Ja, det er trist at ladeuttakene i garasjen er forsvunnet.
Det var en del type2-uttak der hvor man fikk 32A, og når alle var opptatt var det ofte noen ledige Schuko hvor man fikk 16A.
Det ødelegger mye av turgleden ved å reise til Töcksfors, når lademulighetene forsvinner.
Å kjøre 20-30 mil med en tradisjonell elbil i 20kwt-klassen, kan gi masse plunder og heft, om man baserer seg på hurtiglading. Full ladefart på 48kw, for man ofte til ca halvfullt batteri, og det kan bli mange småtstopp. Så kan det være mye plunder med ladekøer, og ladestolper som ikke virker og som kanskje må resettes og og det kan være ustabile betalingsløsninger og knotete apper, så det kan fort bli et par timer med plunder og heft.
Det geniale med destinasjonslading, var at man kunne starte hjemmefra med fultl batteri, kjøre f.eks 12 mil til Töcksfors, lade 6 kw i 3 timer, mens man tok en liten handletur og en matpause, og dermed var batteriet fullada så man kjunne kjøre hjem eller nesten hjem.
Shoppingsenteret fikk noen tusen ekstra i omsetning, mot å gi fra ca 18 kwt.
Sist jeg var i Töcksfors var det å leite rundt etter uttak på shoppingsenteret som ikke var der, og deretter bruke 100 kroner på noe hurtiglading og noe ac-lading for å få 20kwt, og bruke mye tid på plunder og heft ved å fly ut og inn for å flytte bilen og prøve ut betalingsløsninger.
Da jeg kom inn på senteret møtte jeg på ei rødlude i halling-stil, og jeg følte fristelsen for å varsle om min mening.
Det spørs om det ikke er mye greiere å reise andre steder i framtida, som til Norby-senteret. Det er trist, for det er mye hyggeligere å reise til Töcksfors, hvor det er ett flott område å ta en overnatting.
Jeg antar at det er en liten strøm med elbiler som nå forsvinner fra shoppingsenteret og reiser andre steder. Det var noen schukouttak på handelsparken, men de kan være ute av drift, og det ser ut som de er i ferd med å forsvinne, bortsett fra uttakk til ansatte.