Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye forbedrede seter

Startet av BMW850, tirsdag 26. august 2014, klokken 14:35

« forrige - neste »

BMW850

Musk snakket jo om at det kommer nye seter som skal være mer komfortable. Han sa også at disse kunne retrofittes i eksisterende biler. Det jeg tenker om saken er følgende... for meg som er 193 føler jeg at setene mangler hjørner foran på en måte. Støtten under fremre del av lårene, altså bak knea og endel oppover er fraværende. Har ikke vært på veldig lange turer men merker at dette er ett problem. Finner liksom ikke rette sittestillingen  :-\

Selve ryggen på setet er jo helt topp for de fleste jeg vil tro. Det som trengs er bare en modifikasjon av sitteputa. Er faktisk villig til å betale endel for det. Hadde vært fint om det bare hadde vært en slik delvis modifikasjon som ihvertfall for mitt tilfelle hadde vært mer enn tilstrekkelig. Og ikke minst, kostnaden hadde muligens havnet på ett akseptabelt nivå da de fleste delene, sensorer osv sikkert kan gjenbrukes.

Hadde vært fint å høre hva andre mener :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mjepson

Vet ikke noe om status på nye seter, men vil bare bekrefte det du sier om sittestilling. Jeg er selv 200cm, og setet er det største minuset med bilen for meg. Jeg må trekke venstre fot til meg og lene den inntil døren for å få støtte, da det ellers ikke er noe støtte under lår.

Det er også negativt at det er stort "tomrom" i dørpanelet, siden armstøttet i døren forsvinner der hvor jeg normalt hviler foten i andre biler. Hadde det vært noe støtte i panelet i døren så hadde det kanskje vært mulig å få støtte i normal sittestilling, slik jeg har på høyre fot inntil displayet (selv om dette heller ikke er komfortabelt å lene inntil).

Stavanger, P85+ white, 21" grey

cra

En mulighet for "lengre sittepute" med mer støtte under låret hadde vært najs, ja. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

D.O

Er det mulig å forbedre sidestøtte for rygg og lår hos noen andre firma? Må vel være noen i Norge ala west coast customs som lager interiør? eller ligger det elektronikk/sensorer her også.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

krister461

Jeg er selv 190 og synes setene er gode, dvs. bedre enn i de fleste biler jeg har eid/kjørt men ikke på nivå med Audi-sportssetene jeg hadde tidligere.

For å få optimale seter skulle jeg også gjerne hatt lengre sittepute. Når jeg har testet biler med skinnseter savner jeg også mer sidestøtte, men tenker ikke så mye på dette på min egen bil med tekstil/delskinn da jeg ikke sklir i disse.

I forhold til de fleste andre biler er jeg positivt overrasket over hvor behagelig setene er ved langkjøring. I andre biler har jeg hatt blitt veldig sliten i ryggen etter langturer, men det er ikke tilfelle i Tesla.

Ellers skal det være kommet en fiks som senker sitteputen noe. Denne tror jeg er standard på nye biler, mens eldre bilder kan be om å få den etterjustert. Jeg testet en bil som hadde denne fiksen, men merket lite forskjell fra min egen bil. Har derfor ikke bestilt justering av mitt sete enda.

Amoss

Sitat fra: cra på tirsdag 26. august 2014, klokken 14:55
En mulighet for "lengre sittepute" med mer støtte under låret hadde vært najs, ja. :)

Det burde da være mulig å lage en justerbar "sitteputeforlenger" for ettermontering?
Model S 85D

Anew

Retrofit av bedre seter er jeg nok villig til å betale en hel del for. Som TS sier, så er det sitteputen som er katastrofal. Det er også forbedringspotensiale i ryggen - korsryggtøtten går ikke langt nok ned.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Muffinman

#7
Enig i at korsryggstøtten ikke går langt nok ned. Den treffer over korsryggen og er unyttig for min del.

BMW850

#8
Korsryggstøtten synes jeg er veldig bra. Klart det er en utfordring å lage seter til alle kroppstyper men jeg tror jeg hadde vært fornøyd med noe lignende setene i nye XC90 ;)

Edit: Må også tilføye at jeg har de "nye" setene, altså med mykere fjærer. Kanskje det betyr noe...


http://www.dinside.no/930084/helt-ny-volvo-xc90-paa-plass
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hyperstress

Jeg er 190, og lengre sittepute hadde ikke hjulpet meg da den delen av låret uansett ikke hadde berørt lengre pute. Ett triks om en kjører langt er å ta av sko, sette på CC og strekke føttene bak pedalene. Da får jeg en god sittestilling med støtte under lårene :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

BMW850

Så du mener du trer føttene innimellom pedalene? Hva hvis det plutselig dukker opp ett barn, elg eller no?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hyperstress

.. Da bremser jeg.
Trer dem ikke mellom pedalene. Uten sko så er det god plass, så føttene bare hviler bak/ved siden av pedalene.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

bull

#12
Jeg er "bare" 187cm, men har bein som jeg skulle vært tett mot 200. Jeg hadde to argumenter mot å kjøpe Tesla; ikke mulig med svart innertak tak og uten gode seter. Resultatet ble at jeg kjøpte en Volvo v60 med begge deler, men etter å ha prøvekjørt en Tesla noen måneder senere måtte fornuften vike.

Jeg har fått lagt til svart innertak til bestillingen etter at det ble lansert, men setene mangler. Jeg har også problemer med at størsteparten av lårene ikke er nedi setet. Det som da hjelper er å vippe hele setet, med sittepute og rygg bakover. Problemet da er at setet samtidig blir lavere, tilslutt for lavt.. Jeg lever i drømmen om Volvoseter i Tesla, selvom jeg tar til takke med mye mindre :)

edit: liten selvmotsigelse fjernet

jkirkebo

Sitat fra: bull på tirsdag 26. august 2014, klokken 19:30
Jeg er "bare" 187cm, men har bein som jeg skulle vært tett mot 200. Jeg hadde to argumenter mot å ikke kjøpe Tesla; ikke mulig med svart innertak tak og vonde seter. Resultatet ble at jeg kjøpte en Volvo v60 med begge deler, men etter å ha prøvekjørt en Tesla noen måneder senere måtte fornuften vike.

Jeg har fått lagt til svart innertak til bestillingen etter at det ble lansert, men setene mangler. Jeg har også problemer med at størsteparten av lårene ikke er nedi setet. Det som da hjelper er å vippe hele setet, med sittepute og rygg bakover. Problemet da er at setet samtidig blir lavere, tilslutt for lavt.. Jeg lever i drømmen om Volvoseter i Tesla, selvom jeg tar til takke med mye mindre :)

hmm, vi er skapt forskjellige ja. Jeg er 188cm og har også ganske lange ben (34" i benlengde i bukser) men sitteputen passer meg perfekt. Jeg har også vippet det bakover, som jeg har gjort i alle andre biler tidligere. For lavt har det dog ikke kommet, jeg ønsker meg egentlig setet ennå lavere...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hyperstress

Sitat fra: bull på tirsdag 26. august 2014, klokken 19:30
Jeg er "bare" 187cm, men har bein som jeg skulle vært tett mot 200. Jeg hadde to argumenter mot å ikke kjøpe Tesla; ikke mulig med svart innertak tak og vonde seter. Resultatet ble at jeg kjøpte en Volvo v60 med begge deler, men etter å ha prøvekjørt en Tesla noen måneder senere måtte fornuften vike.

Jeg har fått lagt til svart innertak til bestillingen etter at det ble lansert, men setene mangler. Jeg har også problemer med at størsteparten av lårene ikke er nedi setet. Det som da hjelper er å vippe hele setet, med sittepute og rygg bakover. Problemet da er at setet samtidig blir lavere, tilslutt for lavt.. Jeg lever i drømmen om Volvoseter i Tesla, selvom jeg tar til takke med mye mindre :)

Skjønte ikke helt logikken her. Du hadde to argumenter mot å ikke kjøpe Tesla, dvs at du hadde to argumenter for å kjøpe Tesla, men så gjorde du det ikke likevel? Du kjøpte istedet Volvo med svart innertak og vonde seter? 

Sorry, kunne ikke dy meg  ;)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA