verdifall zoe

Startet av titikata, onsdag 03. september 2014, klokken 21:02

« forrige - neste »

edakcots

Om noen få dager kommer det en pressemelding som får de fleste til å sette kaffen i halsen:)
Renault ligger laaaangt bak som merkevare her i Norge. Det vil endre seg drastisk fra oktober, vent å se...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

TS

Sitat fra: edakcots på tirsdag 09. september 2014, klokken 23:59
Om noen få dager kommer det en pressemelding som får de fleste til å sette kaffen i halsen:)
Renault ligger laaaangt bak som merkevare her i Norge. Det vil endre seg drastisk fra oktober, vent å se...
:o

Dersom nyheten er en Model 3 killer som er tilgjengelig snart med 8års garanti og et stort 43kwh ladenettverk, så skal jeg frivillig sette kaffen i halsen..
De satser i alle fall stort på Elbil ser det ut til..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

B-flat

Tesla Model X: Reservert desember 2012, kansellert april 2017
Kia Soul EV 2016: 2016-01-05 -->
Citroen C-Zero:    2012-08-16 --> 2016-01-12 Kjørt 0-72000km - SOLGT!

tinker

Du verden... Den var virkelig ikke pen å se på :o
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Thomas Parsli

Kanskje de gjennoppliver Fluence Z.E. i form av en SM3 ZE med 30kWh batteri og chameleon lader?
::)

Siden tråden dreier seg om verdifall på Zoe hevder jeg at enhver positiv nyhet fra Renault (flere modeller, økt produksjon, samarbeid med andre etc.) reduserer prisfallet på Zoe!

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

emil

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 10. september 2014, klokken 08:26
Siden tråden dreier seg om verdifall på Zoe hevder jeg at enhver positiv nyhet fra Renault (flere modeller, økt produksjon, samarbeid med andre etc.) reduserer prisfallet på Zoe!

Tenker motsatt, enhver nyhet fra Renault som ikke gir direkte fordeler til eksisterende Zoe vil redusere verdien av disse.

hELgenen

Hmm...blir spennende å se hva som ligger bak her. Skal Renault sin markedsandel endre seg drastisk i Norge, slik påstanden er, må produktene faktisk fremstå som et vesentlig bedre kjøp enn konkurrentene. Mhp Elbil må de altså levere noe som er bedre enn Nissan Leaf,Kia Soul EV og VW e-golf på alle områder. Det er nok ikke nok å tilby noe som er på nivå med de nevnte til en noe lavere pris. Jeg ser for meg en bil med lengre rekkevidde enn de nevnte og med minst like bra opplevd kvalitet som e-golf til en pris lavere enn Nissan Leaf.

Rav4_EV

@TS
Tror du har litt for stor tillit til hva Tesla kan gjøre.
Det er en stor forskjell på ladeteknologien i Renault og Tesla.
Problemene som Tesla hadde i vinter er noe helt annet enn hva som gjelder Zoe.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

moby666

Hvordan har dere som har Zoe tenkt å selge bilen igjen? Skal "hjemme" trafoen følge med bilen videre?
Er veldig redd for denne bilen blir umulig å selge brukt, da ingen kan lade denne hjemme uten å få besøk av en dyr elektriker + dyrt utstyr

Mrtiger

Sitat fra: moby666 på fredag 12. september 2014, klokken 08:42
Hvordan har dere som har Zoe tenkt å selge bilen igjen? Skal "hjemme" trafoen følge med bilen videre?
Er veldig redd for denne bilen blir umulig å selge brukt, da ingen kan lade denne hjemme uten å få besøk av en dyr elektriker + dyrt utstyr
Det var en av grunnene jeg ikke kjøpte Zoe.
Legge ut en ny kurs til f.eks garasje koster fort 15000kr.
2013 Nissan Leaf, Acenta.

emil

Sitat fra: Mrtiger på fredag 12. september 2014, klokken 09:03

Du får jo til en viss grad installaskonskostnaden betalt av Renault når du kjøper ny. Men jeg venter fortsatt i spenning på de store nyhetene de skal komme med som kanskje fjerner behovet for dyr trafo og hjemmelader.

Baard

Jeg ser ikke problemet her. Jeg har fått trafo inkludert i prisen. Bilen har 5 års garanti, det samme har trafo og PodPoint. Jeg har kjøpt bilen for å ha den i 5 år med nedskrivning til 0 kroner etter de 5 årene. Alt jeg får for bilen da er bonus. Om 5 år, så er det ingen som driver med Chademo og DC greier lenger uansett, så da kan jeg bare fortsette og bruke min 11kw ladestasjon på en eventuelt ny bil, og selge Zoe sammen med sakteladeren som jeg uansett får nå i slutten av september.....
Renault Zoe, 2014

Mrtiger

Sitat fra: emil på fredag 12. september 2014, klokken 09:12

Du får jo til en viss grad installaskonskostnaden betalt av Renault når du kjøper ny. Men jeg venter fortsatt i spenning på de store nyhetene de skal komme med som kanskje fjerner behovet for dyr trafo og hjemmelader.
joda, den er grei nok. Men, når du skal selge bilen har ikke jeg tenkt å påkoste dette for ny eier.
2013 Nissan Leaf, Acenta.

emil

Sitat fra: Mrtiger på fredag 12. september 2014, klokken 11:08
Sitat fra: emil på fredag 12. september 2014, klokken 09:12

joda, den er grei nok. Men, når du skal selge bilen har ikke jeg tenkt å påkoste dette for ny eier.

Kommer an på hvordan du annonserer bilen. Du kan jo fortsette å bruke trafo+ladekontakt på din neste bil, eller så kan du si at kjøper får med trafo+ladekontakt mot at han betaler elektrikkerkostnadene. Det kan jo være at han ikke vil ha behov for trafo hjemme hos seg. Men enkelte her på forumet, som riktignok ikke opplyser om noen egne forbindelser til Renault, sier jo at Renault skal komme med nyheter som løser alle tidligere problemer så kanskje Zoe kan selges som en hvilken som helst annen elbil i fremtiden.

emil

Noen få dager har nå blit en uke, har ennå ikke satt kaffen i halsen. Også godt at jeg ikke holdt pusten, men venter fortsatt i spenning.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA