Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service e-Golf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:41

« forrige - neste »

Bob

Det ser slik ut, ja.

Men hvis det er en grunninnstilling ALLE e-Golfer må ha på første service ser jeg ikke poenget med hvorfor de ikke har justert de slik fra fabrikken eller på kvalitetskontrollen før man får bilen..
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

Lible

Dette må jo være en feil ved levering og burde utløse kr. 0,- ved service. De vet tydeligvis om det, siden det er et tilbud ved service. Nå er jo LED belysning ganske nytt på biler, så et lite forbehold om andre problem enn tidligere systemer, men lite holdbart om det må justeres flere ganger årlig.

gamer73

Skal si dere henger dere opp i et flisespikkeri av en justering. Hva er greia liksom? Er vi lurt trill rundt? kjører vi rundt i et fotballmål i stedet for en bil uten å vite det?;)

brako79

Hei!
Kan justeringen av lys har noe med at fjærer/dempere o.l "setter" seg etter 30.000 km på norske veier?
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Lible

Det er klart et poeng, men da har ingeniørene hos WV gjort en dårlig jobb med å beregne vekta på batteriene. 30000 km høres også lite ut. Jeg hadde en varebil som var beregnet til 1000 kg nyttelast og som satte seg i fjæringen etter noen år til tross for at den aldri ble lastet tungt. Problemet var en ganske tung innredning og verktøy som aldri ble tatt ut og tillot fjæringen å hvile og som over tid medførte slitne fjærer.

Min 18 år gamle Golf har aldri hatt problem med lysjustering, så jeg tror dette er et konstruert tilfelle hos Møller.

Gamer73: Så du lar dagene bare rusle å gå, den ene avgiften etter den andre bli pålagt deg uten å mukke, titter aldri på kassalappen for å se om den har samsvar med hylleprisene, godtar verkstedbløff som blir avslørt i pressen osv, osv? Ja, mulig det er et enklere liv. Du får se, kanskje det henger et nett med ganske store masker på bilen din ;)

gamer73

Sitat fra: Lible på lørdag 04. februar 2017, klokken 10:21
Det er klart et poeng, men da har ingeniørene hos WV gjort en dårlig jobb med å beregne vekta på batteriene. 30000 km høres også lite ut. Jeg hadde en varebil som var beregnet til 1000 kg nyttelast og som satte seg i fjæringen etter noen år til tross for at den aldri ble lastet tungt. Problemet var en ganske tung innredning og verktøy som aldri ble tatt ut og tillot fjæringen å hvile og som over tid medførte slitne fjærer.

Min 18 år gamle Golf har aldri hatt problem med lysjustering, så jeg tror dette er et konstruert tilfelle hos Møller.

Gamer73: Så du lar dagene bare rusle å gå, den ene avgiften etter den andre bli pålagt deg uten å mukke, titter aldri på kassalappen for å se om den har samsvar med hylleprisene, godtar verkstedbløff som blir avslørt i pressen osv, osv? Ja, mulig det er et enklere liv. Du får se, kanskje det henger et nett med ganske store masker på bilen din ;)

Jeg betaler alle avgifter jeg ikke klarer å lure meg unna ja;) Jeg ser omtrent aldri på kassalappen fordi det moderne systemet fungerer bra i butikk (i motsetn til å gamle dager da kassadamene gjorde masse feil), og jeg jobber i en bransje som jobber med kalkulert risiko og den "impacten" om det skulle skje noe. Å klage på noe som koster 200kr hvert 2 eller 3 år er meningsløst (og rimelig patetisk) i mine øyne. Bruk heller tiden på å finne ut hva dere kan spare jevnt og trutt på i hverdagen. Jeg vasker bilen kun 2 ganger i året. Stort sett fordi det er meningsløst å bruke tid på å vaske bilen, og jeg sparer masse penger på det. Etter all min erfaring holder ikek bilen det spøtt lenger om man vasker den jevnlig kontra sjelden, og man får IKKE noe mer igjen for den npr man selger den. ENESTE grunn til å vaske bilen ofte er om man er veldig opptatt av at den skal se nyvasket ut hele tiden, og det er greit nok det, for noen har det som hobby å vaske og koser seg med det, MEN det er ikke på noen måte NYTTIG ut over det.

Kårepåsporet

Jeg valgte bort Møller Sandnes og Forus i 2005....
Jeg har kjøpt tre nye VW hos Gumpen i Lyngdal, har også utført service der. Vurderer nå ny e-Golf derfra.

Men jeg blir usikker når dere skriver første service etter to år/30.000 km, gjelder det også for den nye modellen?

Jeg har fått tilbud på serviceavtale for fem år:
2250 per år, 11250 for fem år/75000 km

Alternativt service- og vedlikeholdsavtale, 3000 per år inkl deler/arbeid.

Virker jo nesten som dette er på jordet ift til hva mange av dere skriver. Men gratis service tipper jeg er vanskelig å få på ny modell når folk står i kø for å bestille, men muligens bedre pris.
Men prisen for service på e-Golf er jo lav kontra asiatiske elbiler da....feks Ioniq.

Sitat fra: Callah på onsdag 30. mars 2016, klokken 17:53
Forhåpentligvis kan vi holde oss til prisen de forskjellige forhandlerne valgte å si ja til

Gumpens Auto: 2000 , - Inklusivt arb, deler og MVA

Møller bil Sandnes: 2200 , - Inklusivt arb, deler og MVA

Møller bil Forus: ca 2600 , - Inklusivt arb, deler og MVA

Må si meg svært misfornøyd med service tilbudet og folkene som leverte dette på Forus... De nektet å gå ned i pris og tviholdt på at dette var den faktiske kostnaden "pga" arbeidstimer osv....

Callah

Sitat fra: Kårepåsporet på søndag 12. mars 2017, klokken 11:44
Jeg valgte bort Møller Sandnes og Forus i 2005....
Jeg har kjøpt tre nye VW hos Gumpen i Lyngdal, har også utført service der. Vurderer nå ny e-Golf derfra.

Men jeg blir usikker når dere skriver første service etter to år/30.000 km, gjelder det også for den nye modellen?

Jeg har fått tilbud på serviceavtale for fem år:
2250 per år, 11250 for fem år/75000 km

Alternativt service- og vedlikeholdsavtale, 3000 per år inkl deler/arbeid.

Virker jo nesten som dette er på jordet ift til hva mange av dere skriver. Men gratis service tipper jeg er vanskelig å få på ny modell når folk står i kø for å bestille, men muligens bedre pris.
Men prisen for service på e-Golf er jo lav kontra asiatiske elbiler da....feks Ioniq.

Sitat fra: Callah på onsdag 30. mars 2016, klokken 17:53
Forhåpentligvis kan vi holde oss til prisen de forskjellige forhandlerne valgte å si ja til

Gumpens Auto: 2000 , - Inklusivt arb, deler og MVA

Møller bil Sandnes: 2200 , - Inklusivt arb, deler og MVA

Møller bil Forus: ca 2600 , - Inklusivt arb, deler og MVA

Må si meg svært misfornøyd med service tilbudet og folkene som leverte dette på Forus... De nektet å gå ned i pris og tviholdt på at dette var den faktiske kostnaden "pga" arbeidstimer osv....
I år har jeg valgt å bruke Mekonomen som nå er godkjent som elbil verksted med teknikkere som er kompetent opplært på mange kjøretøy. Prisen for likeverdig service ble også deretter med kun skarve 2000 kroner inklusiv kupéfilter ;)

Enig med deg angående Møller. Gjeng med tjuvradder som vet å ta seg betalt for den latterlige kundeservicen de yter. Ekstra betaling skal de ha for alt også!

Sidewinder

#98
Første service utført på 18000km / 2år.
Denne var gratis da det ble med i kontrakten ved kjøp.
Prisen ble satt til 1800,- + 965,-!!! for vindusviskere belagt i gull.

Det jeg lurer på er om noen av dere har fått utført motorvask ved service,
iflg instruksjonsboka skal denne utføres på et autorisert verksted.
Så jeg regnet med at det ble gjort eller man fikk beskjed om at det måtte gjøres.
Ble lettere sjokkert da jeg sjekket motorommet etter service. Som ikke det var nok er det antydning til rust.

Noen av dere som har erfaring rundt dette?

(edit) Hvorfor vises ikke bildene fra mobil nettleser?

Trond.m

Jeg trodde elektriske biler hadde like rent og pent motor-rom etter flere års bruk. Dette så jo forferdelig ut  :o

rolandvg99

Sitat fra: TM på mandag 20. mars 2017, klokken 17:48
Jeg trodde elektriske biler hadde like rent og pent motor-rom etter flere års bruk. Dette så jo forferdelig ut  :o

Min 10 år gamle Renault Grand Scenic er strøken i motorrommet sammenlignet med dette. Og den har ikke vært vaska ofte, for å si det sånn.
"I like soul with a capital S"

gamer73

hvor i all verden kjøer du den bilen? sahara? Det støvet der ser ikke ut som vanlig norsk veistøv....ser ut som midt-østen støv

Sidewinder

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 21. mars 2017, klokken 08:04
hvor i all verden kjøer du den bilen? sahara? Det støvet der ser ikke ut som vanlig norsk veistøv....ser ut som midt-østen støv

Bybil i Bodø..

Chivas

Er det flere her som kan melde om påbegynt rust på samme sted? Kan isåfall være smart å ta tak i før det utvikler seg...

Og, kan man ikke utføre motorvask selv?  :o

Sidewinder

Det var noe jeg også lurte på... Det og om det er vanlig å levere fra seg en slik bil etter service?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA