Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av Schled, ons 20. aug 2014, kl. 20:47

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: tomrh på søn 08. okt 2017, kl. 14:05
Hadde elbilene bare hatt noe å trekke med.. :D
http://www.vgtv.no/video/147649/er-dette-aa-overreagere

Bare å ringe bymiljøetaten og be dem komme og taue med en gang. Bileier blir noen tusenlapper fattigere på inntauingstomta, men parkerer nok da ikke foran innkjørsel igjen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hemi

Må inrømme jeg har huka en kar i hengerfeste og dratt den litt ned i gata, var snø/is så ingen skade på bil skal sies, men parkere på andres eiendom/plass utgår relativt hardt.

KjellG

Ja, typisk norsk. Den som gjør som han vil slipper unna. (Her etterlater VG plast og papirsøppel. Ny forsyning hver uke. Umulig å få en stopper på det!)

65lars

Trilling, bestilt KIA

Rollep

Sitat fra: Rollep på fre 29. sep 2017, kl. 20:13
Sitat fra: trondav på tor 28. sep 2017, kl. 13:41
Det er så utrolig provoserende å se EL-biler parkert på parkeringsplasser som er tilrettelagt for lading uten å lade! Om noen burde skjønne problemstillingen her er det vel de av oss som eier en EL-bil. Etter min mening bør dette nesten være grunnlag for en parkeringsbot.
Burde definitivt være grunnlag for parkeringsbot. Ikke hjelper det med tydelig markering heller. Var innom Madla Amfi utenfor Stavanger i dag. Der har vi nå fått 6 stk Zaptec 32A ladere. Hver plass er tydelig merket "Reservert for elbiler under lading". Dessverre fant jeg, ikke helt uventet, 2 Leafer som sto der uten å lade. Hva er det som feiler så mange elbilister, er de analfabeter, mangler de evnen til å tenke, eller gir de rett og slett F... i alle unntatt dem selv?
Etter å ha gått seg til begynte det faktisk å fungere rimelig bra, men det kunne selvfølgelig ikke vare. Når jeg kom til Madla Amfi i går var skiltene forandret til «Ladbar motorvogn mot avgift / gratis billett»

Dermed var det tilbake til samme situasjon som på alle andre plasser. På de 6 ladestasjonene sto det parkert 2 elbiler som ladet, 2 elbiler som ikke en gang var plugget inn, 1 Mercedes hybridplugg som var ferdig ladet og på den siste plassen sto det en vanlig dieselbil.

Imens jeg sto og ventet kom eieren av hybridpluggen ut og plasserte en ny 1 times gratis billett i bilen før han raskt forsvant tilbake inn på kjøpesenteret >:(

leafnor

Sitat fra: Rollep på lør 02. des 2017, kl. 11:40
Imens jeg sto og ventet kom eieren av hybridpluggen ut og plasserte en ny 1 times gratis billett i bilen før han raskt forsvant tilbake inn på kjøpesenteret >:(
:-[ For noen er ikke verden en gang stor nok, og han der garantert i den gruppen.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Olemann

Mon tro; nå som elbilen ikke lenger er bare for entusiasten (Reva, Buddy etc - vi som orket puse oss fram i 30 km/t i motbakke, fryse om vinteren og konstant skrekk for en buss i ryggen osv...), men kjøpes av "folk flest" - blir det stadig mindre fokus på felleskap og elbilens samfunnsnyttige side og dermed mer "Mee First" og stadig mer egofokus? Altså....er kampen om å få folk til å slutte bruke ladeplassene som lettvint parkeringsplass dødfødt?

Jeg har ikke gitt opp å fortelle min medelbilister om dette, men noen ganger røyner det på....

Vedlegger bidrag til lapp (uten klister...) som legges under vinduspusseren på "Mee First" elbilistene.   Litt moral, litt humor og litt småfrekk. Fri bruk :-)

Amatøren

Godt tenkt!

Nå er det noen plasser som ikke er for bare elbiler, men for ladbar motorvogn. Det vil si også hybridbiler.

Noe å vurdere?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Vollis47

I dag kjørte vi lille trille til byen og parkerte i det nye parkeringsanlegget under torvet i Kristiansand. En svært populær plass i dag, nesten helt fullt. Opptatte var også de aller fleste ladeplassene, de aller fleste av fossilbiler og bare noen få elbiler. Det var heller ikke mange av disse som ladet etter hva jeg kunne se. Nå vet jeg heller ikke om de ennå har fått satt noe skilt på disse plassene.

Tror ladingen foreløpig er gratis, men det koster kr 12 per påbegynt halvtime. Men så er du til gjengjeld midt i sentrum av Kristiansand.
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

Amatøren

Lurer på hvorfor ikke folk kan respektere skilting. Hun parkerte uten å lade!

Kan ikke folk lese og hvordan klarte da de å få førerkort?
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?

Amatøren

Fikk parkert og koblet på lading da hun dro.
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?

Carl Anton Stenling

På jobben er det til og med en som betaler for ladeplass han opptar uten å lade. Snodig når det finnes gratis plasser ved siden av.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

pudderjagar

At ein som betaler ekstra for å lade på jobb opptar plassen når han ikkje lader også synest eg er rettferdigt. Han betaler gjerne for kwh også og då er da feil at han må betale for at andre skal lade.

Hvis da er fleire som treng lading så bør dei og betale på lik lingje
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Carl Anton Stenling

Her snakker vi om en elbil som av en eller annen grunn absolutt skal stå på elbilladeplass - og betaler for det per dag, men likevel ikke putter inn ladekabelen. Er det virkelig noen elbilsjåfører som har en egen glede av å hindre andre i å lade og til og med er villig til å betale ekstra for at andre ikke skal få lade?
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

pudderjagar

Hvis han betaler i ettertid for kvar enkelt dag han brukar ladeplassen så synest eg da er dumt. Men kanskje da er rift om gode parkeringsplassar og denne ladeplassen er strategisk god. Dermed betaler han for plassen utan å lade for å få eneretten på den. Litt dårleg gjort overnfor kollegaer som treng lading men han gjer vel strengt tatt ikkje noko gale.

Da betyr vel bare at ein treng fleire ladeplassar. Da går vel an å legge inn eit ønske til ledelsen om da.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA