Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av Schled, onsdag 20. august 2014, klokken 20:47

« forrige - neste »

Orbit

Jeg ringte kundeservice (4000 1919), og de skal flytte disse to. Oppdater gjerne her om det blir noen bevegelse.

Dette er uansett i strid med brukerbetingelsene, så jeg bar dem legge inn mer eksplisitt at disse bilene aldri skal parkeres på offentlig ladeplass (da alle disse er tidsbegrensede).

Sitat fra: https://greenmobility.com/no/nb/faq/Hva er reglene for parkering?
Innenfor bybil-sonen kan du parkere på alle offentlige parkeringsplasser som ikke er tidsbegrenset. I tillegg kan du parkere på våre Hotspots som er plassert rundt om i byen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

KjellG

«Bøtte» er bare nødvendig ved lading fra IT-nett. Enkelt sagt, hus fra før ca 1995.

Orbit

De aller fleste offentlige ladestolpene i Oslo (også de med Type 2) er koblet til (gammelt) IT-nett, dvs Zoe kan bare lade der med bøtte- eller støvsugerlader. NSB sine biler har ikke dette utstyret.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

jkirkebo

Sitat fra: KjellG på tirsdag 19. februar 2019, klokken 17:45
«Bøtte» er bare nødvendig ved lading fra IT-nett. Enkelt sagt, hus fra før ca 1995.

Ikke så enkelt nei. På sørvestlandet har mange hus eldre enn dette TN-nett. Og det er en masse, masse nyere hus enn dette med IT. Stort sett bygges nye boligfelt ut med TN, men om man river et gammelt hus og bygger nytt eller bygger på en ledig tomt i eldre område er det stort sett IT som gjelder.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

PNR1A

Sitat fra: Orbit på tirsdag 19. februar 2019, klokken 16:53
Jeg ringte kundeservice (4000 1919), og de skal flytte disse to. Oppdater gjerne her om det blir noen bevegelse.

Dette er uansett i strid med brukerbetingelsene, så jeg bar dem legge inn mer eksplisitt at disse bilene aldri skal parkeres på offentlig ladeplass (da alle disse er tidsbegrensede).

Sitat fra: https://greenmobility.com/no/nb/faq/Hva er reglene for parkering?
Innenfor bybil-sonen kan du parkere på alle offentlige parkeringsplasser som ikke er tidsbegrenset. I tillegg kan du parkere på våre Hotspots som er plassert rundt om i byen.
Fortsatt der dog lading er ikke tidsbegrenset, kun ICE parkering

Sent from my Pixel using Tapatalk

Nissan Leaf Nordic 30kWh

Orbit

Sitat fra: PNR1A på tirsdag 19. februar 2019, klokken 18:35
... dog lading er ikke tidsbegrenset, kun ICE parkering

My bad....men det må vel da være eneste "evighetslader" i Oslo?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

PNR1A

Sitat fra: Orbit på tirsdag 19. februar 2019, klokken 19:45
Sitat fra: PNR1A på tirsdag 19. februar 2019, klokken 18:35
... dog lading er ikke tidsbegrenset, kun ICE parkering

My bad....men det må vel da være eneste "evighetslader" i Oslo?

Jeg tror at det er en av de siste, ja. Finnes en del gjengangere der, "lader" samme biler flere dager på rad :)
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Rollep

Se der ja :) Slik burde skiltingen vært på alle ladeplasser!


Du kan ikke vise dette vedlegget.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Petter Leaf

Kommentar til siste bilde:

Da håper vi bare at Amfi Madla får på plass igjen de 2 (av 6) ladeboksene som er fjernet. Har vært litt problem med å få ladekontakten til å sitte fast i laderen.

Ellers honnør for ladeplikten. Håper dette blir gjort på mange ladeplasser. Da kan de få gode inntekter fra parkeringsbøter fra bilister som ikke lader.

Elmo

Tror ikke denne lader  :o ???    (stolen with pride - fra Teslanytt på FB)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Simen1

Det må være gjenferdet etter Nikola Tesla som er på inspeksjon for å se om navnet hans misbrukes..
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

KjellG

Trenger vel ikke lade så lenge, begrenset hvor mye 1 HK trenger.

Asarin

Sitat fra: KjellG på fredag 22. mars 2019, klokken 15:19
Trenger vel ikke lade så lenge, begrenset hvor mye 1 HK trenger.

Morsomt nok har en hest en del mer enn 1Hk. :P
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Jejl

Sitat fra: Asarin på fredag 22. mars 2019, klokken 15:20
Sitat fra: KjellG på fredag 22. mars 2019, klokken 15:19
Trenger vel ikke lade så lenge, begrenset hvor mye 1 HK trenger.

Morsomt nok har en hest en del mer enn 1Hk. :P
Jeg har 1,69 hk i min kropp.

talisker

Tenkte jeg skulle dele noen funn fra dagens tur til Fornebu S. Senteret er generøs med gratis strøm og mange ladestasjoner, men sliter med kunder som føler at det er viktig med reservert plass selv om de ikke har lyst til å lade bilene sine.
Det var samtidig fullt på alle plasser, og biler sirkulerte i håp om at en plass skulle frigis.






Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA