Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppvarming under lading, programmering osv

Startet av thols1, tirsdag 16. september 2014, klokken 11:07

« forrige - neste »

thols1

Mitt første innlegg på forumet med et spørsmål jeg har søkt litt etter svaret på. Finner ikke noe ved googling eller på KIAs sider, dog er det muligheter for at jeg er blind...

Soul EV mangler som vi kjenner til egen app. Veldig synd egentlig for alle de konkurrentene jeg har vurdert har mulighet for fjernstyring av diverse.

For dere som har studert dette grundigere, finnes det noen mulighet til å programmere oppvarming av kupé under lading osv vinterstid? Eller må man ut i tøfler og pyjamas og skru på en bryter?

PS. testet fossil-Soul (forhandler har ikke EV inne) i går og ble positivt overrasket over kjøreegenskapene.

KiaSoulEV

Det kan forhåndsprogrameres i bilen for 7 dager i uka. Prøvde det ikke når jeg hadde bil på prøvekjøring...
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver
Bestilt 5 september 2014
Levert 21.november 2014!

Kianus

Kan programmeres for 7 dager i uka, som det blir nevnt ovenfor.
Testet dette da jeg hadde bilen på prøve og det fungerte bra!
Satt den til å være 20 grader klokken 0800 og når jeg kom ut på slaget var det 20 grader i bilen.

Du kan også velge når du skal begynne å lade bilen og hvor mye du skal lade opp. (80 og 100%)

thols1


Hanzo

Stemmer det at dette kun funker når den står med strøm på, altså ladekabel i? Ingen mulighet til å forvarme bilen etter jobben uten ladekabel?

KiaSoulEV

Utifra hva jeg har lest meg til fungerer det kun når bilen et tilkoblet strømnettet.
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver
Bestilt 5 september 2014
Levert 21.november 2014!

Gnilre

Sitat fra: Kianus på tirsdag 16. september 2014, klokken 12:19
Satt den til å være 20 grader klokken 0800 og når jeg kom ut på slaget var det 20 grader i bilen.
Detaljspørsmål nå: Jeg forsover meg og kommer ikke opp før kl.1000 eller kanskje jeg er syk holder sengen hele dagen. Har det da vært 20 grader i bilen hele tiden mellom kl 0800 og 1000 og kanskje enda lengre eller slår varmen seg av etter en stund ?
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA