Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sette opp ladepunkt til TMS 75D samtidig som håndverker kan koble seg på strøm

Startet av htorgers, onsdag 23. august 2017, klokken 09:32

« forrige - neste »

htorgers

Hei!

Jeg har et spørsmål.
Jeg får en ny tesla 75 d i oktober. Skal legge ut et ladepunkt fra sikringsskapet(400A 230V).
Det har seg slik at jeg også skal sette opp et tilbygg i september. Tømrermester skriver at jeg må levere minimum 16a kurs til verktøy. Hvordan kan jeg kombinere dette? Går det ann å sette opp en 32A kurs på blå eller rødindustrikontakt?evnt hvorfor blå og ikke rød, som tømrer kan koble seg til når han skal arbeide. Er litt kjipt å legge ut strøm til tømrer som bare kan brukes i arbeidsperioden. Hadde vært fint om det hadde gått ann å legge ut et punkt som siden kan brukes til lading av elbil. Har dere tips til hva jeg kan gjøre? Ladestasjon er foreløpig utelukket, kanskje? Vanskelig for tømrer å koble seg på den? Hører fra dere! håper noen kan gi meg et par gode råd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA