Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av TRM, mandag 11. august 2014, klokken 16:09

« forrige - neste »

TRM

Kjøpte de originale gummimattene til kupeen idag. Du verden for en oppgradering i forhold til stoffmattene som fulgte med. Burde vært kjøpt ved utlevering av bilen...
MY14-mai.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

cirys1

Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. juli 2015, klokken 21:51

Gamlingen har fått:

-Nye ballaster og pærer 35W 4300K


Er det en grei jobb og ettermontere, ingen feilmeldinger, hvor bestiller man (originale?) pris? Takk.. :)

BMW850

Sitat fra: hoffa på torsdag 23. juli 2015, klokken 23:05
Bil fra juni 2014.

Originalmattene: Tynne og lette. Flytter seg rundt. Passasjermatte bretter seg bakover ved aks. og har en merkelig form mot torpedovegg. På førersiden har den allerede blitt noe tynnslitt ved helpartiet.

Tredjepartsmatter: Tykkere og tyngre. Ligger på plass. Bedre passform. Penere.


Her er også ett alternativ. Noe dyre vil jeg si og jeg er i tvil om jeg liker dem...

https://unpluggedperformance.com/catalog/products



P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

#183
Sitat fra: BMW850 på mandag 18. mai 2015, klokken 12:30
Har bestillt denne. Montert samme på min iPhone og det er virkelig topp kvalitet og gir en øket kvalitetsfølelse samtidig som den selvfølgelig beskytter. Veldig lett å montere. Bare det er rent så suger glassfilmen seg fast uten antydning til bobler. Følger også med en silikon-sugekopp hvis man av en eller annen grunn ønsker å fjerne den.

http://www.ebay.com/itm/291431569630

Fikk du montert denne uten at det ble noe merker under skjermen? Monterte min og det ble ikke bra, har 2 stk sirkel merker under glasset som virker som å være luft siden det endrer seg når jeg presser på glasset. Ser ikke helt hvordan jeg kan ha montert den feil siden det er en ganske solid plate og ikke film.

De sugekoppene som fulgte med går ikke å fjerne glasset med, har prøvd med skikkelig sugekopper også og ikke sjans å fjerne igjen. Har prøvd å plukke litt på siden med bla flere plast verktøy men det sitter helt sykt godt fast. Så klarer ikke å fjerne det igjen, for tør ikke å begynne med kniv osv siden jeg er redd for å skade skjermen. Tror jeg må demontere hele skjermen slik at jeg kommer til fra siden med en stanley kniv for å få av den igjen.

Bilde av hvordan det ser ut.

petersv


Dennis

Litt vanskelig å tyde, men ja har prøvd å ta hjørnet først det lille jeg kommer til. Siden hjørnene ligger rett under ramma rundt så er ikke enkelt pga den.

F_P

Kjøpt og kjøpt.
Fikk en god flik 3M folie i karbon-look. I helgen ble det foliering av alt det pianosorte innvendig. Mer 3D effekt i folien enn det er originalt, men det ble slett ikke ille. Hadde blitt enda bedre på andre forsøk, men jeg gidder foreløpig ikke å ta av panelene igjen for å flikke på det. Kona sier det er sånn som bare jeg ser uansett  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

ctr46

Sitat fra: F_P på onsdag 29. juli 2015, klokken 20:20
Kjøpt og kjøpt.
Fikk en god flik 3M folie i karbon-look. I helgen ble det foliering av alt det pianosorte innvendig. Mer 3D effekt i folien enn det er originalt, men det ble slett ikke ille. Hadde blitt enda bedre på andre forsøk, men jeg gidder foreløpig ikke å ta av panelene igjen for å flikke på det. Kona sier det er sånn som bare jeg ser uansett  ::)

Obligatorisk med bilder!!
.

Muffinman

#188
Sitat fra: cirys1 på torsdag 23. juli 2015, klokken 23:51
Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. juli 2015, klokken 21:51

Gamlingen har fått:

-Nye ballaster og pærer 35W 4300K


Er det en grei jobb og ettermontere, ingen feilmeldinger, hvor bestiller man (originale?) pris? Takk.. :)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10128.225.html

Linker til både brukte og nye ballaster/pærer samt metode/montering i denne tråden.

EDIT: Fikset tagger.

o.b.lix

Kjøpte ladelukebryter som jeg monterte inni håndtak fra kirkebø-lader hjemme. En halvtimes arbeid, krever 12mm bor og loddebolt. Detaljert instruksjon på bestillingssiden. Funker som originalbryter.



http://www.evchargeking.com/tesla-charge-cable-kit
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

satheesh.net

Denne åpner vel samtlige ladeporter i en omkrets av 30 meter også vel? ::)

o.b.lix

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 30. juli 2015, klokken 10:43
Denne åpner vel samtlige ladeporter i en omkrets av 30 meter også vel? ::)
Er mulig, vet ikke noe om det. Bor på landet der det er over 30 m til nærmeste bil og nærmeste Tesla er nok 2-3km vekke.

Men er det ikke slik at ladeluken bare åpner seg om bilen er ulåst?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Regner med at den tredjeparts ladelukeåpneren jeg har kan kastes når Model S nr. 2 havner i oppkjørselen.  Åpner alle luker i en viss omkrets vil jeg tro. Ikke at jeg får UMC-åpneren til å fungere (prøvd med 3 stk UMC), men sett at den hadde fungert ville den også åpnet andre biler i nærheten?

F_P

Sitat fra: ctr46 på torsdag 30. juli 2015, klokken 00:14
Sitat fra: F_P på onsdag 29. juli 2015, klokken 20:20
Kjøpt og kjøpt.
Fikk en god flik 3M folie i karbon-look. I helgen ble det foliering av alt det pianosorte innvendig. Mer 3D effekt i folien enn det er originalt, men det ble slett ikke ille. Hadde blitt enda bedre på andre forsøk, men jeg gidder foreløpig ikke å ta av panelene igjen for å flikke på det. Kona sier det er sånn som bare jeg ser uansett  ::)

Obligatorisk med bilder!!

OK  8)

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Brede

Sitat fra: Muffinman på torsdag 30. juli 2015, klokken 11:02
Regner med at den tredjeparts ladelukeåpneren jeg har kan kastes når Model S nr. 2 havner i oppkjørselen.  Åpner alle luker i en viss omkrets vil jeg tro. Ikke at jeg får UMC-åpneren til å fungere (prøvd med 3 stk UMC), men sett at den hadde fungert ville den også åpnet andre biler i nærheten?

Åpner alle biler ladeluker i en viss nærhet ja, også ulåste. Gjorde iallefall det "før i tiden".  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA