Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste løsning for avspilling av musikk i Soul EV?

Startet av Evlenol, fredag 26. september 2014, klokken 14:55

« forrige - neste »

Evlenol

Jeg fikk barn for snart 7 år siden, og etter det har jeg ikke klart å henge med i den teknologiske utviklingen.

Igår fikk jeg levert bilen min hos Kia Trondheim, og jeg har nå funnet ut at det ikke er CD-spiller i den.

Hvordan fungerer det med WIMP og Spotify? Jeg har iPhone 5S med den minste lagringsplassen, så jeg har ikke plass til å lagre musikk lokalt på telefonen.

Hvordan vil streaming av Wimp og Spotify fungere mens man kjører?
Og kobler man da telefonen til bilen via Bluethooth?

Eventuelt hvis jeg velger en MP3-spiller for å lagre musikk på, hvilke er de beste?
Generelt er jeg glad i Apple. Jeg hadde en Creative MP3-spiller for flere år siden, og der måtte jeg sitte og trykke og trykke og trykke meg gal til den sangen jeg ville høre på. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg en enklere løsning for å finne riktig sang...

Så hvis noen har lyst til å forbarme seg over en som føler at den teknologiske utviklingen har løpt fra ham, så er jeg veldig glad for noen tips.. :)
Kia Soul EV Exclusive, blå metallic med hvitt tak.

Hanzo

Jeg kjøpte en 65GB minnepinne, smelte musikk over på den og koblet den til bilen. Pang, mange mange timer med musikk :)

jkirkebo

Sitat fra: Evlenol på fredag 26. september 2014, klokken 14:55
Jeg fikk barn for snart 7 år siden, og etter det har jeg ikke klart å henge med i den teknologiske utviklingen.

Igår fikk jeg levert bilen min hos Kia Trondheim, og jeg har nå funnet ut at det ikke er CD-spiller i den.

Hvordan fungerer det med WIMP og Spotify? Jeg har iPhone 5S med den minste lagringsplassen, så jeg har ikke plass til å lagre musikk lokalt på telefonen.

Hvordan vil streaming av Wimp og Spotify fungere mens man kjører?
Og kobler man da telefonen til bilen via Bluethooth?

Det fungerer kjempefint fra Spotify ihvertfall. Jeg gjør nesten ikke annet i Teslaen, og bruker blåtann for tilkobling ja.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nemiarwen

Jeg linket telefonen min til Kia'n jeg hadde på test og brukte Spotify på mobilen for å spille av musikk. Fungerte utmerket dette. Har akkurat ordnet meg med Spotify Premium, og det fungerte fint.
Det som var verre var at når mobilen min hadde lite strøm og jeg koblet den til bilens USB inngang så startet den automatisk opp musikken som ligger lagret på selve telefonen (noen få sanger jeg har kjøpt på Itunes) og det var ikke mulig å spille av fra spotify så lenge kabelen var i telefonen og bilen  ??? :o Mulig jeg som har gjort noe feil eller at dette er mulig å endre på da ;D

Leo

Sitat fra: Hanzo på fredag 26. september 2014, klokken 15:07
Jeg kjøpte en 65GB minnepinne, smelte musikk over på den og koblet den til bilen. Pang, mange mange timer med musikk :)

Har du fått levert bilen?

Evlenol

Sitat fra: Hanzo på fredag 26. september 2014, klokken 15:07
Jeg kjøpte en 65GB minnepinne, smelte musikk over på den og koblet den til bilen. Pang, mange mange timer med musikk :)

Er det greit å organisere musikken da, eller må du sitte og klikke og klikke og klikke deg frem til den sangen du til enhver tid vil høre på?
Kia Soul EV Exclusive, blå metallic med hvitt tak.

Evlenol

Sitat fra: jkirkebo på fredag 26. september 2014, klokken 15:09
Sitat fra: Evlenol på fredag 26. september 2014, klokken 14:55
Jeg fikk barn for snart 7 år siden, og etter det har jeg ikke klart å henge med i den teknologiske utviklingen.

Igår fikk jeg levert bilen min hos Kia Trondheim, og jeg har nå funnet ut at det ikke er CD-spiller i den.

Hvordan fungerer det med WIMP og Spotify? Jeg har iPhone 5S med den minste lagringsplassen, så jeg har ikke plass til å lagre musikk lokalt på telefonen.

Hvordan vil streaming av Wimp og Spotify fungere mens man kjører?
Og kobler man da telefonen til bilen via Bluethooth?

Det fungerer kjempefint fra Spotify ihvertfall. Jeg gjør nesten ikke annet i Teslaen, og bruker blåtann for tilkobling ja.

Man er vel avhengig av god 3G eller 4G-dekning for å kunne streame vil jeg tro?
Hva med tunneller eller andre steder hvor det er begrenset eller ingen slik dekning?
Kia Soul EV Exclusive, blå metallic med hvitt tak.

Leo


Hanzo



Har du fått levert bilen?
[/quote]

Nei, men hadde USB pinne med på prøvekjøringen. Denne karen kjører ingenplass uten musikk :)

jkirkebo

Sitat fra: Leo på fredag 26. september 2014, klokken 15:43
Spotify offline modus :) Lage lister og synce med telefon - så trenger du ikke mobilnett i det hele tatt :)

https://support.spotify.com/is/learn-more/guides/#!/article/Listen-offline

Joa, men siden han har meget begrenset lagringsplass på telefonen er det ikke stort man får plass til. Offline Spotify tar like mye plass som MP3-filer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Evlenol

Sitat fra: jkirkebo på fredag 26. september 2014, klokken 15:54
Sitat fra: Leo på fredag 26. september 2014, klokken 15:43
Spotify offline modus :) Lage lister og synce med telefon - så trenger du ikke mobilnett i det hele tatt :)

https://support.spotify.com/is/learn-more/guides/#!/article/Listen-offline

Joa, men siden han har meget begrenset lagringsplass på telefonen er det ikke stort man får plass til. Offline Spotify tar like mye plass som MP3-filer.

Har ikke plass til å lagre på telefonen nei, dessverre. Men offline spotify går ganskje an hvis jeg kjøper en iPod?
Kia Soul EV Exclusive, blå metallic med hvitt tak.

Leo

Sitat fra: Hanzo på fredag 26. september 2014, klokken 15:53
Nei, men hadde USB pinne med på prøvekjøringen. Denne karen kjører ingenplass uten musikk :)

Ahh, kjente et snev av misunnelse her! :P


Men nok OT:

Jeg fikk ikke med meg at han hadde den minste modellen..  :-[

Leo

Ipod vil jo fungere. Men hvorfor ikke iPad? Så har du mer underholding til ungene ;)

Flips

Sitat fra: Evlenol på fredag 26. september 2014, klokken 15:29
Sitat fra: Hanzo på fredag 26. september 2014, klokken 15:07
Jeg kjøpte en 65GB minnepinne, smelte musikk over på den og koblet den til bilen. Pang, mange mange timer med musikk :)

Er det greit å organisere musikken da, eller må du sitte og klikke og klikke og klikke deg frem til den sangen du til enhver tid vil høre på?
Man bruker skjermen i bilen til å velge sang. Da kan man også bruke knappene på rattet.

Igloo


Sitat fra: nemiarwen på fredag 26. september 2014, klokken 15:13
Jeg linket telefonen min til Kia'n jeg hadde på test og brukte Spotify på mobilen for å spille av musikk. Fungerte utmerket dette. Har akkurat ordnet meg med Spotify Premium, og det fungerte fint.
Det som var verre var at når mobilen min hadde lite strøm og jeg koblet den til bilens USB inngang så startet den automatisk opp musikken som ligger lagret på selve telefonen (noen få sanger jeg har kjøpt på Itunes) og det var ikke mulig å spille av fra spotify så lenge kabelen var i telefonen og bilen  ??? :o Mulig jeg som har gjort noe feil eller at dette er mulig å endre på da ;D

Det er vel mulig å plugge inn telefonen for å lade, men samtidig spille over blåtann?
Kan man ikke velge kilde/source på "radioen"?
Jeg hadde ihvertfall satt pris på å kunne lade  telefonen og samtidig høre på radio:)
Kia Soul Ev

Din Model 3 ble reservert 05/04/2016
RN1071XXXXX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA