Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av TRM, mandag 11. august 2014, klokken 16:09

« forrige - neste »

Muffinman

Rasket forresten med meg en karbonspoiler fra jcsportline når jeg først var innom Amazon. Spent på om jeg klarer å finne et lokale hvor bilen kan tempereres før montering nå på svarteste vinteren  ???

Powerflux

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. desember 2015, klokken 13:29
Rasket forresten med meg en karbonspoiler fra jcsportline når jeg først var innom Amazon. Spent på om jeg klarer å finne et lokale hvor bilen kan tempereres før montering nå på svarteste vinteren  ???
Denne?
http://www.amazon.com/JCSPORTLINE-Carbon-Fiber-Spoiler-2012-2015/dp/B00TQ4IJX6/ref=sr_1_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1449751852&sr=1-1&keywords=jcsportline
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.


Muffinman

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. desember 2015, klokken 13:29
Rasket forresten med meg en karbonspoiler fra jcsportline når jeg først var innom Amazon. Spent på om jeg klarer å finne et lokale hvor bilen kan tempereres før montering nå på svarteste vinteren  ???

Spoileren kom i dag, og finishen ser ut til å være perfekt. Får et inntrykk her:
https://www.youtube.com/watch?v=21xPAXsCJdU

Passformen vet jeg ikke noe om enda, blir vel montering i romjula. Lokale ordnet seg :)

VL

Den var tøff! Hvordan eller hva fester du den med?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Muffinman

Blir vel med 3M-tapen på baksiden det. Tenker å vaske, tørke, dra over med aceton og varme opp bilen godt. Planen er å ta bilen innendørs og sette en 50kW byggvarmer i  bakenden på den 7-8 meter unna. Tror også det kan være lurt å få tempen litt opp på selve tapen og spoiler før montering, tipper det gjør litt for klebeevnen og hvis passformen ikke er perfekt vil kanskje selve spoileren former seg bedre etter luka også. Lurer kanskje på at jeg begynner på midten med å trekke av beskyttelsen, og feste gradvis ut mot kantene. Må vel også måle inn plasseringen nøyaktig først.

Toonster

2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Muffinman

Runder vel 3,5 inkl mva med dagens valutakurser. Tidligere i år var den faktisk såpass mye rimeligere at man kunne fått den inn for gode 2. Original tipper jeg er bra vanskelig å få tak i da Tesla ikke leverer slike til non-P biler, og prisen er nok vesentlig høyere om man skulle få tak i en på Finn.  Den originale er forresten mye mattere.

Toonster

Synes den så veldig bra ut, håper den sitter som et skudd :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

VL

Du får oppdatere  resultatet med bilder/film..!  ;D ... Blir det bra må jeg ha en selv  :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Muffinman

Oppdaterer selvfølgelig, men bare hvis resultatet blir bra. Redd for at det ligger an til et tilfelle av "Muffinman gjør ting han ikke kan". Håper at flaksen er på min side :)

rmr

Regner med dere har lest denne tråden?
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21946.msg401697.html#msg401697

Jeg har vertfall fått montert en slik, og den ser veldig bra ut , sitter godt og , hatt den på bilen noen mnd`er nå, veldig bra :)

Var vel heldig og fikk min til 150$ , så det var ok pris.

Jeg monterte den ikke selv , ble for nervøs , men lykke til med montering!
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

VL

Tror du fikser det greit jeg "Muffinman"  ;D

RMR: Din ble jo bra, hvem utførte jobben for deg? ( siden du ikke turte selv )
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

rmr

Sitat fra: VL på onsdag 23. desember 2015, klokken 11:05
Tror du fikser det greit jeg "Muffinman"  ;D

RMR: Din ble jo bra, hvem utførte jobben for deg? ( siden du ikke turte selv )

Kokstad Lakkering og bilpleie AS , de tok ca. 1000,- for jobben , det var det verdt mener jeg , ble også lagt på ekstra lim i forhold til kun tape. De hadde og bilen over natten , for å sette spoileren i "press" og tørketid , noen av disse spoilerne har en tendens til å ikke ligge helt ned til bakluken.

Tommel opp fra meg ,  blir prikken over "i`en" :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

lunitiks

Ref. mine innlegg #260 og #262 i denne tråden.

Disse pærene fra Biltema funket. De er 36mm, som oppleves akkurat _litt_ for kort (1-2 mm) sammenlignet med de originale halogenpærene (sitter litt løsere i plastholderne enn originalene). Som antydet i innlegg #262 var derimot 39mm vesentlig for langt og bøyde plastholderne.

Kvalitet? Tja, omtrent akkurat like lyssterke som originalene, og sprer lyset omtrent likt. Ingen revolusjon, altså. Men deilig med hvitt LED, som skaper mer "helhet" over lysene i hekken. Valuta for hundringsen!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA