Bruktbilpris på Tesla

Startet av B_Tesla, fredag 29. august 2014, klokken 14:54

« forrige - neste »

Øggen

Sitat fra: cirys1 på lørdag 28. februar 2015, klokken 08:40
Sitat fra: stianrod på lørdag 28. februar 2015, klokken 02:36
Vet ikke. Jeg la inn 200k i egenkapital på bilen til  700k.

:o
Det er sikker mange som har gjort som deg, men da hjelper det ikke med "gratis" drivstoff eller gratis bompenger når man har en halv mill i billån..

Feil, det er jo akkurat DA det hjelper.

Muffinman

Jepp. Jeg sparer over 50.000 i året bare i drivstoff. Det hjelper mye.

Havebigfun

De som har anledning bør legge lånet i huslånet - selv om 3,6 virker billig er det dyrt sammenlignet med rentene man betaler for huslån nå om dagen - det laveste jeg har hørt om er 1,6% flytende.

pwb

Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. februar 2015, klokken 09:01
Nå er det ikke alle som kjører 80000km i året.

cirys1

Sitat fra: Øggen på lørdag 28. februar 2015, klokken 09:00
Feil, det er jo akkurat DA det hjelper.

Off..  :o :o

Ikke rart det er mange som havner i "luksus fellen"...

cirys1

Vis meg regnestykket, du må kjøre helt absurd mye...?

cirys1

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 28. februar 2015, klokken 09:04
De som har anledning bør legge lånet i huslånet - selv om 3,6 virker billig er det dyrt sammenlignet med rentene man betaler for huslån nå om dagen - det laveste jeg har hørt om er 1,6% flytende.
Det er mange som går i denne "fellen", det blir en bedre rente men da må du plutselig betale over 20-30 år istedet for 5-8 år, klarer du derimot og betale så mye ekstra at "billånet" blir nedbetalt over tidsperioden til et vanlig lån er det en lur ting og gjøre. Men de færreste gjør det da..  :)

Muffinman

Sitat fra: cirys1 på lørdag 28. februar 2015, klokken 09:38

Offtopic så det holder, men greit. Kjører over 50.000km årlig. Med et drivstofforbruk på over 0,7l/mil på forrige bil og tilnærmet ingen lading hjemme bør det være enkelt å regne ut selv for en som nylig har lært hva tofase er ;)

GOS

Sitat fra: cirys1 på lørdag 28. februar 2015, klokken 09:44
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 28. februar 2015, klokken 09:04
Det er mange som går i denne "fellen", det blir en bedre rente men da må du plutselig betale over 20-30 år istedet for 5-8 år, klarer du derimot og betale så mye ekstra at "billånet" blir nedbetalt over tidsperioden til et vanlig lån er det en lur ting og gjøre. Men de færreste gjør det da..  :)

Jeg vil si at det er en selvfølge at du tar det på huslånet om du har anledning til det, og så betaler du ekstra avdrag inn hver måned i så stor grad du ønsker / klarer / har økonomi til. Da får du den billigste renten og kan betale ned bilen så fort du ønsker.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

D.O

Sitat fra: stianrod på lørdag 28. februar 2015, klokken 02:07
Sitat fra: krl på fredag 27. februar 2015, klokken 09:10
Har noen forsøkt å prute på disse tilbudene, i og med at de har mange biler inne? Eller er det "Tesla-fastpris"?

Fastpris ja, men du kan få 3,6% rente på finansieringen de har. Såkalt demorenter  :)
effektiv eller nominel?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cirys1

Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. februar 2015, klokken 10:08
Sitat fra: cirys1 på lørdag 28. februar 2015, klokken 09:38

Offtopic så det holder, men greit. Kjører over 50.000km årlig. Med et drivstofforbruk på over 0,7l/mil på forrige bil og tilnærmet ingen lading hjemme bør det være enkelt å regne ut selv for en som nylig har lært hva tofase er ;)

Et helt vanlig eksempel ifra deg selvfølgelig, veldig vanlig og kjøre 50.000 km i året, hvilket verditap har du på bilen din, sikkert mange som vill kjøpe en 2 år gammel bil uten garanti...

Ikke alle som tenker like langt her skjønner jeg, besparelsen kommer som tap siden..  ;)

Muffinman

Nå tuller du fælt. Du spurte om regnestykket mitt, og det fikk du. Å antyde at jeg har framstilt det som vanlig er stråmannsargumentasjon.

At du blander inn verditap og garanti er helt irrelevant for meg da bilen ikke skal selges før den er veldig gammel og tilnærmet verdiløs uansett. I mitt beslutningsgrunnlag for kjøp har jeg avskrevet bilen over 10 år. Hvis hjulene går rundt enda betrakter jeg det som bonus. Ditt eget regnestykke får du stå for selv, jeg ønsker ikke å mene noe om det.

cirys1

Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. februar 2015, klokken 10:59
Nå tuller du fælt. Du spurte om regnestykket mitt, og det fikk du.
Artig uansett at har det for deg at du har en besparelse som ikke er reel i det hele tatt..  ::)

kjølholdt

Hiver meg på , hvis vi er enige om at det å kjøpe bil aldri blir noe annet enn et tap, blir tapet minst mulig med el bil slik som fordelene er i dag, og vi forholder oss til det.Tesla er eneste alternativ som nr en bil av el bilene.Kjører 25 tusen i året, bor i bergen sparer 40 tusen konservativt regnet kontra fossil bil
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

Alle bilene jeg har hatt har hatt verditap. Og jeg har hatt samme kjørelengde med også dem.  Uavhengig av hvilken verden enkelte lever i er jeg fornøyd med å slippe å legge igjen 50 lapper ved drivstoffpumpene hvert eneste år.

At enkelte mener besparelsen ikke er reell er helt greit, men det er kanskje greit å se gjennom tåka og sjekke at man ikke sammenligner epler og appelsiner.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA