Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gul lampe når 100% lading med Slimbox

Startet av Torstein, tirsdag 09. september 2014, klokken 23:03

« forrige - neste »

Torstein

Hei
Har en Leaf 2014 med 6,6kW-lader som jeg lader med Slimbox, 32 ampere. Når lading avsluttes på 80%, eller når jeg avslutter ladingen selv så er alt ok. Når jeg lader til 100% med ordinær stikkontakt på jobb er alt også ok.

Når bilen har stått i garasjen hele natten blitt ladet til 100% lyser det en gul bil med utropstegn inni når jeg skrur på bilen. Lampa lyser ikke når jeg restarter bilen. Dette skjer altså når bilen er fulladet og ladeprosessen har blitt avsluttet automatisk.

Noen som har lignende erfaringer? Og er dette noe jeg bør ordne opp i med tanke på garanti o.l.


Mvh Torstein

elektrolux

2014 Leaf avslører at Slimboksen kun bryter ene fasen. Dermed gir bilen denne feilmeldingen om du bruker Slimboks på 230V IT nett.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Marius Engel

Vil nå anta at dette gjelder TT nett også??Mange IT nett er også "omgjort" til TT nett så lenge disnoyteren i trafo er gåen (noe den meget ofte er).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA