Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av Schled, onsdag 20. august 2014, klokken 20:47

« forrige - neste »

Mippen

Fikk reinsdyret beskjed? Sikker på at det ikke gikk på strøm?
Fremtiden er elektrisk.

abc

Makan.... Det der er en live hydrogenstasjon. Intet blir vel mer naturvennlig og kortreist enn det der.

Consider yourself Lucky  ;D

stiberger

Sitat fra: Mippen på søndag 09. november 2014, klokken 15:31
Fikk reinsdyret beskjed? Sikker på at det ikke gikk på strøm?
Sitat fra: abc på søndag 09. november 2014, klokken 16:39
Makan.... Det der er en live hydrogenstasjon. Intet blir vel mer naturvennlig og kortreist enn det der.

Consider yourself Lucky  ;D

Julenissen er inne i en prøveperiode, og skal bli mer miljøbevvist. Elektrifisering av reinsdyrparken virket som et fornuftig valg. Mulig reinsdyret ikke var 100% Chademo kompatibelt.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Olatho

Reinsdyr går vel for en stor del på fornybart biodrivstoff, så det er neppe miljøperspektiv inne i bildet.
Men det er vel liten tvil om at reisetempoet kan økes, særlig etter utbyggingen av Teslas superladere.

TrondW

Syntes nesten jeg måtte ta med denne. Skulle lade på Marienlyst i Drammen sist tirsdag. Skjønte at noe var på gang når jeg nærmet meg. Fotballkamp selvsagt, og hva er vel mer naturlig enn å parkere fosilbilen for[/img]an et par grønne kjøleskap....Det verste er tross alt at det er en av "oss" som også har klart å parkere permanent foran hurtigladeren. Om jeg fikk lade? Ta en titt i bakgrunnen av bildet. Fikk jekket bilen inn på gangveien bak laderene og heldigvis var kabelen lang nok :-)
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

KjellG

Forbudet mot bilkjøring på gangvei gjelder vel også for el-bil.

Øyvind.h

Sitat fra: TrondW på mandag 10. november 2014, klokken 18:28
Syntes nesten jeg måtte ta med denne. Skulle lade på Marienlyst i Drammen sist tirsdag. Skjønte at noe var på gang når jeg nærmet meg. Fotballkamp selvsagt, og hva er vel mer naturlig enn å parkere fosilbilen for[/img]an et par grønne kjøleskap....Det verste er tross alt at det er en av "oss" som også har klart å parkere permanent foran hurtigladeren. Om jeg fikk lade? Ta en titt i bakgrunnen av bildet. Fikk jekket bilen inn på gangveien bak laderene og heldigvis var kabelen lang nok :-)
Bra det løste seg :) Utrolig irriterende med slike egoister. Bøter/borttauing er det eneste som hjelper, så bare å ringe P-selskapet med en gang og sette hjulene i gang.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trafikkbestyrer

Drammensere driter i alt da det er fotballkamp.....

edyrli

Kanskje alle elbilistene som skal på fotballkamp skulle parkert inne alle besinpumpene på nærmeste bensinstasjon? Tror det kunne satt et eksempel og fått fokus på problemet. Det hadde strengt talt vært et mindre problem da de kunne kjørt videre til neste bensinstasjon...

Jeg er uansett redd det hadde blitt en stor sak i VG og underbygget misoppfatningen av elbilister er rike egoistiske som kun kjøper elbil for å kjøre kollektivt felt og snylte på staten. Fossibiler som parkerer inne hurtigladere får derimot skli ubemerket forbi....
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Thomas Parsli

Det "festlige" er at en elbil som blir parkerer foran bensinpumpene mens eieren går for å se en fotballkamp garantert blir tauet bort, mens fossilbiler får stå på ladeplasser.
Jeg er overrasket hvis noen av disse tre fikk bot en gang...


Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

cra

Finnes der ikke en etat man kan ringe som kommer og henter feilparkerte biler da? Ellers kan man jo ha en slik liggende i bagasjerommet: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xparking+clamp&_nkw=parking+clamp&_sacat=0  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

TrondW

Sitat fra: KjellG på mandag 10. november 2014, klokken 19:41
Forbudet mot bilkjøring på gangvei gjelder vel også for el-bil.

Selvsagt KjellG. Jeg stiller derfor i samme divisjon som de feilparkerte bilene. Neste gang skal jeg være mer lovlydig. Det er bare å sette bilen på saktelading et sted i Drammen, legge seg inn på hotell og ringe ungene og be disse klare seg selv til neste dag siden pappa ikke vil parkere bilen 15 minutter fire meter inne på gangveien..

Ellers så antar jeg et dette er et problem hver gang det er fotballkamp i Drammen. Kriseløsningen, som selvsagt både er ulovlig og dermed ikke kan anbefales, er å kjøre inn 4 meter på den kombinerte gang og sykkelveien som er bak ladestasjonen. Her er det plass til tre elbiler i bredden. Det er dermed god plass for gående og syklister. Men, nok en gang, ikke lovlig.
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Powerflux

Sitat fra: KjellG på mandag 10. november 2014, klokken 19:41
Forbudet mot bilkjøring på gangvei gjelder vel også for el-bil.
Litt fascinerende faktisk at dette var det du hang deg mest opp i ::)
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

fredag

Sitat fra: TrondW på mandag 10. november 2014, klokken 18:28
Syntes nesten jeg måtte ta med denne. Skulle lade på Marienlyst i Drammen sist tirsdag. Skjønte at noe var på gang når jeg nærmet meg. Fotballkamp selvsagt, og hva er vel mer naturlig enn å parkere fosilbilen for[/img]an et par grønne kjøleskap....Det verste er tross alt at det er en av "oss" som også har klart å parkere permanent foran hurtigladeren. Om jeg fikk lade? Ta en titt i bakgrunnen av bildet. Fikk jekket bilen inn på gangveien bak laderene og heldigvis var kabelen lang nok :-)

Det er skiltet feil.

Det står P på skiltet. Og sikkert masse tekst under som noen ikke leser. Da er det jo ikke noe rart at folk følger oppfordringen på skiltet og parkerer der.

Det burde vært et "parkering forbudt" skilt. Og noe tekst under om at dette ikke gjelder elbiler som lader.

Alternativt kan innkjøring til områder med ladestolper og hurtigladere beskyttes med bom, som kan åpnes med ladekortet.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

K S

Sitat fra: cra på tirsdag 11. november 2014, klokken 10:04
Finnes der ikke en etat man kan ringe som kommer og henter feilparkerte biler da? Ellers kan man jo ha en slik liggende i bagasjerommet: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xparking+clamp&_nkw=parking+clamp&_sacat=0  ;D

Ha ha ha ha ha, hadde vært sykt moro å montert opp skjult kamera og sett reaksjonen, og hvordan de skulle fått demontert driten :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA