Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betaling Lyse Hurtiglading Nordjæren fra 1. September

Startet av BE, onsdag 13. august 2014, klokken 17:22

« forrige - neste »

BE

Fikk brev i Posten i dag. Betaling fra 1.september.

- 199,- pr mnd og 6 mnd binding.
- Eventuelt 99,- for enkeltlading med sms eller app.

Med andre ord blir det ikke noe hurtiglading for meg på Lyse sine ladere.

Jeg lader for lite til å betale abonnement, og pris for en lading er helt hinsides.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

knutgrr

Blir vel en eller to ladinger på vei mot Sirdal i året, når jeg må ta Elbilen.
En lader som for øvrig blir brukt 2 ganger i døgnet i følge Aftenbladet - FØR betaling blir innført.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Careka

Kunne det ikke vært litt butikk for bøndene oppover mot Sirdalen å sette opp noen kontakter fra Fjøset,  og solgt litt strøm,  de har sikkert endel strøm in mot fjøset  ?
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

Vestland

skuffa.... :(
burde vært 20 kroner i oppstart kost + 3 kr Kwh for "tilfeldig lading".
Tekna 14, 6.6 lader

edyrli

Jeg kommer heller aldri til å hurtiglade for disse prisene. Får jo ca 7 liter diesel for den prisen så elbilen vil kommer til å stå de dagene jeg ellers hadde vært avhengig av hurtiglading.
Et annet problem er at folk kommer til å lade veeeldig lenge. Når man først har betalt 99 kr for "EN" lading. Så skal man ha mest mulig valuta for pengene og står til batteriet er fullt uansett om man trenger det eller ikke. f.eks stikke å handle imens bilen hurtiglader.
Det er åpenbart denne prisingen er forbeholdt firmaer. EL-taxier, møtebiler, budbiler...
Jeg vil også tro at Lyse hadde tjent mer på en snillere prising.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Norx

For sirdalstur;  Den på byrkjedalstunet blir den oppgradert til å kunne ta imot andre en Leaf? Har ikke funnet noe info om når den oppdateres.
Vi har brukt e-up til hytta i sommer uten problem. Det er igjen ca. 30-40 km lengde fra Forus og opp til GP'en med finslig kjøring. Vil tro at vinterstid så er det stopp før vi kommer over Gravasstølen så en påfyll ved byrkjedalstunet hadde nok vært på sin plass. - Å Betale 99.- for å fylle på der er ikke så galt, så lenge det allikevel koster 45.- å kjøre igjennom bommen i hunnedalen hver vei.

elektrolux

Sitat fra: Vestland på onsdag 13. august 2014, klokken 23:44
skuffa.... :(
burde vært 20 kroner i oppstart kost + 3 kr Kwh for "tilfeldig lading".

Blir nok slutt på hurtiglading for vår del også. Ikke at vi trenger det uansett, men...

Ellers ser jeg ikke hensikten med oppstart pris. Ladestasjonen skilter med 50 kW ladekapasitet. Da er det enkelt å ta betalt for tid. Siden vi vet at vi får redusert effekt mot slutten vil tidsbasert  prissetting effektivisere måten folk lader.

En 50 kW lader vil teoretisk gi 50 kW på 1 time. 1 kW koster i skrivende stund 33 øre fra Lyse. De kunne gjerne brukt 3 gangen på gjeldende spotpris. Siden lyse eier nettet regner jeg med at de slipper nettleie til seg selv. Altså 50-60 kr / timen, eller 1 kr / min burde vært en grei pris de fleste kunne akseptert. På e-Up holder det lenge med 10-15 min påfyll, og vi betaler gjerne 10-15 kr for dette selv om vi vet det betyr at strømmen koster minst 3 ganger mer på den måten. 
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

BE

Hadde vært helt greit med kr 3,- pr minutt også. De skal tross alt drifte laderne også.

Med en fast pris slik som nå kommer laderen til å være maksimalt opptatt når en først betaler.

Nå kommer vi garantert til å kjøre fossilkjerra dersom elbilen trenger hurtiglading på planlagt rute.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

svingen

Koster jo en del å bygge ut det her,men fortum med 2.5kr får chademo og 1 kr min får type 2 burde vært standard og faktura per mail/efaktura flere burde lærere av prisen syns den er helt grei :-) da lader man kun det man trenger og :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

emil

Har levd med dårlig dekning på hurtigladere og med betaling på alle i et år nå og synes egentlig ikke noe synd på dere.

Men jeg er enig i at 100kr for enkeltlading er for mye. 50-lapp går greit, men betaling etter bruk best.

elektrolux

Ladet i dag inn ca 13 kWt på 30 min fra 3% til 95% ladetilstand. Da hadde vi kjørt ca 130 km.

Det betyr at e-Up en vår sitt batteri er mindre enn jeg trodde, at den bruker mindre enn jeg trodde og at disse laderene leverer ca 25 kW i praksis. Var ikke nevneverdig senere på slutten eller over 80% slik jeg trodde den ville være.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Marius Engel


Sitat fra: Vestland på onsdag 13. august 2014, klokken 23:44
skuffa.... :(
burde vært 20 kroner i oppstart kost + 3 kr Kwh for "tilfeldig lading".

1,5kr/kwh tilsvarer ca 100% fortjeneste på strøm og nettleie. Burde holde rikelig...

Dannyboy

Ser det er flere som er oppgitt over rådyr hurtiglading hos Lyse. Foreslår at alle legger inn sin frustrasjon på Lyses Facebookside! Hvis mange nok melder fra om at med pris for 1 lading til 99,- resultere is stasjonene neppe vil bli brukt noen særlig grad - fordi vi ikke liker å bli flådd, så kan vi håpe på at noen tar til vettet?
E-Golf Intro 2015 (solgt)
Hyundai Kona 2020

elektrolux

Jeg lader inn 13 mil på 1/2 time. Delt på 99 kr blir det like dyrt enn å kjøre fossilt.

99/16=6 liter bensin.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

emil

Mer enn to hurtigladinger i måneden og prisen pr hurtiglading går kraftig ned med abonnement. Jeg er ikke for abonnementsordningene, men Lyse har da ihvertfall en mye lavere pris på det enn f.eks GrønnKontakt og Ishavsveien.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA