Bruktbilpris på Tesla

Startet av B_Tesla, fredag 29. august 2014, klokken 14:54

« forrige - neste »

BMW850

Kan ikke særlig dere som åpenbart ikke har Tesla ta dere en bolle, eventuelt kjøp bil og kom sterkere tilbake! Begynner og bli jævlig uinteressant om alt dere har meninger om ::)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cirys1

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 28. februar 2015, klokken 16:43
At man låner 75% til bilen (som meg) betyr ikke at man har noen som helst finansielle problemer. For min del utgjør avdrag og renter på lånet under 10% av netto inntekt, noe jeg ser på som helt uproblematisk. Sitter alikevel igjen med godt over halvparten av inntekten etter at alle lån og regninger er betalt, med konas inntekt på toppen der igjen. Så du kan ikke lese mye ut fra låneopptak.
Har ikke sagt at du ikke takler lånet, men det er mange utregninger på en enorm besparelse her, på 500k i lån er det ca 16000 kr i renter i året. Det er mer enn det dobbelte av hva jeg har fått tilbud på forsikring på.. "Just saying..  :P

cirys1

Sitat fra: BMW850 på lørdag 28. februar 2015, klokken 16:53
Kan ikke særlig dere som åpenbart ikke har Tesla ta dere en bolle, eventuelt kjøp bil og kom sterkere tilbake! Begynner og bli jævlig uinteressant om alt dere har meninger om ::)
Mye uinteressant ifra deg også, selv med bil..  ::)

Edit:Sorry den kom ut i litt harnisk, blir litt som om og kommentere en Justin Bieber artikkel med at den er untrissangt

Havebigfun

Netopp- spesiellt når trådene spammes ned med OT- inlegg :(
Men det er også en del seriøse medlemmer her som lar seg provosere til å ta igjen- til tider er det bedre å ikke svare  ;)

Espen Hugaas Andersen

Hvis man ikke er interessert i å høre andre meninger bør man ikke være på internett.

Jeg vil si at det er umulig å konkludere med hvor økonomisk ansvarlig en person er bare med info om hvor mye personen eventuelt låner til bil. Man kan kjøpe en bil kontant og være Luksusfellen-kandidat, og man kan finansiere en bil 100% med lån og være Warren Buffet.

Det man kan si er at med dagens rente, så er det billig å låne penger. Å låne penger til bil, mens man samtidig har penger investert i aksjer, fond, egen bedrift, osv, kan gi fullstendig mening.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

cirys1

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 28. februar 2015, klokken 17:09
Netopp- spesiellt når trådene spammes ned med OT- inlegg :(
Dette er en tråd om bruktbilpriser, alle som følger med i markedet kan være med og diskutere dette.

Selv trådstarter begynner med "Nå tror jeg bruktbilprisen på en Tesla kan skrus opp"..

Havebigfun

Det er flere tråder om bilfinansering- det er der denne diskusjonen hører hjemme. Her er det bruktbilprisen som er interessant.

cirys1

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 28. februar 2015, klokken 17:24
Det er flere tråder om bilfinansering- det er der denne diskusjonen hører hjemme. Her er det bruktbilprisen som er interessant.
Ta deg en titt på de første postene engang til, de begynner om spekulasjoner om hvordan prisen "skal" utvikle seg og ikke hva folk solgte bilene sine for, til det fins det kanskje egne poster..  ::)

Lacaixxa

Cirys1: Muffinman, jkirkebo og Havebigfun (+ mange flere) er eksempler på personer som har fremstått reflektert med et stort engasjement på teslaforum siden mange av oss begynte å følge med for 2-3 år siden. Innimellom kommer det sånne som deg som påbegynner diskusjoner med høy sigarføring og selvtillit. Ofte for å provosere, men ofte med en mangel på kunnskap og kompetanse på det du snakker om. Kombinasjonen er ofte underholdende, men det dessverre også provoserende.

Eksempelet med finansiering er treffende; Fullstendig off topic og med en høy grad av selvsikkerhet på det du gjøre er det eneste rette. Jeg ville aldri brukt en øre av egenkapitalen på Tesla. All min egenkapital er bundet opp i eiendom og aksjer til rundt 10 % avkastning. Samtidig kan jeg låne på Teslaen til 3 % rente. Dette gjør finansiering og porteføljesammensetningen til en no-brainer. Akkurat som kjøp av Tesla er en No- brainer for de aller fleste som kan regne og ikke synes at en Skoda er et alternativ:)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

mr_Utopia

SitatKan ikke særlig dere som åpenbart ikke har Tesla ta dere en bolle, eventuelt kjøp bil og kom sterkere tilbake! Begynner og bli jævlig uinteressant om alt dere har meninger om ::)

Jeg tror dette forumet omhandler Tesla Model S. Og at det er åpent for alle som er interessert i denne eksepsjonelle bilen. Tesla Owner's club er vel for Tesla-eiere?

Jeg har ikke Tesla. Men er veldig interessert i bilen.

BMW850

Absolutt, dette er selvfølgelig ett forum for alle. Takhøyden skal være stor og dette er selvfølgelig ett forum også for dem som ikke har Tesla og ønsker å vite mer som jeg også var i tiden jeg ventet på bilen. Beklager om mitt innlegg kunne misforstås men det handlet om at jeg har inntrykk av at noen få, skal ikke nevne navn, er jævlig opptatt av å provosere og ha kategoriske meninger/erfaringer om forhold de egentlig ikke vet så mye om. Gjerne negativt vinklet.

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

toppi

Det er viktig å være kreativ  ;)

Ikke bare sparer jeg 20 000 kr i drivstoff pr år + 20 000 kr i bompenger + parkering og årsavgift.
Ca 50 timer kortere reisetid pr år pga kollektivfelt har en verdi på 50 000 kr også.

Bilen har "betalt seg selv" på 5 år (om alle fordelene beholdes) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

B_Tesla

Sitat fra: mr_Utopia på lørdag 28. februar 2015, klokken 19:50
Tesla Owner's club er vel for Tesla-eiere?

Man skulle tro det. Men faktisk er det ikke krav om eierskap, som i mine øyne får foreningen til å fremstå som en vits.

Veldig OT, men måtte bare nevne det.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

GOS

Sitat fra: Lacaixxa på lørdag 28. februar 2015, klokken 19:01
Cirys1: Muffinman, jkirkebo og Havebigfun (+ mange flere) er eksempler på personer som har fremstått reflektert med et stort engasjement på teslaforum siden mange av oss begynte å følge med for 2-3 år siden. Innimellom kommer det sånne som deg som påbegynner diskusjoner med høy sigarføring og selvtillit. Ofte for å provosere, men ofte med en mangel på kunnskap og kompetanse på det du snakker om. Kombinasjonen er ofte underholdende, men det dessverre også provoserende.

Eksempelet med finansiering er treffende; Fullstendig off topic og med en høy grad av selvsikkerhet på det du gjøre er det eneste rette. Jeg ville aldri brukt en øre av egenkapitalen på Tesla. All min egenkapital er bundet opp i eiendom og aksjer til rundt 10 % avkastning. Samtidig kan jeg låne på Teslaen til 3 % rente. Dette gjør finansiering og porteføljesammensetningen til en no-brainer. Akkurat som kjøp av Tesla er en No- brainer for de aller fleste som kan regne og ikke synes at en Skoda er et alternativ:)

Helt enig med taler over.

Cirys1: Så har det seg også slikt at det er helt opp til den enkelte om de ønsker at dette er noe "som skal regne seg hjem" eller ei. For mange av oss så har ikke det vært avgjørende for vårt kjøp. Noe har kjøpt med mer vekt på miljø enn økonomi, andre har kjøpt på grunn av "once in a lifetime" mulighet, andre av andre grunner eller en kombinasjon. Hva enn grunn vi har så er det noe som er helt og holdent opp til en selv og ikke noe som angår andre.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

cirys1

Sitat fra: GOS på søndag 01. mars 2015, klokken 02:46
Sitat fra: Lacaixxa på lørdag 28. februar 2015, klokken 19:01

Helt enig med taler over.

Cirys1: Så har det seg også slikt at det er helt opp til den enkelte om de ønsker at dette er noe "som skal regne seg hjem" eller ei. For mange av oss så har ikke det vært avgjørende for vårt kjøp. Noe har kjøpt med mer vekt på miljø enn økonomi, andre har kjøpt på grunn av "once in a lifetime" mulighet, andre av andre grunner eller en kombinasjon. Hva enn grunn vi har så er det noe som er helt og holdent opp til en selv og ikke noe som angår andre.

"Lacx"kommer med et bra finansierings forslag , problemet er at det er vanskelig og få til for noen som tjener "normalt", men det er slik de rike blir rikere. Det er teori vs reality og jeg tror de færreste har benyttet seg av modellen på samme måte.

Alle kan velge sine egne løsninger, tar du en titt på hva folk bytter ifra er det veldig få som har vært i denne prisklassen før.
Kan jeg stusse over det, eller får jeg ikke lov til det?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA