Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

vinterdekk

Karesuvanto i Finland er midlertidig stengt i app, og området er inngjerdet. Får håpe at de jobber med utvidelse og v4.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Gazer75

2020 e-Golf (2023-)

goggo

Har dessverre ingen bilder, men så til min overraskelse at den nye Tesla V4 Superladeren på YX Brønningsmyr (Ved klatretårnet, Lillesand Vest) nå er åpnet og i full drift.

Det er 12 stolper, 8 på baksiden av stasjonsbygningen og 4 ved siden av vaskehallene. Dessverre er ingen av plassene egnet for tilhenger.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Otkristo

Sitat fra: goggo på onsdag 25. juni 2025, klokken 10:20Har dessverre ingen bilder, men så til min overraskelse at den nye Tesla V4 Superladeren på YX Brønningsmyr (Ved klatretårnet, Lillesand Vest) nå er åpnet og i full drift.

Det er 12 stolper, 8 på baksiden av stasjonsbygningen og 4 ved siden av vaskehallene. Dessverre er ingen av plassene egnet for tilhenger.

Mvh
Hugo

Hugo

[/quote]
Her er bilde av de 8 på baksiden :)

Hjortefot

Sitat fra: goggo på onsdag 25. juni 2025, klokken 10:20...men så til min overraskelse at den nye Tesla V4 Superladeren på YX Brønningsmyr (Ved klatretårnet, Lillesand Vest) nå er åpnet og i full drift.
Det er jo en gledens dag for oss forum-nerder. Akkurat dette prosjektet har de holdt på med siden korona-tåka så vidt begynte å lette, og det er så lenge siden som det føles! Det var det eldste prosjektet vi hadde håp for, (med Voss 2 langt bak på andreplass). Nå ser det ut som det er Grimstad som er kongen på haugen om det ikke skjer et lite mirakel straks, der også. Oktober 2023 er jo nyere tid.
Model 3 LR - 2019

Speeder

Mener å erindre dommedagsprofetier når det var en opprenskning i Supercharger teamet i USA for ikke så lenge side. Ser ut til å ha gått helt fint, bra med nye stasjoner i år!
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Otkristo

Ja, det er ikke Tesla som er bremser eller forsinker utbyggingen, som oftest er det byråkratiet.
https://x.com/teslacharging/status/1938338579480219970?s=46

Gazer75

2020 e-Golf (2023-)

Gazer75

Tenkte eg skulle sei at Voss nord er opna og fått navnet Skulestadmo. Ser supercharge.info er oppdatert.
Tok ikkje noko bilete sidan det regna godt når eg var der i går.

Om nokon her inne oppdaterer den nettsida så kan ein legge til at desse kan brukast med tilhengar.
Vil kanskje blokkere ein plass om ein ikkje parkerer på utsida av oppmerka plassar mot vaskehallen.
2020 e-Golf (2023-)

Counterpointer

Det er åpenbart og et faktum at Superchargers etablering i USA bremset etter at hele teamet ble oppsagt.

Det innså Tesla selv og ansatte tilbake veldig mange av dem. Derfor ble det ikke så stor virkning som det kunne vært fryktet.

Rart å sammenligne med USA når vi faktisk er i Norge. Norge er unntaksland på mange måter, salgssvikten i USA er jo ikke tilfelle her f.eks. Det gir jo grunnlag for fortsatt satsing på Superchargers. Personlig tror jeg Tesla tjener penger på SuC så da er det også åpenbart satsing.

goggo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Speeder

Sitat fra: Counterpointer på fredag 27. juni 2025, klokken 11:45Det er åpenbart og et faktum at Superchargers etablering i USA bremset etter at hele teamet ble oppsagt.

Det innså Tesla selv og ansatte tilbake veldig mange av dem. Derfor ble det ikke så stor virkning som det kunne vært fryktet.

Rart å sammenligne med USA når vi faktisk er i Norge. Norge er unntaksland på mange måter, salgssvikten i USA er jo ikke tilfelle her f.eks. Det gir jo grunnlag for fortsatt satsing på Superchargers. Personlig tror jeg Tesla tjener penger på SuC så da er det også åpenbart satsing.
Åpenbart faktum? Hva er tallet på nye ladestolper aktivisert siste 12 før annonsering og 12 måneder etter? (Eller annet parameter som passer bedre)

Sammenligne med USA? Ble det ikke klaget på fremtidig treg utbygging her i landet pga kuttene i USA?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

vinterdekk

Sitat fra: vinterdekk på onsdag 25. juni 2025, klokken 04:52Karesuvanto i Finland er midlertidig stengt i app, og området er inngjerdet. Får håpe at de jobber med utvidelse og v4.

I appen vises det nå 8 båser, mot de 4 som fantes tidligere i Karesuvanto.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

torsteinlyngoy

Ser ut som 3. stasjon på Voss + Bergen Sør i Blomsterdalen er åpnet:-)

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA