Bruktbilpris på Tesla

Startet av B_Tesla, fredag 29. august 2014, klokken 14:54

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: turbolurbo på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:17
Sitat fra: cirys1 på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:11En av disse var en avbestilt P85D, den manglet pano,21 og nextgen seter, ellers så hadde den alt. Rabatten var "bare" på 17400 kr, men i tillegg var det gammel pris på bil og utstyr, den kom på 855k

Dette kan ikke være gammel pris? Min har alt dette denne mangler og kostet ca. 830k. Levert i 27. februar (Ferdig produsert 26. januar -15)
Hvor gamme er gammel pris? lol Jeg skal ikke være bombastisk på dette men jeg sammenlignet grunnpris og utstyrspris. Grunnprisen var 744k, tech med autopilot 29300 kr er ikke dette det samme som gammel pris??

Det som dro opp prisen på denne var nok interiørpakka over 24k..  :)

cirys1

Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:24
her var det mye rart...  ::) Og du påstår at p85d selges til gammel pris og i tillegg opp til 100k i avslag.

Hvor har jeg påstått dette?
17400 kr i avslag på den P85D som jeg fikk tilbud på, har du premium interiørpakke?

D.O

Sitat fra: cirys1 på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:25
Sitat fra: turbolurbo på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:17
Sitat fra: cirys1 på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:11En av disse var en avbestilt P85D, den manglet pano,21 og nextgen seter, ellers så hadde den alt. Rabatten var "bare" på 17400 kr, men i tillegg var det gammel pris på bil og utstyr, den kom på 855k

Dette kan ikke være gammel pris? Min har alt dette denne mangler og kostet ca. 830k. Levert i 27. februar (Ferdig produsert 26. januar -15)
Hvor gamme er gammel pris? lol Jeg skal ikke være bombastisk på dette men jeg sammenlignet grunnpris og utstyrspris. Grunnprisen var 744k, tech med autopilot 29300 kr er ikke dette det samme som gammel pris??

Det som dro opp prisen på denne var nok interiørpakka over 24k..  :)
jepp som jeg sa. Ny pris...
Gammel pris er 677
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cirys1

Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:30
Gammel pris er 677
[/quote]

Er du født til og kverulere?? Ny pris må vell være ny pris altså dagens pris den er 763k, gammel pris regner jeg som den før der, men visst du ønsker og sammenligne med den før der igjen, eller det den kostet i 2013 så blir det en annen pris helt sikkert.. ::)

MeTesla

Sitat fra: cirys1 på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:38
Gammel pris er 677

Er du født til og kverulere?? Ny pris må vell være ny pris altså dagens pris den er 763k, gammel pris regner jeg som den før der, men visst du ønsker og sammenligne med den før der igjen, eller det den kostet i 2013 så blir det en annen pris helt sikkert.. ::)
[/quote]

Cirus1: Jeg må ha det inn med teskje. Er det du refererer til som "gammel pris" prisen før siste oppgang i januar, mao ikke før den gikk opp ganske mye i desember?

kos

Sitat fra: MeTesla på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:45
Gammel pris er 677

Cirus1: Jeg må ha det inn med teskje. Er det du refererer til som "gammel pris" prisen før siste oppgang i januar, mao ikke før den gikk opp ganske mye i desember?
[/quote]

Nå kan dere sjekke hva myndighetene sier om elbiler - og det er ikke hvem som helst som er for avgifter på elbiler. Så tenker jeg at vi alle som har tesla kan puste ut. De som ikke har kjøpt en har hastverk om dette slår til. Prisene skal da bare opp opp
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/utvalg-vurderer-prishopp-paa-diesel/a/23412695/

D.O

Gammel pris er 677
Sitat

er vel bare en kvervulant her. Kort fartstid her inne og null bruker erfaring med Tesla. Foreslår du leser dine egne innlegg. Men ønsker uansett data på den p85d, selv om den ligger høyere i pris.
Edit: tull i quote
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model S P85 -13

Car-El

Ja ja...   Men gutta, vindusviskerene virker godt?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

kos

Sitat fra: Car-El på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:56
Ja ja...   Men gutta, vindusviskerene virker godt?

Hei - her diskuterer " storeguttene moms på  elbiler" og så kjører vi på med uenigheter. Vær glad dere har fått en bil uten avgifter - om denne gjengen får bestemme så har vi alle gjort et kjempekjøp.

cirys1

Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:52
Gammel pris er 677
Sitat

er vel bare en kvervulant her. Kort fartstid her inne og null bruker erfaring med Tesla. Foreslår du leser dine egne innlegg. Men ønsker uansett data på den p85d, selv om den ligger høyere i pris.
Det er alltid den forrige prisen som gjelder for Tesla (Innventorybiler), om de tar den ifra den var regget eller bestilt vet jeg ikke, men de er betydelig billigere enn "markedet" og det er ALT som betyr noe for noen som skal handle ikke hva den kostet før i tiden..
Det er absolutt ingen som får solgt en P85D til nærmere 1 mill når de dumper de avbestilte inn i "markedet", dette gjelder forsåvidt alle bilene også 85d, men det blir forrige pris som gjelder..

Angående den P85D så for du ringe og høre, jeg syns det var ukurant at den ikke hadde nextgen..

B_Tesla

S85 er solgt til pris som var i oktober ish. Derav et avslag på ca 100k, relativ det man må gi for det samme idag. Dvs, ca 80-90 i forskjell, men ofte et prisavslag på 10-20 k der. Så 100k er ganske nøyaktig.

Er nok begrenset antall av disse. Etter man har solgt de som ble bestilt på gammel pris, tipper jeg det er slutt på denne gode prisen på S85/P85.

P85D er nok et annet kapittel.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

D.O

Sitat fra: cirys1 på torsdag 12. mars 2015, klokken 21:07
Sitat fra: D.O på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:52
Gammel pris er 677
Sitat

Det er alltid den forrige prisen som gjelder for Tesla (Innventorybiler), om de tar den ifra den var regget eller bestilt vet jeg ikke, men de er betydelig billigere enn "markedet" og det er ALT som betyr noe for noen som skal handle ikke hva den kostet før i tiden..
Det er absolutt ingen som får solgt en P85D til nærmere 1 mill når de dumper de avbestilte inn i "markedet", dette gjelder forsåvidt alle bilene også 85d, men det blir forrige pris som gjelder..

Angående den P85D så for du ringe og høre, jeg syns det var ukurant at den ikke hadde nextgen..
blir letter å finne samme bil om du deler referansen på denne, så slipper Tesla bruke tid på å lete.
Hvordan kan du påstå at de er betydelig billigere enn markedet, når det allerede ligger p85d på finn.no som er vesentlig billigere enn den du selv tok som eksempel?
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model S P85 -13

cirys1

Sitat fra: B_Tesla på torsdag 12. mars 2015, klokken 21:09
S85 er solgt til pris som var i oktober ish. Derav et avslag på ca 100k, relativ det man må gi for det samme idag. Dvs, ca 80-90 i forskjell, men ofte et prisavslag på 10-20 k der. Så 100k er ganske nøyaktig.

Er nok begrenset antall av disse. Etter man har solgt de som ble bestilt på gammel pris, tipper jeg det er slutt på denne gode prisen på S85/P85.

P85D er nok et annet kapittel.
Jeg er enig og uenig med deg.. :)
Jeg fikk 120k i avslag på en bil som var regget 6 januar i år gått 5k km P85 med omtrent alt, autopilot også.
På finn så fins det absolutt ingenting og sammenligne med sånn prismessig, har de mindre km så koster langt mer, de som koster mindre enn den jeg kjøpte er enten ribbet eller har 50k km på telleverket og mangler autopilot.
Ångående P85D så vill den også billigere men ikke så billig som de som bestilte en stund før jul, "fordelen" til Tesla er jo at de bytter mange biler ofte så når de begynner og selge 3-5 måneder gamle biler med 5k km med 150-200 k i avslag da blir det et realt alternativ for andre.
Det er slik de har praktisert siden de begynte så jeg kan ikke annet enn og tro at de fortsetter med praksisen..  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA