Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er vi BMW i-kunder annenrangs BMW kunder?

Startet av EinarV, mandag 04. august 2014, klokken 12:03

« forrige - neste »

EinarV

Etter ferie i stasjonsvogna kommer vi hjem til Stavanger til hetebølge, første dag til jobb ble en varm tur da AC hadde sluttet å virke. Enda varmere var det etter jobb da bilen hadde stått i sola, og pre-condition har veldig begrenset verdi uten AC (takk for takluke). Jeg måtte en tur til London rett etter jobb så jeg kjørte til Sola med sikkert 35-40 grader i bilen og rygget inn mellom to Tesla'er (de folka burde fått kurs i å parkere mellom to hvite strek, den ene stod oppå hvitstripa på begge sider  :P ). Jeg ble stående sånn at kladden ble liggende i gresset bak bilen. Da jeg kom hjem igjen sent torsdags kveld regnet det, men bilen var 100% oppladet og e-up'en som da stod på min venstre side stod pent og parallelt mellom hvitstripene slik at jeg etter å ha lagt kladden i bagasjerommet lett kunne hoppe inn i bilen.

Fredag morgen stoppet jeg hos Bavaria verkstedet på vei til jobb, for å gi beskjed om AC problemene. Fikk tilbud om å sette igjen bilen, men dette passet dårlig da vi skulle på hyttetur i helgen og jeg ikke var sikker på når jeg var ferdig til å gå fra kontoret.

Pga at AC ikke virket så tok vi stasjonsvogna på hyttetur, selv om 12mil hver vei er en ideel i3 tur, og dette er jeg glad for nå. I morres, altså mandag etter hytteturen kjører jeg til jobb og kobler bilen til lading. Power lampen på kladden lyser, men ikke noe skjer. Det lyser hvit rundt pistolen i bilen og ingenting skjer hverken på kladden eller i dash. Siden det er ferie tid og rolig på jobb hiver jeg kladde i bagasjerommet og kjører de 200 meterene bort til Bavaria butikken, en selger hjelper meg kjapt med å koble til bilen på deres lader ute og alt fungerer ok. Kjører til verkstedet som er ca 2km unna og stiller meg i kø. Får desverre ikke snakke med samme saksbehandler som på fredag, men jeg legger frem mine problemer med AC og lading. Får det samme standard svaret som alltid om at de kanskje får sett på den i løpet av dagen, men så kommer det som satt meg litt ut. AC kom de ikke til å gjøre noe med, jeg måtte vente til tidligst midten av August for SW oppdatrering. - Ok, men kan dere ikke re-sette den foreløpig spør jeg. - Nei, vi prioriterer ikke dette siden vi ikke får betalt for det. Jeg ble helt paff og kom meg avgårde på jobb. Nå burde jeg selvfølgelig ha sagt hva jeg mener til saksbehandleren i stedet for å lire det av meg her, men jeg hadde faktisk forventet at når jeg nylig har kjøpt en bil til 372.000,- og har sørvis avtale så burde de ha tatt seg det kvarteret å sett om det gikk å resette bilen og få den til å virke noen dager til før SW-oppdateringen i stedet for å si noe som ikke bryr meg en plass. Det er helt uinteressant for meg om de får betalt for å fikse min to måneder gamle bil eller ikke hadde dette vært stasjonsvogna (eller gamlebilen som jeg liker å kalle den) så hadde dette ikke kommet.

Nå tilsier min erfaring med Bavaria Stavanger at jeg plukker opp bilen senere i dag med ny ladekladd og AC som fungerer, og for all del, kundebehandlerne er flinke og hjelpsomme, men dagens besøk ga meg en virkelig dårlig følelse når det gjelder fremtiden med i biler. Hadde de tatt inn bilen, lagt en ny kladd i bagasjerommet, ikke gjort en dritt med AC og gitt meg beskjed når jeg hentet bilen at jeg desverre måtte vente på SW oppdateringen så hadde jeg ikke skrevet dette innlegget. (rart hvordan høy temperatur kan få temperaturen til å stige  :P )
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

pberg

Hmm. Jeg fikk de til å resette min her for et par uker siden uten problemer når jeg stakk innom 0730 når de åpner. Hvis de ikke hadde gjort det, hadde jeg blitt passe sur, og fortalt de de i ikke misforståbare vendinger...
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Klykken

Jeg har ikke den erfaringen du skisserer over her. Alltid godt mottatt og velkommen hos Sulland i Trondheim og Visborg bil i Verdal. Svarer på alle forespørsler og null stress.
Nå har jeg ikke møtt opp uanmeldt da, men pratet en del over telefon og mail.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

EinarV

Hvor lang tid tok jobben pberg?

Jeg håper at det bare var noe surt oppgulp fra interne diskusjoner som gjorde at denne kundebehandleren sa dette, men at de alikevel resetter. Begge jobbene jeg ville ha gjort i dag hadde vel tatt dem 15 minutter til sammen, men har de ikke ledige folk der akkurat da så er det greit at jeg ikke fikk med meg bilen med en gang, men hvis de ikke vil gjør det i det hele tatt synes jeg er dumt både for Bavaria og for meg.

Da jeg skulle bytte ut den gamle Citroen Saxoen til ny elbil var jeg inne på tanken om å bytte 535i'en i en Tesla i samme slengen, men siden jeg er foretrekker premium biler så var Teslaen uaktuell for meg og jeg har nå 535i'en som nummer to bil til det kanskje dukker opp en i5 eller noe med rekkevidde, plass og premium følelsen som 5-serien. Men sørvis både fra selger og verksted er for meg en del av premium pakka. Håper at dette var en engangs glipp og at ikke vi med i biler vil merke på sørvisen at vi handlet bilen av fabrikken og ikke av Bavaria lokalt her. Det vil i alle fall ligge på feil side av vektskålen når en eventuell i5 kommer og 535i'en byttes.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Gunny

Ringte Bavaria Stavanger idag da AC ikke virker. Var ikke snakk om å stikke innom å få resatt, fikk time 5. September! Kunne jo levere bilen på drop-in om morgenen, men da kunne de ikke garantere at jeg fikk den tilbake før om 2-3 dager noe som er et herk da jeg verken bor eller jobber på Forus. Min 5te og siste BMW.

EinarV

Sitat fra: Gunny på mandag 04. august 2014, klokken 13:07
Ringte Bavaria Stavanger idag da AC ikke virker. Var ikke snakk om å stikke innom å få resatt, fikk time 5. September! Kunne jo levere bilen på drop-in om morgenen, men da kunne de ikke garantere at jeg fikk den tilbake før om 2-3 dager noe som er et herk da jeg verken bor eller jobber på Forus. Min 5te og siste BMW.

Regner med at det er fordi "de ikke prioriterer dette når de ikke får betalt for det". 5. September er de vel sikker på at de har fått den nye programmvaren i hende.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Terondo

Jeg har bare bra erfaring med Jæger i Åsane (Bergen) i alle fall. Super service. Til nå har jeg vært innom der 3 ganger. 1 for SW oppgradering for å få bort den drivetrain-buggen, 1 for å skifte en antenne som BMW hadde kalt tilbake, og 1 for å bytte låshendelen, siden den klirret under kjøring. Alt dette er barnesykdommer, som de fleste ikke opplever, og ingenting er noe jeg betaler for. De har oppført seg eksemplarisk på verkstedet hver gang. Det kan hjelpe at Jæger Åsane er de som har fått i3 salget i Bergen, og at de dermed også får alt verkstedsarbeidet. Jeg forventer god service fra både BMWs selgere og verksted, noe jeg så langt har fått.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Roman

Jeg må si at jeg sitter og gaper i sjokk når jeg leser hva EinarV skriver!

Hvilken "bakvendte-løker" er det som er ansatt hos Bavaria i Stavanger egentlig når dem svarer til kundene slik? Man blir jo helt målløs! Mitt råd ville ha vært, at selv om man blir møtt med slik bunnløs frekkhet, så ville jeg ha møt opp på verkstedet og høflig, bestemt sagt ifra at dette holder faen meg ikke mål og dem praktiserer ihvertfall ikke det gode ryktet BMW har når det kommer til service! Ville ikke ha forlatt verkstedet før ting var gjennomført en teit reset som tar 10 min å gjøre! Hjertet mitt blør for deres tapte inntekt som dem måtte bruke på timelønna til mekanikeren. Makan til idioti å si!


Til gjengjeld så må jeg virkelig skrytte av både Bavaria Kr.sand og Arendal, disse gutta stiller opp selv om du kommer uanmeldt og gjør alt for at du skal ha den beste opplevelsen med din nye bil. Mekanikkeren i Arendal har til og med koblet bilen til sverige og fikk en oppdatering derfra, har ikke hat problemer med AC siden! Utrolig god service, veldig imponert, jeg som er førstegangs kunde hos BMW.

Her er det bare å være bestemt EinarV, ikke gi opp. Kondolerer veldig at du møtte på så uproffe folk som dette...

pberg

Det tok ca 15 minutter.

Jeg sendte forøvrig en mail til kvalitetssjefen deres her, og fikk nå svar:

SitatHei P...

Beklager sent svar fra oss. 

Vi har full trykk på akkurat dette som har skapt noen problemer med klimaanlegget i i3, og BMW har jobber veldig for at dette skal løses så raskt som mulig.

Dette skulle i utgangspunktet vært løst med en oppdatering nå i juli/august men lar vente på seg som du nevnte, men vi skal ha en oppdatering klar i slutten av denne måneden iflg BMW

Vi beklager sterkt de problemene det har skapt for deg.

Ha uansett en fortsatt fin sommer.

Med vennlig hilsen

Ulf Karlsen
Personal- og kvalitetssjef

Bavaria Norge AS
Telefon dir 0047 51 96 50 82
Mob. 0047 454 35 760
Mail: ulf.karlsen@bavaria.no
Web: http://www.bavaria.no/









-----Opprinnelig melding-----
Fra: pberg
Sendt: 23. juli 2014 07:41
Til: Sveinung Bø; Ulf Karlsen
Emne: Klimaproblematikk på i3

Hei, jeg har som en god del andre problemer med klimaanlegget på i3en, og det er jo ikke så gøy i den varmen vi har nå. Har vert inne hos dere flere ganger til nå, der mekanikeren sletter noen feilkoder, så funker det igjen. Men en vet aldri hvor lenge det viker. Sist nå var det et par dager, så var det ingen kjøling igjen.

I følge servicerådgiver Frode Utgård, så kommer det en softwareoppdatering som skal fikse dette, som skulle komme i månedsskiftet juni/august, men som han nå sier vil komme i slutten av august. Håper dere holder fullt trykk opp mot BMW for å få løst dette problemet så fort som mulig, da dette virkelig senker gleden av å eie en i3.

Se forøvrig tråden på elbilforumet her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14135.0.html
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Bmwi3

Har vært innom med bilen min 2 ganger på Bavaria Økern, møtte opp uten avtale og fikk igjen bilen på under en halvtime begge gangene. Topp service som jeg forventer av BMW. Og en gang har jeg vært innom Bilia i Ski, inn og ut fiks ferdig på en halvtime, topp service der og.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Herwitz

Har også vært på Bavaria på Økern to ganger med min. Siste gangen fikk jeg inntrykk av at de nok helst ville slippe, men da jeg sa jeg skulle kjøre "ganske langt" (langt er relativt med antall hurtigladere tilgjengelig på Østlandet) var det ikke noe problem å komme to dager senere. Jeg dro innom og fikk det ordnet på et kvarter. Godt fornøyd med servicen og AC har nå holdt i ca fire uker.
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

EinarV

Bavaria Stavanger ringer alltid når bilene jeg har inne er ferdig, så gjorde de også i dag. Jeg har vært der såpass mye at jeg kjenner igjen gutta på stemmen og han som ringte meg opp for å si at de hadde lagt inn en ny kladd i bilen var ikke han jeg snakket med i morres, men han jeg snakket med på fredag. Han informerte meg om at de hadde fikset ladingen og jeg kunne hente bilen. Jeg spurte om de hadde fått sett på AC også, men det stod det ikke noe om på service ordren og han kunne ikke svare meg, han lover å sjekke det opp og ringe meg tilbake. Fem minutter etterpå ringer han og sier at de kan ta inn igjen bilen og gjøre det, men det vil ta to timer og vil ikke bli ferdig i dag. Hmm tenker jeg og spør om det tar så lang tid å resette feilmeldingene, nei, dette var oppgradering a SW. Og dette vil fikse problemet permanent spør jeg. Jepp, det skal det gjøre. Så jeg fikk tilbudet om å la bilen stå, eller levere den igjen i morgen tidlig. Jeg valgte å hente den for så å levere den igjen i morgen siden låne sykkelen jeg fikk hos de ikke var elektrisk og derfor for meg lite egnet til å skykle 18km hjem på i kontorklær og 24graders varme. Til min gledelige overraskelse var alikevel AC i orden når jeg plukket opp bilen og den var fulladet. Om de tok bilen inn igjen etter at jeg ringte for å resette den eller hva som var gjort vet jeg ikke, men uansett fikk jeg tilbake følelsen om at det er akkurat slik det skal være, til tross for at jeg må stresse med å levere inn bilen to dager selv om alt kunne vært gjort i dag. Så jeg setter denne saken litt på dårlig intern komunikasjon hos Bavaria, og muligens en litt dårlig dag hos denne ene kundebehandleren.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

bromm

Tror vi setter sluttstrek for denne litt "personlige" tråden der ;) Skjønner godt at trådstarter var rimelig irritert i sommervarmen (uten AC), men det ser ut som dette var mer et unntak enn regel, når det gjelder overskriften på tråden :)

Klykken

Evt bytt emnetittel til noe mer generelt, slik at folk kan fortelle om sin erfaring med de forskjellige forhandlerne. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

EinarV

Jeg startet tråden fordi jeg har siden jeg bestilte bilen lurt på hva det egentlig betyr at jeg ikke kjøper bilen av Bavaria. Jeg har hele tiden trodd at det ikke skulle være noe som helst forskjell om jeg kjørte ut av salgslokalet med en i3 eller en 435i som står fem meter unna. Kommentaren fra kundebehandleren fikk meg til å tenke på at kanskje dette ikke var riktig.

Jeg er veldig spendt på hva BMW i kommer med neste gang av ren elektrisk, altså ikke hybrid (i8). Jeg håper at det blir noe som har plass og rekkevidde til at jeg tør å bytte ut 5-serie stasjonsvognen. Alle opplevelser som gjør at jeg tviler på å få samme hjelpen med en i bil som en bensin eller diesel bil vil jo bli tatt med i regnestykket ved neste korsvei.

Uansett, min tro på Bavaria og i biler er uskadet pr nå, fikk telefon for tre timer siden at i3en nå var ferdig med SW som skal fikse AC problemet permanent.

Jeg var ikke redd for at dette var et problem hos Bavaria, jeg er generelt sett veldig godt fornøyd som kunde der. Og denne tråden var ikke ment for å diskutere forskjellige forhandlere. Jeg var mer skeptisk til at om noen i systemet hadde sagt at nok var nok, vi skal ikke bruke mer "gratis" tid på i3ens AC problemer før vi har en permanent fiks. Altså noe sånn som emnetittelen sier. Tråden er forøvrig ferdig for min del. Nå skal jeg hente i3en og nyte turen hjem i temperert bil :)
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA