Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

DeepFu

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 18. juli 2019, klokken 20:45
Sitat fra: DeepFu på fredag 12. juli 2019, klokken 09:10
Ifølge Teslaclubsweden og Plugshare (https://www.plugshare.com/location/197534) er nå SuC satt i drift i Puoltikasvaara!! Fantastisk, da er øst-vest korridoren i Lappland endelig oppe og går på et skikkelig vis. Da blir det Narvik-Puoltikasvaara-Tøre-Luleå etter jobb neste torsdag.  :D

Sitat fra: DeepFu på søndag 14. juli 2019, klokken 15:52
Og der var den borte igjen? Shieeeeet, som enkelte ville sagt... Får bare håpe den er oppe og går til torsdag.  ???

Var innom her og ladet i dag. Litt småskummelt da Tesla sin ruteplanlegger ikke tok den med i beregningen og påsto vi ville gå tom for strøm. Og status på kartet er litt til og fra.

Men den fungerte helt fint!

Det er en enkel kafé like ved men den har ganske korte åpningstider. Og ikke noe varmmat. Men det er ikke meningen å klage - helt supert å få ladet her!
Var også der på torsdag. Ikke ladekø, for å si det sånn..   Fantastisk å dra på ferie uten drivstoffbudsjett.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

HKS

Sitat fra: Amoss på lørdag 20. juli 2019, klokken 01:30
Sitat fra: jokke på torsdag 18. juli 2019, klokken 16:51
Jaren/Knapstad
Status i natt:
18 stalls. 6 rygg-inn, resten som dere ser av bildet. Alt ser igrunnen ferdig ut, men ingen lys, så ikke strømsatt.
Den åpnet i går ettermiddag, og har i løpet av natten dukket opp på Tesla sin navigasjon.
Tesla Model 3 Long Range

Jarletu

Sitat fra: DeepFu på lørdag 20. juli 2019, klokken 06:00
Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 18. juli 2019, klokken 20:45
Sitat fra: DeepFu på fredag 12. juli 2019, klokken 09:10
Ifølge Teslaclubsweden og Plugshare (https://www.plugshare.com/location/197534) er nå SuC satt i drift i Puoltikasvaara!! Fantastisk, da er øst-vest korridoren i Lappland endelig oppe og går på et skikkelig vis. Da blir det Narvik-Puoltikasvaara-Tøre-Luleå etter jobb neste torsdag.  :D

Sitat fra: DeepFu på søndag 14. juli 2019, klokken 15:52
Og der var den borte igjen? Shieeeeet, som enkelte ville sagt... Får bare håpe den er oppe og går til torsdag.  ???

Var innom her og ladet i dag. Litt småskummelt da Tesla sin ruteplanlegger ikke tok den med i beregningen og påsto vi ville gå tom for strøm. Og status på kartet er litt til og fra.

Men den fungerte helt fint!

Det er en enkel kafé like ved men den har ganske korte åpningstider. Og ikke noe varmmat. Men det er ikke meningen å klage - helt supert å få ladet her!
Var også der på torsdag. Ikke ladekø, for å si det sånn..   Fantastisk å dra på ferie uten drivstoffbudsjett.


Så denne er åpen og fungerer?.
Skal kjøre Lofoten og til Oslo, lurte på å ta turen ned langs Østersjøen.
Strekket fra Setermoen og til den er i lengste laget for en X75.... men skal jo funke.
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

OhmPaPa

Ja den fungerte da jeg var der. Og skulle den være nede så finnes sakteladere i Kiruna. Men skjønner ikke hvorfor den ikke skulle være i drift fortsatt.

Simen1

#1114
Jeg ladet på/i Puoltikasvaara tirsdag ettermiddag. Den er i drift, men kun to ladestolper. Jeg kom inn rett etter en annen så jeg fikk bare 30 kW i starten. Fra Töre til Puoltikasvaara gikk det fint med 80% på 85-batteriet. Fra Puoltikasvaara til Skibotn skal det også gå fint, men jeg tabbet meg ut og dro litt tidlig derfra (med 80%) så jeg ble nødt til å legge meg bak bobiler og tenkte på muligheten for nødlading på Kilpisjarvi. Det ordnet seg heldigvis. Ankom Skibotn med 5% igjen...

NB. Det er kun 2 ladestolper på/i Puoltikasvaara, ikke 4 som det står i Teslas findus-kart.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

alb92

Ikke om en norsk lader, men er det noen som vet status på supercharger i Ytterhogdal i Sverige?

Har vært innom den svenske tesla forum, og ikke mye snakk siden mai, der noen sa de hadde sett starten på konstruksjon.

Andrewas

Sitat fra: alb92 på torsdag 08. august 2019, klokken 10:43
Ikke om en norsk lader, men er det noen som vet status på supercharger i Ytterhogdal i Sverige?

Har vært innom den svenske tesla forum, og ikke mye snakk siden mai, der noen sa de hadde sett starten på konstruksjon.
Dialogen omkring Ytterhogdal i våres var basert på info som stod i Google Maps, men som har vist seg å være uten knytning til virkeligheten. Ingen start på konstruksjon ble rapportert så vidt jeg husker. Jeg mener riktig beskrivelse av situasjonen p.t. er at Tesla har angitt "coming" i sitt Findus kart men at ingen byggetillatelse er sett, ei heller ingen påbegynt konstruksjon.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Per Magnus

Model X - 90

Andrewas

Ny supercharger på gang i Sverige i Jäkkvik. Dette åpner for rute i Nordland over Storjord, så rv95 mot Skellefteå via Jäkkvik og Arvidsjaur.

Noen som har sett arbeid på gang i Skei, Brekkvasselv, Skarnes, Storlien, Riksgränsen v. Narvik?
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

daktari

Er det utvidelse på gang på Valdresporten SC eller er det Ionity som bygger der?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øggen

#1120
Står på Dombås no uten nok strøm til å komme meg nokken plass, og her e alt dødt pga utvidelse. Ingen strøm.
Loaner uten type2 kabel, inget chademo eller ccs. Alt ligge igjen i min bil på SC.
Ingen info på skjerm om arbeidet.
Det e for dårlig
Stranda i 2 tima
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

geear


DagfinnN

Sitat fra: Øggen på fredag 20. september 2019, klokken 02:54
Står på Dombås no uten nok strøm til å komme meg nokken plass, og her e alt dødt pga utvidelse. Ingen strøm.
Loaner uten type2 kabel, inget chademo eller ccs. Alt ligge igjen i min bil på SC.
Ingen info på skjerm om arbeidet.
Det e for dårlig
Stranda i 2 tima
Sjekka du Suc kartet i bilen før du kjørt dit? Aldri sett at det ikke er varslet i kartet om ladere er ute av drift.
Skjønner at det er irriterende at de må oppgradere når du er der, men av og til må jo slikt skje.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Øggen

Sitat fra: DagfinnN på fredag 20. september 2019, klokken 09:39
Sitat fra: Øggen på fredag 20. september 2019, klokken 02:54
Står på Dombås no uten nok strøm til å komme meg nokken plass, og her e alt dødt pga utvidelse. Ingen strøm.
Loaner uten type2 kabel, inget chademo eller ccs. Alt ligge igjen i min bil på SC.
Ingen info på skjerm om arbeidet.
Det e for dårlig
Stranda i 2 tima
Sjekka du Suc kartet i bilen før du kjørt dit? Aldri sett at det ikke er varslet i kartet om ladere er ute av drift.
Skjønner at det er irriterende at de må oppgradere når du er der, men av og til må jo slikt skje.

Naturligvis sjekka ej målet på turen mens ej kjørte. Hadde jo lada på Vinstra om det va info om det😤Hadde vør 5 andre der før meg også ifølge elektrikker. Det va rapportert inn til Tesla. Ringte support, men han kunne ikkje sjå nokke info om det.
Kommunikasjons problem??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Klykken

#1124
Er jo dette "vanlige" elbilister opplever. Altså kommer til stasjonen servet av f.eks Fortum som er død...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA