Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

khh

SC i Honningsvåg snart klar - ref. dagens Finnmarksposten:

"Tesla er i ferd med å bygge en ny ladstasjon for el-biler i Storbukt.

- Her kommer det en ladestasjon for Tesla, kan kjøpmann Idar Jensen ved Rema 1000 i Honningsvåg bekrefte.

I løpet av de neste 14 dagene skal denne være klar til bruk.

- Denne skulle egentlig bygges i Honningsvåg, der den andre ladestasjonen er etablert i dag. Slik ble det ikke, og derfor blir den nå etablert her, sier Jensen som tror dette er en god ting for bedriftene rundt.

- Dette er en naturlig rasteplass som mange stopper på, også går man kanskje og handler mens man venter det kvarteret det tar å lade bilen før man kjører videre, sier han.

"Det er Tesla selv som bygger denne nye ladestasjonen.

- Den blir bygget på tomten mellom Nordkapp Bilservice as og Rema 1000, og her har begge avgitt litt tomt til formålet.

I løpet av andre kvartal planlegger Tesla å åpne superladestasjoner også i Alta, Karasjok og Kautokeino, i tillegg til flere andre steder i landet. Ifølge Tesla skal de nye Superchargerne levere opptil 250 kilowatt og kunne lade opp til 80 prosent på så lite som 15 minutter.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Otkristo

Sitat fra: khh på fredag 11. juni 2021, klokken 19:45
SC i Honningsvåg snart klar - ref. dagens Finnmarksposten:

"Tesla er i ferd med å bygge en ny ladstasjon for el-biler i Storbukt.

- Her kommer det en ladestasjon for Tesla, kan kjøpmann Idar Jensen ved Rema 1000 i Honningsvåg bekrefte.

I løpet av de neste 14 dagene skal denne være klar til bruk.

- Denne skulle egentlig bygges i Honningsvåg, der den andre ladestasjonen er etablert i dag. Slik ble det ikke, og derfor blir den nå etablert her, sier Jensen som tror dette er en god ting for bedriftene rundt.

- Dette er en naturlig rasteplass som mange stopper på, også går man kanskje og handler mens man venter det kvarteret det tar å lade bilen før man kjører videre, sier han.

"Det er Tesla selv som bygger denne nye ladestasjonen.

- Den blir bygget på tomten mellom Nordkapp Bilservice as og Rema 1000, og her har begge avgitt litt tomt til formålet.

I løpet av andre kvartal planlegger Tesla å åpne superladestasjoner også i Alta, Karasjok og Kautokeino, i tillegg til flere andre steder i landet. Ifølge Tesla skal de nye Superchargerne levere opptil 250 kilowatt og kunne lade opp til 80 prosent på så lite som 15 minutter.
Veldig bra!

knut3448

Noen som vet noe om SuC på Nordfjordeid? Plassering f.eks?

Andrewas

#1654
Nå som det bygges lader i Honningsvåg, - har noen sett info om hvor mange plasser det blir?

Siden det er endel 3 stalls i Finnmark så setter jeg foreløpig 3 på supercharge.info og oppdaterer så snart noen har mer info.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på fredag 11. juni 2021, klokken 20:30
Sitat fra: oto på fredag 11. juni 2021, klokken 18:54
Noen som har siste nytt fra Sandefjord, avkjøringen til Torp?

I dag:
...

Flott :)

Noen som har noen ide om når denne vil være oppe?

Skal omtrent hit om nesten 2 uker, og hadde vært kjekt om jeg kunne fått litt påfyll her - uten at det på noen måte er noen krise om det ikke går...
Model S 85D

Motorwatt

Burde vel gå bra hvis alt utstyret er tilgjengelig.

Hvis det kniper kan jeg hjelpe deg fra min stikkontakt, men da må du ha god tid. Sånn ca 10-12 gangern. :D

Til minneboka:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rosstopher

Sitat fra: Amoss på søndag 13. juni 2021, klokken 13:34
Sitat fra: Motorwatt på fredag 11. juni 2021, klokken 20:30
Sitat fra: oto på fredag 11. juni 2021, klokken 18:54
Noen som har siste nytt fra Sandefjord, avkjøringen til Torp?

I dag:
...

Flott :)

Noen som har noen ide om når denne vil være oppe?

Skal omtrent hit om nesten 2 uker, og hadde vært kjekt om jeg kunne fått litt påfyll her - uten at det på noen måte er noen krise om det ikke går...

Jeg er innom i hvertfall ukentlig. Kan sjekke neste gang. Det går fort fremover der i hvertfall.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Amoss

Sitat fra: Rosstopher på søndag 13. juni 2021, klokken 14:55
Jeg er innom i hvertfall ukentlig. Kan sjekke neste gang. Det går fort fremover der i hvertfall.

Supert  :+1:
Model S 85D

geear

Sitat fra: Motorwatt på søndag 13. juni 2021, klokken 14:20
Burde vel gå bra hvis alt utstyret er tilgjengelig.

Hvis det kniper kan jeg hjelpe deg fra min stikkontakt, men da må du ha god tid. Sånn ca 10-12 gangern. :D

Til minneboka:
Går vel fortere å kjøre på SuC noen kilometer lenger sør.. ;)

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på søndag 13. juni 2021, klokken 14:20
Hvis det kniper kan jeg hjelpe deg fra min stikkontakt, men da må du ha god tid. Sånn ca 10-12 gangern. :D

Ojsan, klarte vist å overse denne i går...

Takker for tilbudet, men nei, det kniper ikke så ille, og om det blir aktuelt så er det heller for å spare tid for å slippe omveien om SuC noen km. lengre ned, så nei, har evnt. ikke tid til saktelading når jeg er i området (spørs heller om jeg rekker innom en SuC i det hele tatt :p ). Skal rekke ferga... Så om det ikke blir her så blir det nok Soli etter overfarten om jeg ikke finner noen sakteladere på den andre siden først. Skal vist være noen på Nordby?

Men får jeg (drøye) 10 minutter på denne før overfarten så burde jeg ha så jeg kommer hjem  :)

Men som sagt: Takker for tilbudet :)
Model S 85D

geear

Gammel info nå i koronatider, men før koronaen slo til var det iallfall noen schukoer innerst i p-huset ved Maxi. Det var også 50kW CCS ved McD. Men rimelig OT.. ;)

Rosstopher

#1662
Sitat fra: Amoss på søndag 13. juni 2021, klokken 16:24
Sitat fra: Rosstopher på søndag 13. juni 2021, klokken 14:55
Jeg er innom i hvertfall ukentlig. Kan sjekke neste gang. Det går fort fremover der i hvertfall.

Supert  :+1:

Var innom Coop Obs Sandefjord nå. Lite fremgang siden forrige uke. Ingen ladere satt opp og store hauger med masser der. Vanskelig å se for seg at det er klart til du kommer.

EDIT: Lagt til lokasjon. Takk, geear.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

jlan

Fint om det fremkommer i alle innlegg hvilken SuC som kommenteres.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA