Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?

Startet av Torpedo Ted, tirsdag 16. september 2014, klokken 16:41

« forrige - neste »

arne rasmus

Har ikke hatt noen problemer nå i over en uke etter siste oppdatering. Får kontakt med ios app hver gang.
Før varte aldri tilkobling mer enn 2 dager.

Derimot så har omsider knappen på umc sluttet å åpne ladeport, etter 6 måneder.

Høgis

Sitat fra: Brede på lørdag 08. november 2014, klokken 12:40
Måtte resette i bilen, ingen 3G i dag..  :(

Hvilken versjon har du? Den siste oppdateringen 6.0(1.67.73) skulle vel hjelpe på dette problemet?
Sliter enkelte ganger med å få kontakt med appen. Får også "Waking car" selv om bilen har 3G dekning. Hadde dette problemet senest på fredag rett over kl. 16.00 som andre også har nevnt.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Brede

Sitat fra: Høgis på søndag 09. november 2014, klokken 13:39
Sitat fra: Brede på lørdag 08. november 2014, klokken 12:40
Måtte resette i bilen, ingen 3G i dag..  :(

Hvilken versjon har du? Den siste oppdateringen 6.0(1.67.73) skulle vel hjelpe på dette problemet?
Sliter enkelte ganger med å få kontakt med appen. Får også "Waking car" selv om bilen har 3G dekning. Hadde dette problemet senest på fredag rett over kl. 16.00 som andre også har nevnt.

Jeg er på 6.0, men bare kommet til .45 så det er mulig at det er problemet. Får håpe .73 kommer snart.  :)

Gusse

Sitat fra: Brede på søndag 09. november 2014, klokken 16:05
Sitat fra: Høgis på søndag 09. november 2014, klokken 13:39
Sitat fra: Brede på lørdag 08. november 2014, klokken 12:40
Måtte resette i bilen, ingen 3G i dag..  :(

Hvilken versjon har du? Den siste oppdateringen 6.0(1.67.73) skulle vel hjelpe på dette problemet?
Sliter enkelte ganger med å få kontakt med appen. Får også "Waking car" selv om bilen har 3G dekning. Hadde dette problemet senest på fredag rett over kl. 16.00 som andre også har nevnt.

Jeg er på 6.0, men bare kommet til .45 så det er mulig at det er problemet. Får håpe .73 kommer snart.  :)

Var i kontakt med Tesla i går. De bekreftet at den nye bugfixen som kjøres ut nå, fikser 3G problemet, som er et velkjent problem for Tesla.

sn0le

Kan se ut som det er mere stabilt for meg og om dagen. Krysser fingrene. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Twowheels

Mer stabilt for meg også. Går i riktig retning :)
_________

hhartes

Jeg tror nesten problemet er løst! Lenge siden sist nå
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Olatho

Snart 14 dager siden .73 nå, og ikke mista 3G (dvs mobildata - har jo gått ned til edge noen ganger) en eneste gang.
Bilen mista kontakt med Teslas servere en gang, men den hadde mobildata hele tida. Fikk bare ikke tak i den fra app eller API. Etter den ene restarten av skjermen har den holdt seg oppe.

cra

Har opplevd det samme som Olatho; manglet kontakt fra app en enkelt gang, men 3G var tilsynelatende fortsatt aktiv i bilen. Har ikke hatt problemer med tilkobling siden. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Twowheels

fortsatt bra her...   Kjører energy save on og "always connected" er ikke checked
_________

smurf

Virker som problemet er løst hos meg. Ikke hatt bortfall av mobildata etter .73 oppdateringen (var det vel?). Husker ikke siden det var den fjerde SW6 versjonen jeg fikk. Må legge til at det er Edge innimellom da, men den har ikke falt ut som før så det funker :-)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

FThorsen

Jeg har vært en av de som har fått ny software først og 3G problemet har blitt mye bedre. Jeg har vel mistet 3G 2 ganger på to uker (sist i går kveld), så helt perfekt er det ikke, men mye bedre.
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

Bjoris

Bank i bordet, jeg har ikke mistet 3G siden oppgraderingen. I starten etter oppgraderingen slet jeg med Appen, men nå tror jeg det er over en uke siden det var noe problem også, det gjør meg faktisk glad hver gang det fungerer og jeg kan komme ut til varm bil:)

Olatho

Sitat fra: fthorsen på torsdag 13. november 2014, klokken 10:03
Jeg har vært en av de som har fått ny software først og 3G problemet har blitt mye bedre. Jeg har vel mistet 3G 2 ganger på to uker (sist i går kveld), så helt perfekt er det ikke, men mye bedre.

Men har du faktisk mistet 3G (mobildata) i bilen - og måttet resette for at den skal komme tilbake, eller har du mistet kontakt med bilen fra app (eller lignende)?

Jeg tror det er viktig å skille mellom disse, da det kan være flere grunner til at man ikke får kontakt med bilen fra appen.

mj

Null utfall av 3G etter oppdatering. Eneste minus er at EDGE ikke fungerer optimalt og at det slår inn på steder hvor det tidligere var 3G dekning. Kollegaen min har heller ikke mistet siden oppdatering. 
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA