Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av Schled, onsdag 20. august 2014, klokken 20:47

« forrige - neste »

hdh

Tok og kjeppjagde en eldre kar på Rygge storsenter i Moss i stad. Han kjørte like forran meg inn på parkeringen og vrengte likesågodt innpå en av de siste ledige ladeplassene. Jeg vrengte opp på siden av han og gav han et gjennomtrengende blikk og pekte bestemt på skiltet merket elbil-parkering. Han rygget slukøret ut igjen og fant seg en annen plass.

Kan også meddele for de av oss som bor i området at det er planlagt å oppgradere for kjappere lading der.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '23 Skoda Enyaq IV80X Sportline

cra

Sitat fra: kos på fredag 28. november 2014, klokken 16:13
Og en spøkefull henvendelse med et høflig innlegg, er bedre enn å banne synderen  opp og ned. Den hadde sikkert en dag som ikke strakk til.

Helt klart. Dersom det viser seg å være et ekte ra**h*l som kontrer med at "Jeg parkerer alltid slik, for jeg hater elbiler" kan man gjerne ta av hanskene. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Knotten

Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

pwb

Ski storsenter i dag, en Leaf nisse som enten ikke klarer å lese eller er totalt idiot. Det er AKKURAT like lang gratis parkeringstid og man MÅ trekke billett om man er elbil eller vanlig bil. Så hvorfor idioten skulle ta opp en av de få ladeplassene som er der klarer jeg ikke å fatte. Snakket med informasjonen om de kunne rope opp idioten, men nei hun ville ikke det. Hun skjønte det var dumt og virket ikke som det var første gangen noen klaget, men hun ville ikke gjøre noe.

dørvakta

#155
Sitat fra: pwb på torsdag 04. desember 2014, klokken 20:56
Ski storsenter i dag, en Leaf nisse som enten ikke klarer å lese eller er totalt idiot. Det er AKKURAT like lang gratis parkeringstid og man MÅ trekke billett om man er elbil eller vanlig bil. Så hvorfor idioten skulle ta opp en av de få ladeplassene som er der klarer jeg ikke å fatte. Snakket med informasjonen om de kunne rope opp idioten, men nei hun ville ikke det. Hun skjønte det var dumt og virket ikke som det var første gangen noen klaget, men hun ville ikke gjøre noe.

Her har nok mr. Xxxxxxx. Xxxxxx fra Oppegård gått langt over streken. Det finnes ikke noe mer irriterende enn dette.

Rio

Kutt ut med å henge ut folk som (sannsynligvis) ikke er her. Det er ikke det forumet er til, og det er trolig ulovlig.

Dersom du ønsker kan du sende vedkommende en SMS, eller legge en lapp igjen på frontruten.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

hdh

til tider kjenner jeg det frister litt å kjøpe markørpenn for bruk på glass og ha i handskerommet.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '23 Skoda Enyaq IV80X Sportline

Knotten

Sitat fra: Rio på torsdag 04. desember 2014, klokken 21:47
Kutt ut med å henge ut folk som (sannsynligvis) ikke er her. Det er ikke det forumet er til, og det er trolig ulovlig.

Dersom du ønsker kan du sende vedkommende en SMS, eller legge en lapp igjen på frontruten.

Å kalle folk idiot på forumet er ikke bra, men et bilde der bilnummeret synes er helt ok, synes jeg.
Selv har jeg ferdigtrykte lapper i bilen, de deler jeg ut rett som det er. ;D

Ved en anledning parkerte jeg på tvers bak 2 biler og koblet meg til. Tok meg god tid. Det satt folk i den ene bilen da jeg kom tilbake. Ingen av oss sa noe.. ::)
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

leafeierskien

#159
Sitat fra: pwb på torsdag 04. desember 2014, klokken 20:56
Ski storsenter i dag, en Leaf nisse som enten ikke klarer å lese eller er totalt idiot. Det er AKKURAT like lang gratis parkeringstid og man MÅ trekke billett om man er elbil eller vanlig bil. Så hvorfor idioten skulle ta opp en av de få ladeplassene som er der klarer jeg ikke å fatte. Snakket med informasjonen om de kunne rope opp idioten, men nei hun ville ikke det. Hun skjønte det var dumt og virket ikke som det var første gangen noen klaget, men hun ville ikke gjøre noe.



Du henger ut folk på forum med navn (skiltnummer = navn) mens du selv skriver anonymt. Det synes jeg ikke er bra.

Red: mer saklig.

Lars C. Krogenæs

Hei

Dørvakta hadde skrevet navnet på bileier. Det xxxx jeg ut i kraft av å være administrator på forumet. Vi kan diskutere sak men ikke person.

Jeg synes derimot det er helt greit å ta bilder av biler som feilparkerer, der nummerskiltet vises. Nummerskilt er ingen sensitiv opplysning, men fritt tilgjengelig, og synlig for enhver bilitst. Vil man unngå bilder får man enten oppføre seg ordentlig eller ta av skiltene når man duste-parkerer. Men bildet skal ikke brukes til å diskutere personen, kun situasjonen og saken.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

leafeierskien

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 05. desember 2014, klokken 10:16
Hei

Dørvakta hadde skrevet navnet på bileier. Det xxxx jeg ut i kraft av å være administrator på forumet. Vi kan diskutere sak men ikke person.

Jeg synes derimot det er helt greit å ta bilder av biler som feilparkerer, der nummerskiltet vises. Nummerskilt er ingen sensitiv opplysning, men fritt tilgjengelig, og synlig for enhver bilitst. Vil man unngå bilder får man enten oppføre seg ordentlig eller ta av skiltene når man duste-parkerer. Men bildet skal ikke brukes til å diskutere personen, kun situasjonen og saken.

Lars

Hva i all verden er forskjellen på å ikke sladde nummerskilt og å gjengi vedkommende ved navn?

Og hvorfor er nummerskiltet viktig for å diskutere situasjonen? Hallo?

Thomas Parsli

Sitat fra: leafeierskien på fredag 05. desember 2014, klokken 10:26
Hva i all verden er forskjellen på å ikke sladde nummerskilt og å gjengi vedkommende ved navn?

Og hvorfor er nummerskiltet viktig for å diskutere situasjonen? Hallo?

Siden du er en anonym pudding (antar du ikke heter "leafeierskien") som ikke en gang underskriver med fornavnet ditt har du åpenbart et forhold til å være gjennkjennbar/gjennfinnbar på internett.

Hvis vi skriver bileiers navn i denne tråden dukker den opp i google søk -noe jeg ikke synes han fortjener.
Hvis vi derimot har et bilde med regnummer dukker hverken han eller bilen opp i søk -og vi kan fortsatt diskutere sak.

Hallo.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

leafeierskien

#163
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 05. desember 2014, klokken 10:34
Sitat fra: leafeierskien på fredag 05. desember 2014, klokken 10:26
Hva i all verden er forskjellen på å ikke sladde nummerskilt og å gjengi vedkommende ved navn?

Og hvorfor er nummerskiltet viktig for å diskutere situasjonen? Hallo?

Siden du er en anonym pudding (antar du ikke heter "leafeierskien") som ikke en gang underskriver med fornavnet ditt har du åpenbart et forhold til å være gjennkjennbar/gjennfinnbar på internett.

Hvis vi skriver bileiers navn i denne tråden dukker den opp i google søk -noe jeg ikke synes han fortjener.
Hvis vi derimot har et bilde med regnummer dukker hverken han eller bilen opp i søk -og vi kan fortsatt diskutere sak.

Hallo.

Thomas

Oi, er jeg anonym selv? Jøss.

Jeg er anonym, ja. Men jeg henger ikke ut folk med navn eller skiltnummer. Bilde nr 2 av bilen var ikke nødvendig for diskusjonen, en kunne fint forklart at nok en person har parkert på et sted som krever lading uten å lade.

Hadde jeg hatt en uoverensstemmelse med noen på denne måten hadde jeg tatt kontakt med dem direkte, i stedet for å henge dem ut på et forum uten sjanse til å forklare seg.

Men jeg ser at jeg står alene her og da kaster jeg inn håndkleet. For meg virker dette som en tråd hvor man skal henge ut alle som parkerer på en måte vi liker, enten det er ulovlig, eller ikke. Det er som kjent ikke ulovlig å parkere uten å lade på mange av de offentlige ladestasjonene. Regner med at moderator fortløpende fjerner skiltnummer fra slike innlegg, ref hans egen resonnement.

Takk for meg og god helg! :)

Thomas Parsli

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA