Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av TRM, mandag 11. august 2014, klokken 16:09

« forrige - neste »

lunitiks

Muligens OT, men fins det noen tråd her dedikert til sortlakkering/foliering av kromdetaljene på bilen? Tenker spes på "TESLA"-lista bak og de rundt vinduene
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

GeirHM

Det er litt siden jeg kjøpte inn noe større til bilen. Men i dag dukket det opp en sak jeg tegnet meg for for en tid tilbake da den dukket opp som en ide. 69 dollar inkludert frakt ga meg dette:

https://teslapride.com/products/tesla-cup-holder-2-pack-front-and-rear

fonberg

Sitat fra: GeirHM på lørdag 14. mai 2016, klokken 19:55
Det er litt siden jeg kjøpte inn noe større til bilen. Men i dag dukket det opp en sak jeg tegnet meg for for en tid tilbake da den dukket opp som en ide. 69 dollar inkludert frakt ga meg dette:

https://teslapride.com/products/tesla-cup-holder-2-pack-front-and-rear

Finnes bilder av disse koppholderne montert i bilen?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

GeirHM

Jeg mente jeg så noen bilder da jeg først meldte min interesse. Du fikk meg til å bildegoogle nå uten at det hjalp noe særlig. Men jeg lover å ta noen fancy bilder så snart jeg får dem levert. Jeg risikerte noen kroner fordi jeg alltid opplever at min pendlekaffekopp står i veien for min slappe mercedestilvante albue. Jeg håper på en helt ny tilværelse.

DagfinnN

Ser interessant ut. Gleder meg til å se bilde
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022


fonberg

Disse koppholderne ser absolutt interessant ut mtp plassering både foran og bak, men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner ut fra bildene hvordan de skal monteres?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Muffinman

Ikke jeg heller. De ser ut til å være praktiske, men jeg er sannelig ikke så sikker på at det blir særlig pent i virkeligheten.

Kvark

De monteres ved at hele greia kiles ned i de originale koppholderne.
Jeg vil påstå at man da bare flytter problemet litt fremover. Jeg dunker jevnlig albue/arm inn i koppen som står i koppholderen sånn det er originalt.

Skulle ønske noen kunne ta på seg å lage en 3d-modell for noe nede i "tunnelen", uten at det ser jalla ut.
S85D

twinpeaks

Sitat fra: Muffinman på søndag 15. mai 2016, klokken 12:29
Ikke jeg heller. De ser ut til å være praktiske, men jeg er sannelig ikke så sikker på at det blir særlig pent i virkeligheten.
Hvis det er mulig å lukke armlenen over delen hvor forlengelsen settes i det gamle plasser for cupholderne, så tror jeg at det kan fungere greit og ser ikke så aller verst ut. Jeg tror jeg venter med bestillingen til jeg har sett bilder hvordan dette ser montert ut. Det kunne ja også bare brukes ved behov ved langdistanseturer med to voksene med hver sin kopp (når jeg kjører alene, så står koppen på passasjersiden og dette fungerer greit nok for meg).
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

Heinz

Det står gratis frakt, men om en legger inn bestillingen, tilkommer 20$ i international frakt

GeirHM

Jeg tror det der med gratis frakt var ment for de som meldte sin interesse i forkant. Om det er noen andre som ønsker å være early adaptors deler jeg gjerne på rabattkoden jeg mottok. Så send meg en pm.  :)

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

bengtove

Kjøpte øvre bagasjeromsmatte fra Gytis Autek. Behovet meldte seg etter 1,5 timers støvsuging av bagasjerom etter helgetur med hund med korte, lyse hår...
Er forøvrig ikke veldig imponert over passformen til matta. Håper den bedrer seg etterhvert, når plasten slapper litt av.
2013 lyseblå Leaf Tekna (ute av mitt liv)
2016 TMS 70D Deep Blue
Bestilt M3 31.03.16

TRM

For å forhindre at bilen etterhvert utvikler maracaslyder har jeg lukket en naturlig samleplass for småstein.

Kjøpte inn

  • "Insektnett" fra Biltema (Art.87-4190)
  • "Lerretsteip" fra Biltema (Art.29-251)

Arbeidstid: 5 min
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA