Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av Schled, onsdag 20. august 2014, klokken 20:47

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Panduck på lørdag 08. april 2017, klokken 09:08
Sitat fra: turfsurf på lørdag 08. april 2017, klokken 08:08
Anbefaler alle som ser slikt om å ringe Fortum, de ordner nok opp. Eneste måten å oppdra folk på.

Fortum har nok ved flere anledninger snakket med Råholt Amfi om dette, problemet er vel Amfi sin manglene vilje til å gjøre noe. Men skal pirke på de om jeg ser han der igjen.

Løsningen er klistremerke midt på frontruta der det står "Dette er en LADEPLASS for LADENDE elbiler" eller noe sånt. Fortrinnsvis av en type papir som går i biter hele tiden når man forsøker å få den av, slik at det tar en god stund med fikling før ruta er ren. Kan printes ut på egen printer, Staples har nok det du trenger av materiell. Gjenta så mange ganger som nødvendig ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rav4_EV

Sitat fra: Panduck på lørdag 08. april 2017, klokken 00:52
Står en grå LEAF støtt og stadig på Råholt Amfi, normalt parkert foran 22kW laderen, selvfølgelig uten å lade. Denne laderen er ikke gratis (1kr pr min fortum lader), og det er FLUST med parkeringsplasser på senteret. Det står skilt klart å tydlig "reservert for elbiler som lader!" Alikevel står denne grå LEAFen der jeg vet ikke hvor mange ganger. I dag kom eieren ut når jeg var på vei ut fra ladeplassen. Spurte han hva vitsen med å stå der når han aldri lader er... "vel, jeg lader av og til!" sa han. Av alle gangene jeg har sett den stå der har den ALDRI ladet, ikke det at jeg helt forstår hvordan dette i det heletatt skal være relevant... Fikk beskjed om at jeg måtte bare passe mine egne saker, "jobber du liksom for staten eller og skal passe på sånt, eh???"

Det er så absurd fordømt irriterende. Det virker som om han har kjøpt seg en "bil med priviligert parkeringsplass!", og skal pokkern ta ikke parkere sammen med "vanlige biler", når man har egne plasser.

"Alle fire ladeplassene var jo ledig!" sa han, vel det er kun 2x22kW AC, de andre er "tregladere", men slike detaljer betyr vel mindre.

Hva er poenget med skilting når det ikke bøtelegges. Frem til det skjer, har denne type ... personer "priviligert parkering" :(

Hvor er bildet av bilen med skiltnummeret lesbart?
Har veldig lyst til å ringe ham. ;D Kanskje andre også?
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Olemann

#977
Her er mitt innspill i denne debatten.  En dose moral, en dose ironi, en dose humor og en dose store linjer.

Se vedlagte lapp til frontruten.   :D   Håper den provoserer nok til at den huskes mer enn noen sekunder...

Panduck

Sitat fra: Olemann på mandag 10. april 2017, klokken 19:42
Her er mitt innspill i denne debatten.  En dose moral, en dose ironi, en dose humor og en dose store linjer.

Se vedlagte lapp til frontruten.   :D   Håper den provoserer nok til at den huskes mer enn noen sekunder...

Den skal skrives ut! Mye mer ærlig enn "du var sikkert ikke klar over det!" lappen :)

Ingeniøren

Sitat fra: Olemann på mandag 10. april 2017, klokken 19:42
Her er mitt innspill i denne debatten.  En dose moral, en dose ironi, en dose humor og en dose store linjer.

Se vedlagte lapp til frontruten.   :D   Håper den provoserer nok til at den huskes mer enn noen sekunder...

Han har nok kastet den før han kom til setning to - det eneste som virker er en saftig bot.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

cra

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 11. april 2017, klokken 09:23
Han har nok kastet den før han kom til setning to - det eneste som virker er en saftig bot.

Det er helt innafor å si fra til senterledelsen (eller hvem det nå er som eier plassen) om at det står en bil og blokkerer ladeplassen, og at dette er en gjenganger. På mitt "lokale AMFI-senter" er de i alle fall snare å bøtelegge de som står på handicap-palsser hvis man sier fra. Sjekk gjerne regnr/navn og få fjompen ropt opp. Klarer du å tromme sammen noen medsammensvorne kan dere sågar lage en hel forestilling utav det!  ;D

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

brako79

Sitat fra: Olemann på mandag 10. april 2017, klokken 19:42
Her er mitt innspill i denne debatten.  En dose moral, en dose ironi, en dose humor og en dose store linjer.

Se vedlagte lapp til frontruten.   :D   Håper den provoserer nok til at den huskes mer enn noen sekunder...

Printet ut! takk! :-)
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Olemann

Hyggelig at flere likte den og vil bruke den!

Men; tror nok at den allmene elbilist i dag ikke er bærer av noen spesiell fellesskapskultur....det handler vel om å få tid og penger til å strekke til, og da er "Meee first" som skiltet på bilen på vedlegget viser mer presist enn omtanken for klodens globale oppvarming.

Likevel, om mange sprer dette budskapet til de som misbruker ladeplassene så kan det jo hende at forholdene bedrer seg, alternativet, å tro at intet nytter er som kjent heller ingen progressiv vei.

Sitat fra: brako79 på tirsdag 11. april 2017, klokken 12:17
Sitat fra: Olemann på mandag 10. april 2017, klokken 19:42
Her er mitt innspill i denne debatten.  En dose moral, en dose ironi, en dose humor og en dose store linjer.

Se vedlagte lapp til frontruten.   :D   Håper den provoserer nok til at den huskes mer enn noen sekunder...

Printet ut! takk! :-)

KjellG

#983
[Slettet]

sn0le

Sitat fra: pudderjagar på tirsdag 28. mars 2017, klokken 10:40
Så konklusjonen er: Da er ikkje farlig i heiletatt å lade med oppkveila type 2 kabel.
Bingo. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Chivas

Sto parkert OG LADET på Sofienberg/Grunerløkka i dag, men ble allikevel møtt med lapp på ruta fra elbilforeningen om ikke å parkere uten å lade!
Så, hvem av dere luringer var det? ;)

Har det nok på dashcamen, men med all den trafikken i området blir det litt for mye detektiv å sjekke :)

Panduck

Tur til Danmark, og innom Roskilde, der jeg finner parkeringsplass med Eon-ladere. Står kun markert "For Elbil", jeg plugger inn og bruker easypark appen for å starte. Når jeg kommer tilbake står den en eUp og en LEAF parkert ved laderene, UTEN å lade.  Det er masse, masse gratis parkeringsplass på plassen, men de må altså på død og liv stå der. De har altså mye bruk for samme opplæring i Danmark som i Norge.

Olee

P7 på Sola, tipper 2 av 10 biler var tilkoblet, og alle plassene opptatt..  :-1-:

trondav

Det er så utrolig provoserende å se EL-biler parkert på parkeringsplasser som er tilrettelagt for lading uten å lade! Om noen burde skjønne problemstillingen her er det vel de av oss som eier en EL-bil. Etter min mening bør dette nesten være grunnlag for en parkeringsbot.

Amatøren

#989
Sitat fra: trondav på torsdag 28. september 2017, klokken 13:41
Etter min mening bør dette nesten være grunnlag for en parkeringsbot.

Helt enig!

Desverre er det blitt slik i samfunnet at de finnes utrolig mange egoister (også blant elbileiere) som tenker at "bare jeg får det som jeg vil når jeg vil, så driter jeg i alle andre".

Her må det en holdningsendring til.

Har selv sett det på matbutikken vi bruker. Der er det forøvrig skiltet med "Reservert elbiler". Når det bare er to plasser så kan man bruke en annen av de mange andre ledige plassene (har aldri sett at det har vært fullt inne i parkeringshuset) når man ikke skal lade selv om det ikke er skiltet med at man må lade.

Flere ganger har de også vært okkuperte av hybrid biler selv om det er spesifisert at de er for elbiler.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA