Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oslo-Strömstad -Hvor er det smart å lade langs E6?

Startet av acedynamite, onsdag 13. august 2014, klokken 09:57

« forrige - neste »

acedynamite

Jeg har en liten jobbtur i Grebbestad, sør for Stömstad i dag.
Det er 177 km en vei, og jeg trenger muligens å hurtiglade en plass på veien.
Er det noen om kan anbefale hurtigladestasjoner på veien langs E6?

Jeg har ikke brukt dette før, så lurer på hvor lenge jeg bør/kan lade på min Leaf 2013 modell.
Er det slik at man betaler med SMS?

Håper på å få svar fra dere!
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

Gliderman

Med litt flaks er hurtigladeren på Svinesundsparken oppe og går. Det er også hurtiglader på Marche ved Moss. Begge alternativer er markert med grønt på http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

acedynamite

Sitat fra: Gliderman på onsdag 13. august 2014, klokken 10:07
Med litt flaks er hurtigladeren på Svinesundsparken oppe og går. Det er også hurtiglader på Marche ved Moss. Begge alternativer er markert med grønt på http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet

Ok, takk for svar!
Har som sagt ikke brukt hurtiglader før. Når man betaler med SMS, må man registrere seg noe sted før man gjør det, eller blir det automatisk trekt fra tlf. abb?
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

acedynamite

Sitat fra: acedynamite på onsdag 13. august 2014, klokken 10:41
Sitat fra: Gliderman på onsdag 13. august 2014, klokken 10:07
Med litt flaks er hurtigladeren på Svinesundsparken oppe og går. Det er også hurtiglader på Marche ved Moss. Begge alternativer er markert med grønt på http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet

Ok, takk for svar!
Har som sagt ikke brukt hurtiglader før. Når man betaler med SMS, må man registrere seg noe sted før man gjør det, eller blir det automatisk trekt fra tlf. abb?

Og forresten, jeg har skjønt det sånn at hurtigladerene har egen kabel du plugger i bilen? Jeg har kun den kabelen som følgte med bilen.. (standard "hus" kontakt)
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

bestorp



Og forresten, jeg har skjønt det sånn at hurtigladerene har egen kabel du plugger i bilen? Jeg har kun den kabelen som følgte med bilen.. (standard "hus" kontakt)
[/quote]

Ja de har egen kabel på hurtigladestasjonen. Bruk appen "gocharge" og du sparer 20kr fra sms bruk og den er mye enklere å bruke med appen.
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA