Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Semihurtiglader på Nutheim, Langs E134

Startet av jarand, lørdag 09. august 2014, klokken 09:05

« forrige - neste »

mwm

Sitat fra: aronesen på lørdag 25. juli 2015, klokken 17:10
Laderen  er testet og fungerer knirkefritt . Bra jobba  :)

Supert!

Sitat fra: jarand på fredag 24. juli 2015, klokken 14:14
Problemene med at renault får joringsfeil hos oss er nå fikset. Vi beklager ovenfor mange gjester med denne bilen, som ikke har kunnet ladet !

Da kan vi ta Zoe'n til hytta uten problemer :-) Glimrende!

jarand

Dere er hjertelig velkomne :) Vi har ladekabel til utlåns for de som har type 1 kontakt.
(fra type 2, til type 1)  :D

jarand

bør det annskaffes en type 2 kabel fra min side, eller har alle biler dette selv ? :o

TB

Til bilar som har type 2 er det meir vanlig kabelen er med bilen. Men, kan gjeld det alle? Brukte bilar, både i Norge og bruktimport kan og mangle type 2 kabel, dette er det ikkje alle som ser etter og det er fort ikkje inkludert.

Og, enkelte ikkje har kabel med seg i bilen, så det kan sikkert komme ein dag denne kjem til nytte.

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

aronesen

Sitat fra: jarand på onsdag 07. oktober 2015, klokken 20:28
bør det annskaffes en type 2 kabel fra min side, eller har alle biler dette selv ? :o

Jeg vil tro at de fleste som bruker type to har kabelen med seg. Har du noen gang fått spørsmål om du har type to kabel til utlån? Hvis du aldri har fått spørsmålet er nok behovet lite..
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

dodyara

Jarand. Would it be possible to you to share information about visitors? Have you noticed any changes in amount of visitors, revenues etc. comparing to previous season? How would you estimate usage of the charging stations (amount of hours per day)? In your opinion, was it worthwhile to invest or not? I am just curious. Thank you.

pudderjagar

Sitat fra: jarand på onsdag 07. oktober 2015, klokken 20:28
bør det annskaffes en type 2 kabel fra min side, eller har alle biler dette selv ? :o

Dei fleste som er på tur har nok med seg kabel. Hvis du skal ha kabel så bør du ha 2. eint Type2 til Type2 og ein Type2 til Type1 for at dei aller fleste skal kunne bruke ladestasjonen.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Zoedriver

Dette må jo være en av de beste ladestasjonene en kan stoppe på! Stoppet her med ungene i dag for å komme til Rauland. Ble da tatt i mot av veldig hyggelig vertskap som viste oss til peisestua hvor det var leker til barna og fikk kjøpt deilige vafler og is mens bilen ladet. Dette ga mersmak!
2015 R240

jarand

God å høre at folk tar den ibruk ! Det er helt gratis, og spesielt annbefalt for ZOE og Tesla, siden disse kan bruke stasjonen fullt ut. (dra 22 KW) !  :D

jarand

Sitat fra: dodyara på lørdag 10. oktober 2015, klokken 03:54
Jarand. Would it be possible to you to share information about visitors? Have you noticed any changes in amount of visitors, revenues etc. comparing to previous season? How would you estimate usage of the charging stations (amount of hours per day)? In your opinion, was it worthwhile to invest or not? I am just curious. Thank you.

Good question. We put about 70 000 kr into the project, and we have had several visitors who have charged their car. I dont think it was a bad investmen, even if the sale did not go better. We have bought a Nissan leaf ourselfs, so a good chargingstation is nessesary. We hope that more people will use it in the future !

TRM

Sitat fra: jarand på søndag 25. desember 2016, klokken 19:08
Sitat fra: dodyara på lørdag 10. oktober 2015, klokken 03:54
Jarand. Would it be possible to you to share information about visitors? Have you noticed any changes in amount of visitors, revenues etc. comparing to previous season? How would you estimate usage of the charging stations (amount of hours per day)? In your opinion, was it worthwhile to invest or not? I am just curious. Thank you.

Good question. We put about 70 000 kr into the project, and we have had several visitors who have charged their car. I dont think it was a bad investmen, even if the sale did not go better. We have bought a Nissan leaf ourselfs, so a good chargingstation is nessesary. We hope that more people will use it in the future !
Vi er en av de som har brukt laderen deres. Utmerket alternativ til Superladeren på Vinjekroa, og med en helt annen ro og atmosfære enn Vinjekroa kan by på.

Men jeg tipper det er mange elbilister som kjører forbi uten å vite om lademuligheten. Ladestasjonen er vel ikke merket langs veien?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

jarand

Vi har ikke fått opp skilt, men det skal komme til våren tror jeg  :P

jarand

Vi har det opent for kvardagslønsj og middag den 1 april. Vi tar imot bestillinger på 35052143: hjertelig velkommen til god mat, utsikt, og et ladestopp utenom det vanlige !

jarand

Er det noen som vet om alle har tilgang til ladestajonen vår, så lenge de har et keycard fra Scheider ev ? Vil vårt keycard fungere på andre starsjoner som ser like ut ?

Elmo

#104
Aldri hørt om "keycard fra Scheider ev".  De fleste hurtigladere åpnes jo med RFID kort fra en operatør og ikke kort fra leverandøren av laderen. Har du mere info ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA