Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Kaffe

Der ser litt ut som en byggeplass på Flå, men den er åpen. Ligger ved siden av Bjørneparken kjøpesenter. Var forbi der i ettermiddag.

Termodress

#2311
Odda er nå «under construction». Bilder fra i går.

fandebak

Sitat fra: ohowl på onsdag 21. august 2024, klokken 08:41Noen som har sett på fremdriften på Røros over ferien?
Det jobbes med klargjøring av laderne i dag. Kan bli åpning i morgen torsdag

fandebak

Sitat fra: Otkristo på fredag 28. juni 2024, klokken 16:41Supercharger Røros
Arbeid i gang
Det jobbes med klargjøring av laderne i dag. Kan bli åpning i morgen torsdagDu kan ikke vise dette vedlegget.

Regen

Det er i gang bygging på Jessheim, ved av avkjøring til Jessheim Syd, på Rema 1000. Ganske tett med superchargere i dette området nå. Kunne fint ha prioritert en ekstra supercharger stasjon mellom Rena og Alvdal istede.
TM3 2021 LR hvit (solgt)

Lynet

Helt enig, det er mange områder det er veldig tett nå, men R3 er det kun Alvdal mellom Rena og Berkåk.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Hjortefot

Det har nok med totalkapasitet å gjøre. Stort marked for lading langs E6, så når det begynner å bli fullt et sted er det like greit å åpne en ny stasjon et par mil lenger borte med uavhengig strømtilførsel.

Om jeg fikk bestemme på Østlandet hadde Koppang-krysset vært høyt på lista for en stor utbygging, men det er mange andre steder man godt kunne hatt en (liten) stasjon. Mysen, Halden(E6), Hønefoss, Bø, Haukeli, Geilo, Dokka og Drevsjø for å ha "dekning" overalt, og en håndfull steder på Ring 3 for kapasitet, selvfølgelig.
Model 3 LR - 2019

Lynet

Alvdal har vært rimelig sprengt i alle år, selv etter utvidelser.
Problemet er heller mangel på kraft i Østerdalen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Counterpointer

Sitat fra: Hjortefot på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 11:30Det har nok med totalkapasitet å gjøre. Stort marked for lading langs E6, så når det begynner å bli fullt et sted er det like greit å åpne en ny stasjon et par mil lenger borte med uavhengig strømtilførsel.

Om jeg fikk bestemme på Østlandet hadde Koppang-krysset vært høyt på lista for en stor utbygging, men det er mange andre steder man godt kunne hatt en (liten) stasjon. Mysen, Halden(E6), Hønefoss, Bø, Haukeli, Geilo, Dokka og Drevsjø for å ha "dekning" overalt, og en håndfull steder på Ring 3 for kapasitet, selvfølgelig.
Drevsjø hadde vært helt ypperlig for meg, men etter at Trysil kom er det egentlig ikke nødvendig. Vet ikke helt om det er nok trafikk over Drevsjø heller?

Plukket bare ett personlig motivert sted som et eksempel.

Hjortefot

Drevsjø så bare ut som det havnet ute i ingenting etter at de andre kom på. Tynt på svensk side også. Helt sikkert dårlig butikk og lav trafikk, men et sted som hadde vært gull for dekningens del. Om man hadde en komplisert tur der man skulle besøke svigermor og farfar med henger i de dype skoger og ta dem med på harryhandel midtvinters, så hadde det ikke vært noe stress om det var en lader der også. Jeg tenker ikke på at det må være nok med en stasjon så man kommer fram. Det bør egentlig være minst en for mye, så tar man den som passer best. Eller i tilfelle tekniske problemer, den som fungerer.

Om jeg hadde vært Tesla, hadde jeg sett i nåde til alle bygder som blir mobbet med at de "bare er et veikryss". Nettopp i slike veikryss kan man gjøre elbillivet eller elbilferien på bygda enkelt. Du må jo innom veikrysset uansett hvor du kommer fra og hvor du skal. Det er bare å zoome ut til du ser en ladeørken på kartet, og så finne den bygda i veikrysset ca. midt i ørkenen. Så er mye gjort. Har aldri vært i/på Drevsjø. Sikkert trivelig der også når sola skinner.  ;D

Hadde alle de plassene hatt en stasjon, hadde det aldri vært noen upraktiske turer der man måtte tenke seg om på Østlandet. Da kunne man kanskje ha solgt et par biler til? Men om man vil ha omsetning på en ladestolpe, så planter man den ved Ring 3. Og vil man tjene penger på den, finner man en billig tomt ved europavei inn/ut av Oslo. Så... Remabutikk ikke helt downtown Jessheim it is!  8)
Model 3 LR - 2019

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Hjortefot på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 11:30Det har nok med totalkapasitet å gjøre. Stort marked for lading langs E6, så når det begynner å bli fullt et sted er det like greit å åpne en ny stasjon et par mil lenger borte med uavhengig strømtilførsel.

Om jeg fikk bestemme på Østlandet hadde Koppang-krysset vært høyt på lista for en stor utbygging, men det er mange andre steder man godt kunne hatt en (liten) stasjon. Mysen, Halden(E6), Hønefoss, Bø, Haukeli, Geilo, Dokka og Drevsjø for å ha "dekning" overalt, og en håndfull steder på Ring 3 for kapasitet, selvfølgelig.

Ja, nesten litt rart det ikke er på Geilo. Ser at Eviny har 18 CCS-ladepunkter på Geilo. Tesla har imidlertid 3 destinasjons-lade-stasjoner på til sammen 11 stolper, så for de som bor der kan gjerne det være en tanke. Er jo litt superchargere på veien dit, som Gol på østsiden...
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: Hjortefot på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 23:16Drevsjø så bare ut som det havnet ute i ingenting etter at de andre kom på. Tynt på svensk side også. Helt sikkert dårlig butikk og lav trafikk, men et sted som hadde vært gull for dekningens del. Om man hadde en komplisert tur der man skulle besøke svigermor og farfar med henger i de dype skoger og ta dem med på harryhandel midtvinters, så hadde det ikke vært noe stress om det var en lader der også. Jeg tenker ikke på at det må være nok med en stasjon så man kommer fram. Det bør egentlig være minst en for mye, så tar man den som passer best. Eller i tilfelle tekniske problemer, den som fungerer.

Om jeg hadde vært Tesla, hadde jeg sett i nåde til alle bygder som blir mobbet med at de "bare er et veikryss". Nettopp i slike veikryss kan man gjøre elbillivet eller elbilferien på bygda enkelt. Du må jo innom veikrysset uansett hvor du kommer fra og hvor du skal. Det er bare å zoome ut til du ser en ladeørken på kartet, og så finne den bygda i veikrysset ca. midt i ørkenen. Så er mye gjort. Har aldri vært i/på Drevsjø. Sikkert trivelig der også når sola skinner.  ;D

Hadde alle de plassene hatt en stasjon, hadde det aldri vært noen upraktiske turer der man måtte tenke seg om på Østlandet. Da kunne man kanskje ha solgt et par biler til? Men om man vil ha omsetning på en ladestolpe, så planter man den ved Ring 3. Og vil man tjene penger på den, finner man en billig tomt ved europavei inn/ut av Oslo. Så... Remabutikk ikke helt downtown Jessheim it is!  8)
Skjønner helt tankegangen din 👍🏼😋

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 30. oktober 2024, klokken 16:39
Sitat fra: Hjortefot på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 23:16Drevsjø så bare ut som det havnet ute i ingenting etter at de andre kom på. Tynt på svensk side også. Helt sikkert dårlig butikk og lav trafikk, men et sted som hadde vært gull for dekningens del. Om man hadde en komplisert tur der man skulle besøke svigermor og farfar med henger i de dype skoger og ta dem med på harryhandel midtvinters, så hadde det ikke vært noe stress om det var en lader der også. Jeg tenker ikke på at det må være nok med en stasjon så man kommer fram. Det bør egentlig være minst en for mye, så tar man den som passer best. Eller i tilfelle tekniske problemer, den som fungerer.

Om jeg hadde vært Tesla, hadde jeg sett i nåde til alle bygder som blir mobbet med at de "bare er et veikryss". Nettopp i slike veikryss kan man gjøre elbillivet eller elbilferien på bygda enkelt. Du må jo innom veikrysset uansett hvor du kommer fra og hvor du skal. Det er bare å zoome ut til du ser en ladeørken på kartet, og så finne den bygda i veikrysset ca. midt i ørkenen. Så er mye gjort. Har aldri vært i/på Drevsjø. Sikkert trivelig der også når sola skinner.  ;D

Hadde alle de plassene hatt en stasjon, hadde det aldri vært noen upraktiske turer der man måtte tenke seg om på Østlandet. Da kunne man kanskje ha solgt et par biler til? Men om man vil ha omsetning på en ladestolpe, så planter man den ved Ring 3. Og vil man tjene penger på den, finner man en billig tomt ved europavei inn/ut av Oslo. Så... Remabutikk ikke helt downtown Jessheim it is!  8)
Skjønner helt tankegangen din 👍🏼😋

Jeg tenker det fort kan komme en Supercharger-stasjon i Drevsjø etterhvert. For et par år siden var det verken lader på Trysil eller Røros. Nå er det på begge plasser, og det er kun 76km fra Drevsjø til Trysil, og 111 km fra Røros til Drevsjø. Det sies, basert på støttesøknader, at en Tesla-lader er mye billigere enn ladere fra andre aktører å installere, men det er jo fortsatt fryktelig mye penger en skal ut med. Jeg synes Tesla allerede har populert Norge med superladere på steder en aldri skulle tru at nokon kunne bu. De er vel best i verden på det med 136 ladestasjoner i Norge alene, som har 2115 ladestolper til sammen.
Tesla Model Y                         2021-

Counterpointer

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 31. oktober 2024, klokken 14:34
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 30. oktober 2024, klokken 16:39
Sitat fra: Hjortefot på tirsdag 29. oktober 2024, klokken 23:16Drevsjø så bare ut som det havnet ute i ingenting etter at de andre kom på. Tynt på svensk side også. Helt sikkert dårlig butikk og lav trafikk, men et sted som hadde vært gull for dekningens del. Om man hadde en komplisert tur der man skulle besøke svigermor og farfar med henger i de dype skoger og ta dem med på harryhandel midtvinters, så hadde det ikke vært noe stress om det var en lader der også. Jeg tenker ikke på at det må være nok med en stasjon så man kommer fram. Det bør egentlig være minst en for mye, så tar man den som passer best. Eller i tilfelle tekniske problemer, den som fungerer.

Om jeg hadde vært Tesla, hadde jeg sett i nåde til alle bygder som blir mobbet med at de "bare er et veikryss". Nettopp i slike veikryss kan man gjøre elbillivet eller elbilferien på bygda enkelt. Du må jo innom veikrysset uansett hvor du kommer fra og hvor du skal. Det er bare å zoome ut til du ser en ladeørken på kartet, og så finne den bygda i veikrysset ca. midt i ørkenen. Så er mye gjort. Har aldri vært i/på Drevsjø. Sikkert trivelig der også når sola skinner.  ;D

Hadde alle de plassene hatt en stasjon, hadde det aldri vært noen upraktiske turer der man måtte tenke seg om på Østlandet. Da kunne man kanskje ha solgt et par biler til? Men om man vil ha omsetning på en ladestolpe, så planter man den ved Ring 3. Og vil man tjene penger på den, finner man en billig tomt ved europavei inn/ut av Oslo. Så... Remabutikk ikke helt downtown Jessheim it is!  8)
Skjønner helt tankegangen din 👍🏼😋

Jeg tenker det fort kan komme en Supercharger-stasjon i Drevsjø etterhvert. For et par år siden var det verken lader på Trysil eller Røros. Nå er det på begge plasser, og det er kun 76km fra Drevsjø til Trysil, og 111 km fra Røros til Drevsjø. Det sies, basert på støttesøknader, at en Tesla-lader er mye billigere enn ladere fra andre aktører å installere, men det er jo fortsatt fryktelig mye penger en skal ut med. Jeg synes Tesla allerede har populert Norge med superladere på steder en aldri skulle tru at nokon kunne bu. De er vel best i verden på det med 136 ladestasjoner i Norge alene, som har 2115 ladestolper til sammen.
Jeg sier ikke at jeg er imot det, ser bare ikke at det skal prioriteres.

Den ellers veldig dårlige kafeen på Sølen har god plass, den koselige butikken på Sømådalen kunne sikkert hatt, det er fin plass i krysset RV 26 og FV653, ved Joker på selve Drevsjø er det også plass. Tror alle disse har grei strømtilgang.
Men holder ikke pusten og venter 😏

Gladtrd

Kan være noen som ønsker å oppdatere Supercharge.info med at Tesla Supercharger er under ombygging og har redusert antall ladestolper for tiden.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA