Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva mangler Soul EV?

Startet av Alfano, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:21

« forrige - neste »

Alfano

Hva er det Kia Soul EV mangler som andre biler eventuelt har, eller som vi kunne tenke oss på den?

Jeg vet bilen har Cruise control, men er det noen som vet om det er standard eller adaptive cruise control?

KIA Soul EV Black and Red Exclusive

KiaSoulEV

Kia Soul Ev Exclusive titanium silver
Bestilt 5 september 2014
Levert 21.november 2014!

nagela

Mangler alle de "moderne" hjelpemidlene: ACC, autobrems, lane assist, parking assist, blind spot warning, veiskilt assistent.
El. justering av seter.
Mangler også "app" for overvåking/styring via mobil.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

m0nkey

Mangler også regnsensor til automatisk kontroll av vindusviskerne, samt Carplay og Android Auto.
KIA Soul EV Classic (2015)

Evlenol

Mangler også mulighet for låsing av ladekabel, akkurat det synes jeg er en ganske stygg blunder fra Kia.
Kia Soul EV Exclusive, blå metallic med hvitt tak.

ElSoul

Leveres den på 16 eller 17" felg som standard ?

Alfano

KIA Soul EV Black and Red Exclusive

emil

Av tingene nevnt over her er det vel egentlig kun låsing av ladekabel jeg ser på som noe jeg ville savnet.

K S

Sitat fra: ElSoul på fredag 03. oktober 2014, klokken 20:56
Leveres den på 16 eller 17" felg som standard ?

16", jeg ville ikke valgt 17 uansett, mer dekkstøy og høyere forbruk/kortere rekkevidde/dyrere dekk.

ElSoul

OK! Foretrekker 17" selv sommerstid, men ja, noe mer støy er det. Noe redusert kjørelengde betyr mindre for meg da dette er bil nr 2, a til å, med korte avstander).

i3 eksempelvis mener jeg leveres med 18" som std? Soul har SUV preg over seg, og ville unektelig sett bedre ut med 17".

Kanskje man får vinterfelgen på 17" og kan bytte dekkene om slik at disse plastdekte felgene heller benyttes vinterstid??

K S

Sitat fra: ElSoul på fredag 03. oktober 2014, klokken 21:56
OK! Foretrekker 17" selv sommerstid, men ja, noe mer støy er det. Noe redusert kjørelengde betyr mindre for meg da dette er bil nr 2, a til å, med korte avstander).

i3 eksempelvis mener jeg leveres med 18" som std? Soul har SUV preg over seg, og ville unektelig sett bedre ut med 17".

Kanskje man får vinterfelgen på 17" og kan bytte dekkene om slik at disse plastdekte felgene heller benyttes vinterstid??

i3 leveres muligens med 18", men hvor kult er det med 135 dekk? :-)

De ser ihvertfall smale ut....

kringon

Må si at el-justerbare seter, app og adaptiv CC er minus i min bok -> Med unntak av app så burde det være enkelt å tilby.

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

dinsdale

Sitat fra: nagela på fredag 03. oktober 2014, klokken 09:33
Mangler alle de "moderne" hjelpemidlene: ACC, autobrems, lane assist, parking assist, blind spot warning, veiskilt assistent.
El. justering av seter.
Mangler også "app" for overvåking/styring via mobil.

Alt det du nevner vil jeg ikke ha. Lane Assist, Park assist, Blind Spot Warning lager bare masse lyder og piper hele tiden. :-)

Hanzo

Hadde vært fenomenalt med en app og mulighet til å styre f.eks varme selv om bilen ikke sto tilkoblet lader. Ut over det mangler den ikke mye for min del. Fenomenal bil så langt

Alfano

Sitat fra: dinsdale på mandag 06. oktober 2014, klokken 10:27
Sitat fra: nagela på fredag 03. oktober 2014, klokken 09:33
Mangler alle de "moderne" hjelpemidlene: ACC, autobrems, lane assist, parking assist, blind spot warning, veiskilt assistent.
El. justering av seter.
Mangler også "app" for overvåking/styring via mobil.

Alt det du nevner vil jeg ikke ha. Lane Assist, Park assist, Blind Spot Warning lager bare masse lyder og piper hele tiden. :-)

Det er nok mange av de tinga en ikke trenger, men var ute og prøvde eGolfen i helgen, og der prøvde jeg ACC (active cruise control), må si dette var knall og kjøre med, håper Kia gir oss mulighet til og få bestilt dette innen februar mars :-)
KIA Soul EV Black and Red Exclusive

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA