Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av TRM, mandag 11. august 2014, klokken 16:09

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: Trustno1 på fredag 03. april 2015, klokken 21:57
Sitat fra: HelectriC på fredag 03. april 2015, klokken 21:36
Har ikke P85D så min bil blir ikke utsatt for slike krefter;-) anyways, hadde tenkt sikre med en emergency strap slik at den ikke tar helt av der bak dersom noe skjer.

De kreftene du ser fra akselerasjonen på videoen er ingenting i forhold til kreftene du får ved en bråstopp.

Klar over det, har studert en god del fysikk på universitetet :-)
ioniq 5

Elbil fundamentalist

Har nå 3 hjulsett, pigg piggfritt og sommerhjul.
Wishbar takstativ. Gulvmatter, type2 rødt og blått adapter..
LEDlyslister til bagasjerom og frunk
Kjøpt vaskeutstyr for 1.600,- grittgard bøtte med skrulokk, vaskehanske etc etc.
Neste uke: blå kontakt i garasjen.
Deretter solfilm fra B stolpen og bakover.
Kanskje dashcam...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

HelectriC

Vaskebøtte med rist, BilExtra, 99kr
Vaskehandske + tørkeklut, BilExtra, 149kr
Osram LED skiltbelysning, BilExtra, 2 x 139kr
Silikon FOB cover, Abstract Ocean, 2 x 9,99USD

Bestilt LED-lyspakke til Frunk og Trunk
Bestilt keramisk lakkforsegling
Bestilt solfilm fra B-stolpe og bakover

Lurer på å lakkere ulakkert nederdel av "karosseri" i bilen sin farge. Noen som har gjort det og kan fortelle mer om mulige problemer/ting å tenke på?

ioniq 5

BMW850

Flere som har lakkert helt ned. Spesielt fint på hvit, sølv og kanskje rød bil. På blå ser jeg ikke noen grunn til å gjøre det da skillet ikke utmerker seg noe særlig.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

HelectriC

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 07. april 2015, klokken 20:56
Flere som har lakkert helt ned. Spesielt fint på hvit, sølv og kanskje rød bil. På blå ser jeg ikke noen grunn til å gjøre det da skillet ikke utmerker seg noe særlig.

Kommer nok an på hvor nøye man er når man ser på en bil, for meg er det veldig tydelig på alle farger når nederdel ikke er lakkert. Lurer på om det går å foliere nederdel eller om det er vanskelig på slik ullakkert plastikk?
ioniq 5

BMW850

Jeg er også nøye, men samtidig opptatt av at jeg ikke gidder å fikle med en bil til over 700.000. Har med åra blitt mer bevisst på å holde bilen original og 110%. Har full forståelse for at andre har andre meninger :) Tror lakkering av plasten kan medføre flassing over år evt. fargeforskjell. Nå har jeg grå bil så den sorte plasten er uansett ikke veldig synlig....
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

HelectriC

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 07. april 2015, klokken 21:23
Jeg er også nøye, men samtidig opptatt av at jeg ikke gidder å fikle med en bil til over 700.000. Har med åra blitt mer bevisst på å holde bilen original og 110%. Har full forståelse for at andre har andre meninger :) Tror lakkering av plasten kan medføre flassing over år evt. fargeforskjell. Nå har jeg grå bil så den sorte plasten er uansett ikke veldig synlig....

Tror og det kan bli problemer med lakken på slik plastikk etterhvert og tenker da at kanskje folie kan være et alternativ? Enig i at for mye fiksing med bilen ikke er pent, men farget nederdel kan lage en pen helhet. Gjenstår å se om det blir noe eller ikke. Har ikke tatt avgjørelsen ennå.
ioniq 5

P85D

#82
Type 2, Mode-3 ladekabel hos Tesla på Skøyen, 1.625,-
Opp til 22Kw på 400v, funka også på 230V 16A. (leste ett eller annet sted at Mode-3 ikke virker på 230V 16A?!?)

MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

jkirkebo

Sitat fra: P85D på tirsdag 07. april 2015, klokken 22:55
Type 2, Mode-3 ladekabel hos Tesla på Skøyen, ca 1.800,-
Opp til 22Kw på 400v, funka også på 230V 16A. (leste ett eller annet sted at Mode-3 ikke virker på 230V 16A?!?)

Nei, det er motsatt. 16A kabler fungerer ikke på enkelte 32A ladestasjoner. 32A kabler fungerer overalt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Celter

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 07. april 2015, klokken 21:32
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 07. april 2015, klokken 21:23
Jeg er også nøye, men samtidig opptatt av at jeg ikke gidder å fikle med en bil til over 700.000. Har med åra blitt mer bevisst på å holde bilen original og 110%. Har full forståelse for at andre har andre meninger :) Tror lakkering av plasten kan medføre flassing over år evt. fargeforskjell. Nå har jeg grå bil så den sorte plasten er uansett ikke veldig synlig....

Tror og det kan bli problemer med lakken på slik plastikk etterhvert og tenker da at kanskje folie kan være et alternativ? Enig i at for mye fiksing med bilen ikke er pent, men farget nederdel kan lage en pen helhet. Gjenstår å se om det blir noe eller ikke. Har ikke tatt avgjørelsen ennå.

Jeg tror det er vanskelig å finne noen som vil foliere på plasten nede og gi garanti for jobben. Da jeg spurte om dette ble jeg fortalt at jeg måtte grunne plasten før man kunne legge på folie.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

HelectriC

Sitat fra: Celter på onsdag 08. april 2015, klokken 17:29
Sitat fra: HelectriC på tirsdag 07. april 2015, klokken 21:32
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 07. april 2015, klokken 21:23
Jeg er også nøye, men samtidig opptatt av at jeg ikke gidder å fikle med en bil til over 700.000. Har med åra blitt mer bevisst på å holde bilen original og 110%. Har full forståelse for at andre har andre meninger :) Tror lakkering av plasten kan medføre flassing over år evt. fargeforskjell. Nå har jeg grå bil så den sorte plasten er uansett ikke veldig synlig....

Tror og det kan bli problemer med lakken på slik plastikk etterhvert og tenker da at kanskje folie kan være et alternativ? Enig i at for mye fiksing med bilen ikke er pent, men farget nederdel kan lage en pen helhet. Gjenstår å se om det blir noe eller ikke. Har ikke tatt avgjørelsen ennå.

Jeg tror det er vanskelig å finne noen som vil foliere på plasten nede og gi garanti for jobben. Da jeg spurte om dette ble jeg fortalt at jeg måtte grunne plasten før man kunne legge på folie.

Fikk svar fra to foliebedrifter idag at det ikke går, så tror jeg legger ned det prosjektet.
ioniq 5

mr.rs4

Har kjøpt / bestilt 2x key FOB






Spurt etter pris på foliere all krom & soting av vinduer.

Skal kjøpe meg et Dashcam, men finner ikke et godt nok. Har kvase krav
External GPS
Resolution / FPS
- FRONT : Full HD (2560 x xxxx) @ 30fps
- REAR : Full HD (1920 x 1080) @ 30fps
G-Sensor: Built-in
Wi-Fi: Built-in
GPS: External *Purchased separately
Microphone: Built-in
Speaker: Built-in
Memory: micro SD™ card (64GB to 128GB or more)
Prevention of Vehicle Battery Discharge
Cut off power supply to the unit to prevent vehicle battery from being discharged when the current voltage value drops below the preset level
Various Record Modes
Provide 4 record modes (Emergency/Normal/Event/Parking) for user convenience
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

ksandal

mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D


Oreo

Nå har vel ikke Tesla en slik stang stikkende opp fra dørken?
Jeg har forøvrig fått levert ett stk. dekk Michelin Pilot Sport 2 på døra i dag. Bestilt fra Dekkonline for nøyaktig en mnd siden for  3461.20 NOK.
Snødde i Trondheim i dag så like greit at jeg fortsatt hadde vinterskoa på.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA