Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Soala

Perfekt! Får innom og teste på vei til fjells i morgen! 8)

afitch80

Sitat fra: Adrian på fredag 19. desember 2014, klokken 17:30
Da er Aksdal på lufta!!
Veldig bra! Gjør Stavangerturene mye enklere. Men var ikke mye til fart. Kaldt batteri?
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Adrian

Sitat fra: afitch80 på fredag 19. desember 2014, klokken 21:56
Sitat fra: Adrian på fredag 19. desember 2014, klokken 17:30
Da er Aksdal på lufta!!
Veldig bra! Gjør Stavangerturene mye enklere. Men var ikke mye til fart. Kaldt batteri?
Kaldt batteri og ganske fullt. Hadde det vært mindre strøm på så hadde nok farten blitt høyere
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

OleJA

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 16. desember 2014, klokken 11:56
Sitat fra: OleJA på lørdag 13. desember 2014, klokken 14:58
BN Entreprenør var igang med graving ved Statoil på Klett idag, og det var allerede satt opp en ny trafo på området. Ingen tegn til Tesla kasser enda.
Vet vi om dette er graving knyttet til bygging av SC, eller er det ubekreftet? Kanskje det er på tide med ei kjegle på supercharge.info - kartet?
Kan virke som dette var falsk alarm i første omgang. Var innom her idag også, og ingen tegn til at det har skjedd mer den siste uka. Diverse gjerder satt opp rundt omkring, men ingen sikre spor av SC bygging.

Muffinman

Samme status (ikke uventet i jula :) ) i går.

Mon tro om vinteren vil stikke kjepper i utbyggingen her, eller om det går sin gang uansett.

RaBalder

Sitat fra: Muffinman på mandag 29. desember 2014, klokken 23:18
Samme status (ikke uventet i jula :) ) i går.

Mon tro om vinteren vil stikke kjepper i utbyggingen her, eller om det går sin gang uansett.
Litt for lite info på denne posten.
Hvilket sted gjelder dette?

Muffinman


Elektrolytt

Noen som kjenner til status for SC Klett?

Skal på langtur fra Harstad til Østlandet rundt 1. mars, og håper jeg kan ta turen med lading kun på SC...

Muffinman

Skal forbi der i kveld og på nytt i morgen. Skal ta en titt for deg.

Batteritralla

Status oppdatering fra Aksdal:

Ryktet om at laderene ikke er delt inn i "A" og"B" kan avkreftes. Det står "A" og "B" på dem som de andre. Det ser altså ut som om 2 punkter deler på en lader som for de andre Superladerene.

Stolpene er av annet design enn de første, det er lys i logo'en på disse.

Jeg ankom laderen med godt og varmt batteri etter å ha tilbakelagt ca 20 mil.

SOC ca 125 Km typical v/Ankomst - alene på stasjonen.

Fikk initiellt 503 Km/t som droppet til ca 400 på 250 typical og ca 330 ved 320 typical SOC.

Jeg har en 2014 P85 med .73 FW
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Batteritralla

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

rene



Batteritralla

Sitat fra: rene på torsdag 08. januar 2015, klokken 21:44
Sitat fra: Batteritralla på torsdag 08. januar 2015, klokken 21:43
Men oppgitt i typical range....
... i snitt over hele ladesesjonen - ikke der og da.

Mest som en bekreftelse på at Superladeren - ihvertfall her, gir full pupp selv om det er litt kaldere. Nå var det vel faktisk ikke så kaldt i dette tilfellet - ca 3 grader....
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA