Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

USA priser!

Startet av Ona IX, torsdag 11. september 2014, klokken 23:20

« forrige - neste »

Ona IX

Classic: 215,000kr
Exclusive: 227,000kr

Sitat
Base – $33,700 (excluding $7,500 federal tax rebate)
Plus – $35,701 (excluding $7,500 federal tax rebate)

federal tax rebate, kan man trekke fra dette? Isåfall blir jo en exclusive utgave 179,000kr. Noe som er ganske billig!

http://www.plugincars.com/kia-sets-34500-price-soul-ev-130102.html
http://insideevs.com/kia-prices-2015-soul-ev-33700/

SitatThe base-level Soul EV comes standard with navigation, rear camera, power windows, power driver's seat, cruise control, and a 6.6-kW on-board charger. Every Soul EV also comes with an infotainment package that provides real-time battery-level status, distance to empty, and the ability to search for nearby charging stations.
Ser ut som de får elektrisk førersete i usa!

emil

De $7500 er en reduksjon i skatt som gis til eier og ikke en ren kontant tilbakebetaling som en del EU-land har. Så de må eie bilen et års tid og ha en inntekt høy nok til at man betaler mer enn $7500 i "federal tax" for å få fullt utbytte av det.

Så bare der får bruktbilene et verdifall på $7500 siden man ikke får den fordelen når man kjøper brukt elbil, og det er en av grunnene til at vi har så mange USA Leaf på veiene her.

hELgenen

Hmmm..det må vel bety at verdifall på brukte soul om ett år gitt samme avgiftspolitikk som i dag er minimum $7500 minus event. fraktkostnad fra USA. Dersom USA modellene også blir noe bedre utstyrt enn de norske (f.eks elektriske seter), så vil jo brukte slike fremstå som ett bedre kjøp enn norske.

kringon

Sitat fra: hELgenen på fredag 12. september 2014, klokken 08:09
Hmmm..det må vel bety at verdifall på brukte soul om ett år gitt samme avgiftspolitikk som i dag er minimum $7500 minus event. fraktkostnad fra USA. Dersom USA modellene også blir noe bedre utstyrt enn de norske (f.eks elektriske seter), så vil jo brukte slike fremstå som ett bedre kjøp enn norske.

Enig der, bortsett fra garanti.

Dersom Kia skyter seg selv i foten ved å tilby full garanti for importerte modeller, så knekker de eget marked. Elektriske seter fatter jeg ikke at man ikke kunne bestille på denne bilen.....hør på ordet. Elektriske seter!
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

emil

Fordelen med Soul EV fra USA i motsetning til i3 og eGolf er at den har Type1 + CHAdeMO for lading, de europeiske bilene kjører Type1+Combo der og da kan hurtiglading for importerte biler bli problematisk uten ombygging.

Så man skal ikke se bortifra at det blir et stort trykk av Soul EV fra USA når vi går inn i 2016. Litt avhengig av andre forskjeller og eventuelle ulemper med USA Soul kan det påvirke bruktprisen på norske biler. Men lansering av andre nye biler med bedre rekkevidde til samme priser som dagens vil jo også påvirke bruktprisene ganske mye.

moby666


afo

Sitat fra: moby666 på fredag 12. september 2014, klokken 10:05
Hva er prisen på eGolf i US?

"The E-Golf will make it to select markets in the U.S. in November for $36,265"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA