Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

alb92

Sitat fra: VegarHenriksen på fredag 11. desember 2020, klokken 02:08
Jeg tror nesten at Tesla må etablere seg i Alta for at det skal skje et hopp i antall biler. Folk flest har ikke tid til å kjøre 5+ timer en vei for å besøke verksted.

Det vil såklart hjelpe en del at Tesla setter opp ladere, men folk er vant til å kunne svinge innom med bilen før jobb hvis det skulle dukke opp noe.

Mobileservice hadde vært råflott og de kunne ha tatt flere biler på hver tur, men jeg tror ikke Tromsø har det. Er snakk om store avstander.

Da er det mer lukrativt med biler som Mercedes EQC eller Volkswagen ID3.

Det er vel ganske mange Teslaer i Harstad/Narvik området, og det er vel 3,5+ timer å kjøre for dem. Enda lengere hvis man bor ned i Vesterålen/Lofoten.

Så det å ikke ha lokal service sted er ikke i like viktig som ladestasjoner som tillater kjøring i lokal området. Å få lokal servicested vil selvfølgelig hjelpe, men kan tenke meg at Harstad/Narvik burde kanskje prioriteres først.

Kenneth Frantzen

Sitat fra: Otkristo på søndag 29. november 2020, klokken 22:31
Sitat fra: Kenneth Frantzen på søndag 29. november 2020, klokken 19:48
Det skjer ting på Notodden.
Veldig bra!
Basert på 3 kabinett blir det 12 stalls, ikke 8 som det står på Supercharge.info
Ser ut som det blir tolv ja.
To presenningar, med fire under kvar.

Stig-Arne

Hadde glatt kjøpt en Model 3 om de hadde hatt service nærmere enn Tromsø. Idag har jeg 60 mil tur / retur fra Harstad for å komme meg til verksted, og det gidder jeg ikke. For meg er det viktigere enn SuC så fremst det finnes andre lademuligheter

Apache

Hvor ofte har man behov for å stikke innom en SC?
Har selv måtte stikke innom en gang i løpet av 2 1/2 år pga ac pumpa gikk etter 1/2 år.

Stig-Arne

Sitat fra: Apache på lørdag 12. desember 2020, klokken 18:39
Hvor ofte har man behov for å stikke innom en SC?
Har selv måtte stikke innom en gang i løpet av 2 1/2 år pga ac pumpa gikk etter 1/2 år.
Har vært innom 3 ganger i året i snitt siden jeg kjøpte bilen. Men kun 1 gang hvor jeg måtte dra og ikke kunne vente. Ille nok.

Men håper en mobil løsning kan bøte på di fleste turene.

alb92

Sitat fra: Stig-Arne på lørdag 12. desember 2020, klokken 16:44
Hadde glatt kjøpt en Model 3 om de hadde hatt service nærmere enn Tromsø. Idag har jeg 60 mil tur / retur fra Harstad for å komme meg til verksted, og det gidder jeg ikke. For meg er det viktigere enn SuC så fremst det finnes andre lademuligheter

Jo da, det er da greit. Et service sted vil hjelpe. Men det er ikke akkurat fritt for Tesla i Harstad, selv om du ikke har kjøpt en. Bor selv ikke så langt i fra Harstad og har en X. Har hatt meg et par turer opp til Tromsø, som har vel gått ganske greit. Er ikke så sikker på om jeg ville heller giddet å ha Tesla hvis det manglet både service sted og en supercharger/hurtiglader på veien til Tromsø.

Å bygge superchargers og hurtigladere i finnmark el vel en veldig god start, som vil sikkert få solgt noen biler.

cra

Hadde ca 40 mil til nærmeste SeC første par åra før de åpna i Ålesund, men tok service sammen med andre ærend jeg kunne gjøre (besøke familie i Bergen, eller helgetur til Trondheim), og det funka greit. De var alltid velvillige til å gi meg time når det passet meg når jeg forklarte at det var en dags reise hver vei, og at vi likevel hadde ærend i området på gitte datoer. Dette var før det ble tapetsert med SC på rutene dit men det var ikke så mange biler heller, så det var aldri noe kø for å få ladet.

Tipper det tilsvarer noenlunde slik det er nordafor nå, oeg jeg angret i alle fall ikke et sekund på å kjøpe Tesla. Jeg hadde nok kjøpt bil nå og ikke tatt bekymringene for reise til service på forskudd.

Slik jeg ser det er det ingen vits i å vente på egget hvis høna funker.  :laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Svarte på denne, men slettet meldingen.

Det gikk opp for meg at avstand til verksted er omtrent 100% off topic i denne tråden ;)

Andrewas

Var det ikke i dag det skulle settes på strøm i Vestby? Noen som kan bekrefte?
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Caffe

Jeg var der kl 1500 idag. Da var alle ladestolpene innpakket i plast og det sto noen teknikkere å jobbet med skapene. Ikke lett å si om de vil være ferdig idag eller om de trenger mer tid.
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

OleJA

#1525
Var innom 'Gol Vest' på søndag, der utvides det med 8 stk v3 ladere. Kabinett var allerede på plass, kun sammenkobling av kabler som gjennstår.

Edit: Ser nå at det i innlegg fra februar snakkes om 6 stk V3 ladere på Gol. Er en liten mulighet for at jeg har telt feil  :-[ , men mener fortsatt at det var 8 stk der .....

Otkristo




Andrewas

Nå mangler vi å få enten Skaidi eller Brekkvasselv i gang slik at Norge igjen klatrer forbi UK i antall åpne superchargers.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA