Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

12 V batteri lader ikke

Startet av hansolo, tirsdag 19. august 2014, klokken 09:24

« forrige - neste »

hansolo

Fikk problemer på morgenen i dag, 12 V batteri lader ikke, fruen returnerte etter 300 m og tok den andre bilen, jeg kjørte E-Golfen til Møller, samme feil kom piper litt og lyser rød trekant, symbolet var påi ca 1 minutt, så forsvant det.

Guardian


Muligens samme problem som jeg har hatt på min. Les i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15768.0.html
Min har stått på verksted i 1,5 uke nå, men det kom en tekniker fra fabrikken i går og fikset det så jeg får den igjen i dag.

hansolo

Hei

Vi hentet bilen hos møller, da de ikke visste hva de skulle gjøre, vi kan like godt bruke den inntil videre. Feilen kommer, og så blir den borte etter ca 30 sekunder. Opplever også at pwr meter som står nederst i den høyre "klokka" i dashbord står i max hele tiden.

Carl

Jeg har samme problem, fikk noen feil mld for en tid tilbake: 12 v lader ikke rekuperasjon feil samt feil på elektrosystem. pwr metere står alltid på fullt hos meg også, og det har det vel egentlig gjort siden jeg fikk bilen. Har ikke tenkt over det før du skrev om det. I tillegg har ikke car net fungert på 10 dager nå, oppdaterer seg ikke. Har vært på verksted 2 ganger for å lese ut data, men de har ikke gjort noe og jeg skal bare bruke bilen.
Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

soarer

Har dere alle biler med statknapp i stede for tenningslås?






Opplevde det samme med Demobilen her i Trondheim. Da jeg besøkte en bekjent, og vi satt på terassen ved siden av bilen. Nøkkelen lå da inne i bilen. ( ca. 30 min )
Bilen nektet helt og komme i gang igjen. Og fikk feil melding om at 12v batt ikke ladet.

Ga opp å få liv i den. Kammeraten min har kjørt div VAG før, og sa følgende. Ta ut nøkkelen, lås bilen med fjærnstyringen, vent 5-10 min....
Og hva skjedde?
Jo bilen oppførte seg helt som normalt igjen!

Kan misstenke dette har noe med fjærnstyring og startknapp og gjøre!  ;)
2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

Carl

Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

soarer

#6
Teorien var, at keyless systemet ble påvirket av at nøkkeln lå og ga signaler. Dermed trodde bilen at den var aktiv... Og dermed bygde det seg opp med feil meldinger for mangel på lading eller noe slikt???

Meget mærkelig at dette kan være mulig, men dette var min opplevelse i allefall  :(


Jeg bestilte uten keyless da  :)  En feil kilde mindre!!!!!  :)
2015 e-Golf. Levert 28-10-14.

hovik

Sitat fra: hansolo på lørdag 23. august 2014, klokken 19:27
... Opplever også at pwr meter som står nederst i den høyre "klokka" i dashbord står i max hele tiden.

Pwr meter angir tilgjengelig motorkraft. Den synker om man kjører litt hardt (vi har nok forskjellige definisjoner av hva det innebærer), eller når det er lite strøm på batteriet.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

hansolo

Hei

Keyless her også, men har også opplevd feil med at bilen plutselig stopper, selv om nøkkel ligger i midtkonsoll

hansolo

Hei

Nå er alt bare fryd og gammen, var en løs ledning i ladekontakten i bilen som var roten til alt vondt, Møller har festet denne, vil bestille en ny komplett og bytte denne. Ikke en feilmelding etter at ladekontakten er fikset.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA