Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer med ny software

Startet av Roman, mandag 11. august 2014, klokken 13:11

« forrige - neste »

ganton

Nå har jeg ikke hatt  mer enn én SW versjon (bilen ble levert i aug), AC fungerer utmerket men: Når man først slår av AC virker det som den ikke slår seg av før etter lenge etterpå (vi snakker om 10 minutter), litt irriterende. Noen som opplevde noe annet med tidligere SW?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Olemann


Noen som vet noe om regen. er satt ned i ny SW? På min bil føles dette merkbart, mye mykere/snillere regen, virker heller ikke som den når den fulle dybden i den gamle max regen.

Ole

jonihler

Oppgraderte SW i august pga manglende kjøling. Ingen bedring etter oppgraderingen. BMW har foreløpig ingen løsning på dette. Andre med samme problemet?
Heldigvis er sommervarmen over!

Klykken

Ble det ikke i orden etter ny SW? Funket ikke en liten stund heller? Var en som nevnte noe om en "transportsikring" som ikke var fjernet i et tidligere innlegg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

marskar

Fikk oppgradert min bil i går. Er visst aksjon i BMW systemet på en del av bilene. For forbedret kjøreopplevelse :)
Må bare si at jeg aldri før har sett 18 tallet på rekkevidde når jeg har startet med fullt batteri (var i Eco Pro +). Fikk ikke norsk språk..
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

Klykken

Estimert rekkevidde på GOM trenger noen mil for å komme tilbake til "sitt vanlige jeg" (10-14 mil). Hadde 20mil rekkevidde ved første oppstart etter ny SW. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rabiat22

Sitat fra: marskar på fredag 26. september 2014, klokken 09:51
Fikk oppgradert min bil i går. Er visst aksjon i BMW systemet på en del av bilene. For forbedret kjøreopplevelse :)
Må bare si at jeg aldri før har sett 18 tallet på rekkevidde når jeg har startet med fullt batteri (var i Eco Pro +). Fikk ikke norsk språk..

Vill forvente Norskt språk neste gang eg er inne med bilen!
Er litt skuffet over at det ikke går automatikk i det :(


Rio

Sitat fra: Rabiat22 på lørdag 27. september 2014, klokken 08:15

Vill forvente Norskt språk neste gang eg er inne med bilen!
Er litt skuffet over at det ikke går automatikk i det :(



:P
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

ganton

SW versjoner
Ser at noen her sakset nyheter om software som er sluppet til i3 på facebook, uten at jeg fant ikke noe. Finnes det noen sikker kilde for å se hva som slippes når?
Det var også snakk om en oktober-release lenger opp i denne tråden, hvor hører man om dette, fra i-service verkstedene?
Skulle gjerne sett listen over nye releaser og sett om det er noe som er rettet som er verdt å oppgradere for.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Gondron

Henter mini om 1 time nå. Den har blitt oppdatert å eg skal gå gjennom oppdateringen  med teknisk sjef. Di har og fikset vindusvisker problem sa di. (Visker drog vann tilbake inn på ruta)
Sitat fra: ganton på tirsdag 30. september 2014, klokken 09:45
SW versjoner
Ser at noen her sakset nyheter om software som er sluppet til i3 på facebook, uten at jeg fant ikke noe. Finnes det noen sikker kilde for å se hva som slippes når?
Det var også snakk om en oktober-release lenger opp i denne tråden, hvor hører man om dette, fra i-service verkstedene?
Skulle gjerne sett listen over nye releaser og sett om det er noe som er rettet som er verdt å oppgradere for.


Klykken

Gjerne gi tilbakemelding på dette med viskeren på førerside som drar med seg vann innover halve synsfeltet også! Fikk de fikset dette skal jeg også kreve å få gjort samme. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Gondron

Skal få tilbake melding, min regner ikke her idag

Jalla

Sitat fra: marskar på fredag 26. september 2014, klokken 09:51
Fikk oppgradert min bil i går. Er visst aksjon i BMW systemet på en del av bilene. For forbedret kjøreopplevelse :)
Må bare si at jeg aldri før har sett 18 tallet på rekkevidde når jeg har startet med fullt batteri (var i Eco Pro +). Fikk ikke norsk språk..

Ikke bare endel av bilene hvis ViBileiere har rett, for da skal alle biler produsert før august 2014 inn.

http://www.vibilagare.se/nyheter/bmw-i3-aterkallas-buggar-ska-atgardas

Men långtestbilen är inte ensam om problemen. Liknande elfel har drabbat flera andra bilar. Det bekräftar BMW och meddelar att samtliga exemplar tillverkade innan augusti ska återkallas. Bilarna kommer att få samma uppdatering som Vi Bilägares bil fick.

I Sverige omfattas ungefär 150 bilar men återkallelsen ska också genomföras internationellt.

LMOR

Ser nå at hurtigladere og AC viser på kartet. De nyeste Combo er på plass, samt status på disse. Bilen husker de laderne du har brukt, og du kan velge overvåkning av de du bruker mest.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

BOStrand

Har nå fått oppgradert SW for "forbedret kjøreopplevelse".
Mye svakere regen. Må bruke brems mer nå. For meg vil dette resultere i kortere rekkevidde.
Har ikke funnet andre forskjeller. Det ble ikke gjort noe med viskerne.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA