Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Carwings nede?

Startet av Panduck, torsdag 28. august 2014, klokken 15:04

« forrige - neste »

Panduck

Selv med hvitt bilikon og full dekning får ikke LEAF'en min kontakt med Carwings-serveren. Kontaktet kundeservice, og etter 15 minutter med innhenting av informasjon om meg og bilen min, kunne de fortelle at serveren var nede. Det har den da tydeligvis vært siden 19'de denne mnd, det var siste gang bilen min fikk utlevert seg selv til Nissan.

Kan dette virkelig stemme? Opplever andre mangel på kontakt mellom bil og server? I såfall er det ekstremt rart at Nissan ikke bare legger ut en liten info om dette på you+nissan siden. :|

tomrh

Har heller ikke hatt kontakt den siste uka. Savner den egentlig ikke så mye heller da.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

RuneW

Ryktene skal ha det til at serverparken som Carwings bruker for det meste består av gamle PC'er som i utgangspunktet er skrotet pga lynnedslag.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Thomas Parsli

Du må ikke høre på rykter, vi har ingen indikasjoner på at Nissan bruker hverken serverpark eller flere servere!

Jeg tipper Carwings rusler på en gammel PC som står under skrivebordet til en eller annen fyr som booter den regelmessig. Han er åpenbart ikke på jobb 24/7 og kollegaene gidder ikke å boote PCn...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

D9

'14 Leaf
'15 Evalia

Panduck

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om Nissan / Nissan Norge. Jeg skrev epost og spurte om Carwings i forrige uke, grunnen til at jeg tok kontakt med kundeservice var at de ikke svarte på eposten. Nå, rett etter at Carwingsserveren kom opp, og jeg fikk kontakt med den igjen, kom svaret.

"For å få carwings til å fungere, må du avinstallere appen på din iphone, og installere den på nytt igjen".

Så, det var altså på min telefon det var noe galt? Ikke et ord om hva som egentlig var problemet. Reinstallere appen skal plutselig gjøre at bilen min skal kunne snakke med serveren deres. Hva slags firma er egentlig dette???

Thomas Parsli

Sitat fra: Panduck på fredag 29. august 2014, klokken 17:02
Hva slags firma er egentlig dette???

Det er Nissan, som ligger i bunnskiktet på Autoindex hvert eneste år.

Til info har det vært problemer med Carwings i 3-4 år, uten at Nissan klarer å fikse problemet.
For brukere med iOS anbefaler jeg "LEAF Link" (https://itunes.apple.com/us/app/leaf-link/id542304940?mt=8) som jukser litt med innloggingen og derfor ofte får startet oppvarming/lading når Carwings feiler.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Ebe

Jeg får logget inn på Carwings via PC, men via mobil (både Safari og app) så står det at passordet er feil. Det er IKKE feil. Noen som har opplevd det samme?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Mippen

Jeg har ikke merket noe... Ikke alle som har vært rammet kanskje?
Fremtiden er elektrisk.

emil

Sitat fra: Panduck på fredag 29. august 2014, klokken 17:02
Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om Nissan / Nissan Norge. Jeg skrev epost og spurte om Carwings i forrige uke, grunnen til at jeg tok kontakt med kundeservice var at de ikke svarte på eposten. Nå, rett etter at Carwingsserveren kom opp, og jeg fikk kontakt med den igjen, kom svaret.

"For å få carwings til å fungere, må du avinstallere appen på din iphone, og installere den på nytt igjen".

Så, det var altså på min telefon det var noe galt? Ikke et ord om hva som egentlig var problemet. Reinstallere appen skal plutselig gjøre at bilen min skal kunne snakke med serveren deres. Hva slags firma er egentlig dette???

Det slår desverre ikke mitt møte med Asus kundeservice og Infocare tidligere i uka. Enkelte taster på tastaturet på min bærbare pc har sluttet å fungere i tillegg til at ladekontakten har knukket. Første spørsmål fra kundeservice var om jeg hadde prøvd å reinstallere Windows... Som om det reparerer defekte taster og lodder fast ladekontakten. Maskina er > 2 år og tastatur regnes som slitedel så ingen reklamasjon eller garanti der og ladekontakten loddet jeg selv. For å få nytt tastatur må jeg først sende maskinen til Infocare som så skal ha betalt for å gi en pris på bytte. 

Enden på visa ble at jeg handlet et tastatur med riktig antall og form på tastene for en 100-lapp på eBay og skal flytte over et par av tastene fra det gamle så det ser litt mer fornuftig ut. Noen tusen lapper spart og så slipper jeg å være uten maskina en ukes tid.

E_S

Sitat fra: emil på lørdag 30. august 2014, klokken 09:18
Sitat fra: Panduck på fredag 29. august 2014, klokken 17:02
Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om Nissan / Nissan Norge. Jeg skrev epost og spurte om Carwings i forrige uke, grunnen til at jeg tok kontakt med kundeservice var at de ikke svarte på eposten. Nå, rett etter at Carwingsserveren kom opp, og jeg fikk kontakt med den igjen, kom svaret.

"For å få carwings til å fungere, må du avinstallere appen på din iphone, og installere den på nytt igjen".

Så, det var altså på min telefon det var noe galt? Ikke et ord om hva som egentlig var problemet. Reinstallere appen skal plutselig gjøre at bilen min skal kunne snakke med serveren deres. Hva slags firma er egentlig dette???

Det slår desverre ikke mitt møte med Asus kundeservice og Infocare tidligere i uka. Enkelte taster på tastaturet på min bærbare pc har sluttet å fungere i tillegg til at ladekontakten har knukket. Første spørsmål fra kundeservice var om jeg hadde prøvd å reinstallere Windows... Som om det reparerer defekte taster og lodder fast ladekontakten. Maskina er > 2 år og tastatur regnes som slitedel så ingen reklamasjon eller garanti der og ladekontakten loddet jeg selv. For å få nytt tastatur må jeg først sende maskinen til Infocare som så skal ha betalt for å gi en pris på bytte. 

Enden på visa ble at jeg handlet et tastatur med riktig antall og form på tastene for en 100-lapp på eBay og skal flytte over et par av tastene fra det gamle så det ser litt mer fornuftig ut. Noen tusen lapper spart og så slipper jeg å være uten maskina en ukes tid.

Det som tar kaka hos Infocare er at de skal ha betalt for å skrote noe som er levert inn der som ikke skal repareres også - for eksempel om man leverer inn en pc for reparasjon og skaden viser seg å ikke dekkes av garanti fakturerer de for både feilsøking og skroting..

Håpløst opplegg..
:)

D9

Tilbake til tema, carwings app funker for meg.
'14 Leaf
'15 Evalia

GonzoJones

Hei.. 
Lurer på om det er kun meg som ikke har fått aktivert carwings her.
Kjøpte en fabrikkny Tekna for to uker siden, og har fulgt alle instruksjoner til punkt og prikke, men får altså ikke denne bekreftelsen på at det er blitt aktivert. 

Ved telefonsupport som jeg ringte for ti dager siden, fikk jeg opplyst at datasystemet var nede, og når jeg så leser her at andre har sine systemer oppe å går, begynner jeg å bli litt forundret.

mobilappen er lasta ned, men gir bare melding om at "no veichles associated with this account"

Fox06

Har nøyaktig samme problemet. Ble fortalt på Nissan support at Telenor hadde problemer med det tekniske rundt Carwings, og hadde hatt det noen uker. DET kan tydeligvis ikke være hele problemet, da flere er oppe å går i dag. Min nye Leaf er nybil importert fra Nederland, og har nå fått beskjed av forhandleren jeg kjøpte av å kontakte en Nissan forhandler. VIN nummer og all registrering er gjort etter boka, men får ikke den forb..... mailen om at bilen er registrert i Carwings registeret. Skal kontakte Nissan i morgen den dag, og forhandleren skal ta eventuelle kostnader knyttet til dette på seg  :)  Hater når bilen er splitter ny og ikke alt funker..

emil

Sitat fra: Øystein Eikedalen på søndag 31. august 2014, klokken 09:20
Har nøyaktig samme problemet. Ble fortalt på Nissan support at Telenor hadde problemer med det tekniske rundt Carwings, og hadde hatt det noen uker. DET kan tydeligvis ikke være hele problemet, da flere er oppe å går i dag. Min nye Leaf er nybil importert fra Nederland, og har nå fått beskjed av forhandleren jeg kjøpte av å kontakte en Nissan forhandler. VIN nummer og all registrering er gjort etter boka, men får ikke den forb..... mailen om at bilen er registrert i Carwings registeret. Skal kontakte Nissan i morgen den dag, og forhandleren skal ta eventuelle kostnader knyttet til dette på seg  :)  Hater når bilen er splitter ny og ikke alt funker..

Så lenge bilen ikke er kjøpt av en privatperson i Norge, og hvis selgeren har nevnt Carwings på noen som helst måte i annonse eller lignende, ville jeg ha krevd at han skulle ordne opp i problemene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA