Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av Schled, onsdag 20. august 2014, klokken 20:47

« forrige - neste »

RonnyØ2

Sitat fra: talisker på lørdag 23. mars 2019, klokken 15:10
Tenkte jeg skulle dele noen funn fra dagens tur til Fornebu S. Senteret er generøs med gratis strøm og mange ladestasjoner, men sliter med kunder som føler at det er viktig med reservert plass selv om de ikke har lyst til å lade bilene sine.
Det var samtidig fullt på alle plasser, og biler sirkulerte i håp om at en plass skulle frigis.






Sent from my iPhone using Tapatalk

Pleier ikke å bry meg, men for no jævla klovner

OhmPaPa

Eneste måten å få slutt på slikt tull er å si fra til kundeservice på senteret. Så kan de ta affære. Vet at kjøpesentre ringer folk som parkerer dumt på andre måter og ber de flytte bilen.

hemi

bøtelegge folk som ikke lader på ladeplass.

Pselskapene er mer enn lykkelik for å gjøre det.

TorT

I Stavanger er det dessverre helt innafor å bruke ladeplasser som kun parkering.
Slakke politikere som ikke vil innføre nødvendige forskrifter.

Vi, elbilistene, har jo forlengst vist at alt for mange av oss er egoister og oppurtunister som må holdes i ørene ved hjelp av lover og regler.

Nå er det anarki, med folk som skal bare..

Amatøren

#1189
Ambassadører for elbiler?

De kom til McDonald's i Asker. Rygget inn til lader. Kikket på laderen de parkerte ved. Så kikket de på den andre. Ingen type 2 kontakt eller uttak. Så gikk de bare inn. Bilen ble stående og blokkere laderen.

Jeg dro da jeg hadde varm mat i bilen som jeg ville hjem med så jeg ville ikke veilede om misbruk av plassen i tilfelle det ble lengre diskusjon. Tok bare et raskt bilde av skiltet på veggen.

Da jeg dro så kom det flere elbiler. Vet ikke om de hadde tenkt å lade.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

cra

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 09. april 2019, klokken 08:59
De kom til McDonald's i Asker. Rygget inn til lader. Kikket på laderen de parkerte ved. Så kikket de på den andre. Ingen type 2 kontakt eller uttak. Så gikk de bare inn. Bilen ble stående og blokkere laderen.

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Rollep

Bare å konstatere at antall idioter som kjører elbil øker minst like raskt som salget.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Chris Neumann Ruud

Antall idioter er kanskje konstant, og når antallet elbiler øker, øker antallet av disses sjåfører som er idioter dertil
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA