Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sikringar og termisk overlast

Startet av sturle, torsdag 21. august 2014, klokken 12:02

« forrige - neste »

sturle

Eg har ei oppgåve til elektrikarane her med å finne kor lenge eg kan overlaste ein 10A-kurs utan å risikere at sikringen ryk.  Det generelle spørsmålet er:  Kor lenge held ein sikring som frå før har ei kontinuerleg last på x A når  han får ei tilleggslast på y A når summen er større enn det sikringen toler av termisk last?

Døme: Ein 10A automatsikring type L med kontinuerleg last på 6A som får ei tilleggslast på 8A.  Summen er 14A.  Kor lang tid tek det før sikringen går?

Ein vanleg 10A automatsikring, treg eller rask, skal etter det eg forstår tole 14A i ein time før han går, men opplagt ikkje dersom han frå før har hatt ei kontinuerleg last på 6A over lang tid.

Den praktiske oppgåva:
Eg har ein 10A-kurs i garasja.  Problemet er at varmtvasstanken går på same kurs.  Eg har ikkje meir plass i sikringsskåpet, og det er ingen annan kurs som er betre eigna.  Utover varmtvasstanken er det ei ein UPS med tilkopla PC (ca 1A).

10A-kursen er god so lenge varmtvasstanken ikkje er på.  Typisk spenningsfall ved 8A lading er 4-5V.

Problemet er den varmtvasstanken.  Når termostaten slår inn går sikringen på under eit minutt, sjølv når ladestraumen er skrudd ned til 5A.  Varmtvasstanken dreg litt over 8A.  Sikringen (L-type) skal vel klare 14A meir enn eit minutt?

Eg har eit script som oppdagar spenningsfallet på inngangen til UPSen og stansar lading av bilen når termostaten på varmtvasstanken slår inn.  Problemet er at det ikkje klarar å stanse ladinga fort nok, og sikringen (alltid den same) ryk likevel.  Kan det hjelpe å skifte sikringen, eller må eg til med tidsur eller ei meir avansert løysing for å få varmtvasstanken til å halde seg avslått under lading.  Med 200l varmtvatn gjer det ingenting om han er av heile natta og mykje av dagen utanom dusje- og bade-ungar-tid.  Eg må berre vere sikker på at berre ein av dei er på over tid.

cairnz

Umiddelbart stiller jeg spørsmålet: Hva er tverrsnittet på kabelen som er lagt ut i garasjen? Er det mulig for deg å oppgradere til f.eks. 15A-sikring (størrelsen bør vel være den samme?).

Når det gjelder overbelastning og hvor fort de slår ut så kan dette variere fra sikring til sikring. For å få et mer nøyaktig bilde bør du sjekke databladet til fabrikaten for den sikringen du har.

Elbilist

sturle

Sitat fra: cairnz på torsdag 21. august 2014, klokken 12:12
Umiddelbart stiller jeg spørsmålet: Hva er tverrsnittet på kabelen som er lagt ut i garasjen? Er det mulig for deg å oppgradere til f.eks. 15A-sikring (størrelsen bør vel være den samme?).
Oppgradering er ikkje praktisk mogeleg.  Inne i huset frå sikringsskåpet er det 1,5mm².  Eg reknar med at kabelen i jorda til garasja er av ein annan type, men forrige eigar har bygd eit bad der røyret frå garasja må komme inn.  Eg har ikkje lyst til å rive det for å få tilgong til å sjå og evt trekke ny kabel.  Om eg skal grave ned eit nytt røyr til garasja, eller finne ut nøyaktig kvar det eksisterande kjem inn i huset, må eg under faststøypt skifer på utsida.  Det er ikkje veldig fristande når eg kan klare meg med den kursen som er der.

Sitat fra: cairnz på torsdag 21. august 2014, klokken 12:12
Når det gjelder overbelastning og hvor fort de slår ut så kan dette variere fra sikring til sikring. For å få et mer nøyaktig bilde bør du sjekke databladet til fabrikaten for den sikringen du har.
Då er det sikkert ei like god løysing å skifte ut sikringane med ein type som har dei eigenskapane eg ser etter.  Korleis tolkar eg databladet?  Det står gjerne ln · 1,4 = IN elns.  Det fører meg ikkje noko nærare eit svar på spørsmålet mitt.

petersv

#3
Jeg ville vært svært skeptisk til å lade på den kursen. Et større sikringsskap koster ikke allverden heller. Jeg ville heller behandlet årsaken, ikke symptomene.

Få lagt opp en skikkelig kurs, rett og slett. Grav den ned en annen plass enn der skiferen ligger, er nå mitt tips, sikkert mange andre vegger på huset. Litt ekstra strekk er ikke noe problem med rett kabel og tverrsnitt.

Edit: Og du har nok et ganske høyt effekttap i kabalen, det må du legge til de resterende amperene dine, 10A MED vvt. på samme kurs er rett og slett galskap.

sturle

Sitat fra: petersv på torsdag 21. august 2014, klokken 13:39
Edit: Og du har nok et ganske høyt effekttap i kabalen, det må du legge til de resterende amperene dine, 10A MED vvt. på samme kurs er rett og slett galskap.
Spenningsfallet er berre 4-5V på 8A.  Det er ca 2% effekttap, om eg reknar rett, og godt innanfor grensa på 4%.  Eg har sett mykje verre.  (Har ikkje målt spenninga i huset samstundes, so eg veit ikkje om alt tapet er frå sikringsskåpet eller om noko av det er før.)

Og eg har ikkje tenkt å køyre begge laster samstundes lenger enn tida det tek å kommandere bilen til å stanse lading.  14A i eit par minutt er innanfor det ein 10A-kurs skal klare.  Nabokursen har 13A sikring og same tverrsnitt.

jkirkebo

Sitat fra: sturle på torsdag 21. august 2014, klokken 14:34
Sitat fra: petersv på torsdag 21. august 2014, klokken 13:39
Edit: Og du har nok et ganske høyt effekttap i kabalen, det må du legge til de resterende amperene dine, 10A MED vvt. på samme kurs er rett og slett galskap.
Spenningsfallet er berre 4-5V på 8A.  Det er ca 2% effekttap, om eg reknar rett, og godt innanfor grensa på 4%.  Eg har sett mykje verre.  (Har ikkje målt spenninga i huset samstundes, so eg veit ikkje om alt tapet er frå sikringsskåpet eller om noko av det er før.)

Og eg har ikkje tenkt å køyre begge laster samstundes lenger enn tida det tek å kommandere bilen til å stanse lading.  14A i eit par minutt er innanfor det ein 10A-kurs skal klare.  Nabokursen har 13A sikring og same tverrsnitt.

Ofte er det mulig å "rydde plass" i sikringsskapet, det kommer an på hva slags innmat som finnes der nå. Om du legger ut et (skarpt) bilde av innmaten i skapet kan du sikkert få noen gode råd.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sturle

#6
Trur ikkje her er mykje å gå på.  Sikringen til høgre på kurs nr 6 er den som alltid går.

Edit: Tok nytt bilete med blitz og lagra i betre oppløysing.

D.O

Ligger i ordet at dette ikke er bra... overbelastning
Har du penger til bilen, så har du sikker råd å få dette forsvarlig istedet for å risikere både hus og familie i en brann.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

sturle

Sitat fra: D.O på torsdag 21. august 2014, klokken 17:32
Ligger i ordet at dette ikke er bra... overbelastning
Har du penger til bilen, så har du sikker råd å få dette forsvarlig istedet for å risikere både hus og familie i en brann.
Jadå, det skulle halde med ein tidsbrytar til 50 kroner på varmtvasstanken og koordinere lading med den, men eg skulle gjerne visst kva den sikringen eigentleg skal tole.

petersv

Du har jo fasit, så skjønner ikke helt hvorfor det er relevant.

sturle

Sitat fra: petersv på torsdag 21. august 2014, klokken 19:31
Du har jo fasit, så skjønner ikke helt hvorfor det er relevant.
Nei, eg har ikkje fasit.  Spørsmålet var: Kor lenge held ein sikring som frå før har ei kontinuerleg last på x A når  han får ei tilleggslast på y A når summen er større enn det sikringen toler av termisk last?

Eit godt svar kan eg brukte i mange samanhengar, ikkje berre til å finne alternative løysingar på dette konkrete problemet eller finne ut om sikringar bør skiftast.

jkirkebo

Sitat fra: sturle på torsdag 21. august 2014, klokken 19:44
Sitat fra: petersv på torsdag 21. august 2014, klokken 19:31
Du har jo fasit, så skjønner ikke helt hvorfor det er relevant.
Nei, eg har ikkje fasit.  Spørsmålet var: Kor lenge held ein sikring som frå før har ei kontinuerleg last på x A når  han får ei tilleggslast på y A når summen er større enn det sikringen toler av termisk last?

Eit godt svar kan eg brukte i mange samanhengar, ikkje berre til å finne alternative løysingar på dette konkrete problemet eller finne ut om sikringar bør skiftast.

Da må du vite I1-verdien.

I1=den strømmen sikringen garantert ikke løser ut på i løpet av 1 time
I2=den strømmen sikringen garantert løser ut på i løpet av 1 time

En typisk I1-verdi er 1.13, dvs. at en 10A minst skal klare 11.3A i løpet av 1 time uten å løse ut. Altså vil en 16A typisk klare 18A i 1 time og ofte kontinuerlig (så lenge det ikke står Garo på den) uten å løse ut.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

Forøvrig skal elbil lades på dedikert kurs. NEK 400-7-722:2014 og det er ikke uten grunn. Er mye svidde støpsel på vvb og de er ikke i nærheten av å belaste like mye/lenge som lading av bil.


http://www.dsb.no/no/Ansvarsomrader/EL-sikkerhet/Aktuelt-elsikkerhet/Lading-av-elektriske-biler/
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

petersv

Sitat fra: sturle på torsdag 21. august 2014, klokken 19:44
Sitat fra: petersv på torsdag 21. august 2014, klokken 19:31
Du har jo fasit, så skjønner ikke helt hvorfor det er relevant.
Nei, eg har ikkje fasit.  Spørsmålet var: Kor lenge held ein sikring som frå før har ei kontinuerleg last på x A når  han får ei tilleggslast på y A når summen er større enn det sikringen toler av termisk last?

Eit godt svar kan eg brukte i mange samanhengar, ikkje berre til å finne alternative løysingar på dette konkrete problemet eller finne ut om sikringar bør skiftast.

Tror du skjønte hva jeg mente, du skrev jo at den gikk med en gang, før du rakk å stoppe landinga, får ikke mer fasit enn det.

Men jeg innser at dette ikke er veldig konstruktiv tilbakemelding fra meg og det er veldig tydelig hva mange mener om denne praksisen, meg inkl., så jeg skal ikke mase mer ;)

Fatang

En dreven Elektriker burde klare og fixe in 3 sikringer til inn i det skapet. Problemet dit er vel at det allerede er underdimensjonert med bare en 32A hoved sikring. så ja du kan trekke en ny kurs, men kan risikere og bare forflytte problemet ifra kurs sikring til hoved sikring. Med mindre du godtar og vere veldig forsiktig med bruk av strøm i resten av huset og lader med relativ lav strøm "10-16A".

Tipper du har luft inntak og ikke allverdens store inntaks sikringer der heller. Tviler at du vil klare og komme veldig bilig ifra det.
Et alternativ kan vere og trekke inn en ny kabel til kjelleren så lage et lite under-fordelings skap der og sikre ned til VVB og lade plugg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA