Klarte ikke å sette meg fast...

Startet av El rayo, man 19. jan 2009, kl. 00:06

« forrige - neste »

El rayo

... i kveld, heller  :( Skal jeg aldri få prøvd kjettingene?

Unnskyld den dårlige bildekvaliteten, fargeskjæret kom da jeg gjorde bildet lysere. Det er ikke så godt å se snødybden på brøytefonna utenfor garasjen, men bunnplata brøyta godt.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Lars C. Krogenæs

Vi har en liten privat vei med oppoverbakke før vi kommer på kommunal vei. Prøvde å komme opp med min Citroen Saxo el i går kveld med gripetak. Det måtte jeg bare gi opp.

I dag tidlige kom måkebilen og fikk unna det værste, men hadde ikke kommet opp uten knipetakene i dag tidlig.

På vår storebil la jeg på kjetting for levering i barnehager og skole.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

ilmarw

Ble Buddy til jobb i dag også, etter at jeg måtte dumpe den noen kvartaler hjemmefra i går kveld pga. en slak bakke, hvor det sto en minibuss, varebil, to drosjer og flere personbiler på kryss og tvers. Fikk hjelp av en brøytetraktor i dag så jeg slapp å grave :-)

ilmar
Polestar i bestilling

Griffel

Ellers er det jo alltid "hyggelig" og å se en BMW kjøre seg fast et sted jeg ikke hadde noe problem, slik de skjedde i går. 8)

Men jeg må tilså at jeg ikke turde å tilby meg tauing.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

svedman

Dette var min første opplevelse av Buddy på skikkelig snøføre, og jeg må si det var ganske fælt.

De smale dekkene gjorde at det var svært vanskelig ikke å bli "dratt inn i snøen" og ført mot både snøfonner, parkerte biler og møtende trafikk (min samboer kjører en gammal Ford Fiesta og hadde ingen problemer på samme strekning), og jeg måtte korrigere mye mer enn jeg er vant med på samme type føre.

I tillegg gjorde bakhjulsdriften at jeg omtrent kjørte ufrivillg slalom i bratte oppoverbakker, måtte slakke av på gassen hele tiden og korrigere, mens min samboer igjen ikke merket noe til dette i samme bakke, 10 minutter bak meg.
2021: Tesla Model Y LR AWD med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

elektrolux

:D

Når jeg kjørte Cityel med 3 hjul satte jeg pris på nettopp den skrekkinngytende opplevelsen det var å kjøre den, selv uten å bryte fartsgrensene.

Andre betaler dyrt for å oppleve tilsvarende i berg og dalbaner etc.

Sannsynligvis har du forlenget livet ditt med noen dager, og har en god historie å fortelle i lang tid framover.

Når snøen smelter kan du igjen kose deg over mer stabile kjøreegenskaper. ;)

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Silkefot

Min Saxo har vist seg å dra ganske bra i oppoverbakker, faktisk bedre en V70 med piggdekk. Jeg har en egen liten teori om at elbiler drar hjulene mer jevnt rundt en bensinbiler som jo faktisk driver hjulene med små eksplosjoner  :) Mistenker vel at de fleste vil argumentere med at disse ujevnhetene jevnes ut på vei til hjulene men noe blir det vel alltids igjen... Uansett er starten jevnere så den vil jo ikke slippe like lett fra stillestående.

Flere gode teorier  ;D

Silkefot
Bosted Fetsund
Eier:
Model 3 2025 modell
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Har eid:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

elektrolux

Sitat fra: Silkefot på tor 22. jan 2009, kl. 18:57
Mistenker vel at de fleste vil argumentere med at disse ujevnhetene jevnes ut på vei til hjulene men noe blir det vel alltids igjen...

Stemmer det, og fossilbilfabrikantene monterer nå dobble svinghjul med gummi mellom platene for å utgjevne disse svingningene, og dermed redusere stress på girkassen.

Noen som etter å ha kjørt elbil plutselig oppdager hvor mye vibrasjoner der egentlig er i en fossilbil, og hvor behagelig det er å slippe det i elbilen?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: Silkefot på tor 22. jan 2009, kl. 18:57
Min Saxo har vist seg å dra ganske bra i oppoverbakker, faktisk bedre en V70 med piggdekk. Jeg har en egen liten teori om at elbiler drar hjulene mer jevnt rundt en bensinbiler som jo faktisk driver hjulene med små eksplosjoner  :) Mistenker vel at de fleste vil argumentere med at disse ujevnhetene jevnes ut på vei til hjulene men noe blir det vel alltids igjen... Uansett er starten jevnere så den vil jo ikke slippe like lett fra stillestående.

Flere gode teorier  ;D

Silkefot

Dette, forhjulstrekk , relativt høy vekt, og at vekten er gunstig fordelt er nok en god hjelp.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA