Hurtiglader Fagernes

Startet av Ferry, tir 02. sep 2014, kl. 09:53

« forrige - neste »

mariowing

Knallbra, blir stopp her på vei til Beitostølen 2. Januar :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Olav Von Elfahrer på søn 02. nov 2014, kl. 20:22
E16:
Skysstasjonen på Vik er allerede "blinka ut" slik at avstanden til veikroa på Nes føles bedre. Du har rett i at Statoil faktisk kan ordne noe i Bagn, de begynner med hurtiglading flere steder.  :)

Sandvika-Vik-Nes-Bagn-Fagernes= gull.

Ishavsveien på Hønefoss er jeg villig til å kjøre forbi, selv om de skulle åpne lader der. Har venta forgjeves i snart 2 år på denne laderen.Spennende hvis andre setter opp noe i steden.

Rv4/33:
Samme historie om man skal kjøre Rv4/33 oppover. Kunne vært fint med Kiwi Roa/Gran og noe på Dokka.

Har også hørt om at det kommer "ladere" på ny Kiwi på Leira, men det fremkommer ikke klart hvilken type.

http://www.oa.no/nyheter/valdres/article7595232.ece

På Kiwi på Dokka foregår det montering av ChaDeMo og CCS ladere. Sikert også AC type2

Kiwi på Hønefoss åpner sine hurtigladere i løpet av uken vistnok. (Denne kiwin ligger ved siden av "AKA" dvs, ved siden av Biltema, Meny, Staples og Nille).

Legger ved bilde av ladere fra Dokka.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Lars C. Krogenæs

Sitat
Sakset fra Valdres Energi på Facebook:

NY 50 kW HURTIGLADER PÅ FAGERNES VED PARKEN! Den nye hurtigladestasjonen lader alle typer elbiler.Den har tre "slanger", to hurtigladetyper (50 kW likestrøm) og en for mer moderat ladning med vekselstrøm (22 kW). En typisk elbil som f. eks Nissan Leaf eller VW Golf hurtiglades til 80 % på ca 20 - 30 minutter. Tesla kan lade med vekselstrøm opp til 22 kW, litt avhengig av ladeutstyret i bilen. Stasjonen er døgnåpen og foreløpig er det gratis å benytte stasjonen, men en betalingsløsning vil bli vurdert etter hvert. Stasjonen vil bli lagt inn i nobil.no og ladestasjoner.no slik at elbileiere enkelt vil finne fram til den.

Tommelen opp for Valdres Energi !
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Ferry

Jeg tok en sightseeing til laderen i dag. Jeg tror plasseringen er veldig fornuftig. Passe langt unna butikkene slik vi slipper at latsabber og fossiler står der unødig. Men ikke lenger enn at det går greit å bære handleposer tilbake. Tommel opp for Valdres Energi!

Ferry

I dag fikk jeg benyttet denne laderen, og det fungerte prikkfritt. Ladet en halvtime mens jeg handlet, og flyttet bilen før jeg gjorde noen andre ærend. Hadde da 86% og rikelig med strøm til en komfortabel tur hjem. Så takk og god jul til Valdres Energi og mr. Warberg!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA