Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Otkristo


What-a-watt

9 minutter fra Fokserød Supercharger til Gjennestad, og 8 minutter fra Fokserød til Ringdalskogen. 3 Superchargere på 17 minutter må vel være Norges-rekord?

turfsurf

Vel, Lier Nord, Lier Sør og Liertoppen er vel strengt tatt nærmere.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

Flaks at Supercharger-nettverket er så bra bygget ut i Norge nå. Blir nok vanskeligere å få gjennom "nice to have" / kapasitetsutbyggende ladere (ladere en bare bygger for å øke antall biler som kan lade i området) nå som Supercharger-avdelingen i USA er drept. Ser de allerede har kansellert 3 stasjoner i New York. Alt for å få kortsiktig gevinst og cash til FSD og Musk.
Tesla Model Y                         2021-

jlan

Sitat fra: MuskElBil på onsdag 24. april 2024, klokken 21:18Nord for Sognefjorden er rimelig tørrlagt ja. Kjører du fra Lavik ferjekai og skal over Sognefjellet er det iflg gulesider en tur på over fem timer uten tilgang til SuC, kun de få andre laderne på veien.
Alternativet er å ta en omvei til Lærdal, men det er dårlig løsning med ferje osv.
Nær Sogndal hadde vært midt i blinken mtp nord-syd også.
For nord-syd er det er jo et godt alternativ å kjøre Tindevegen. Lærdal-Lom den veien er 148 km. Dessverre er det en 18 km avstikker fra Lom hvis en vil bruke Tesla lader, men de fleste kommer seg vel til Dombås.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

THE

Sitat fra: jlan på fredag 03. mai 2024, klokken 11:19
Sitat fra: MuskElBil på onsdag 24. april 2024, klokken 21:18Nord for Sognefjorden er rimelig tørrlagt ja. Kjører du fra Lavik ferjekai og skal over Sognefjellet er det iflg gulesider en tur på over fem timer uten tilgang til SuC, kun de få andre laderne på veien.
Alternativet er å ta en omvei til Lærdal, men det er dårlig løsning med ferje osv.
Nær Sogndal hadde vært midt i blinken mtp nord-syd også.
For nord-syd er det er jo et godt alternativ å kjøre Tindevegen. Lærdal-Lom den veien er 148 km. Dessverre er det en 18 km avstikker fra Lom hvis en vil bruke Tesla lader, men de fleste kommer seg vel til Dombås.
Nå skal det jo komme 28 superladere i Vågå. Dette hjelper godt på for trafikken over Sognefjellet, og over Valdresflye, og for dem som bare skal opp på fjellet for turer i Jotunheimen med retur østover igjen. Reduserer også avstanden fra Lavik via fv55 langs Sognefjorden med ca. 60 km til første mulige superlader.

For Tindevegen fra Årdal til Turtagrø (en fantastisk tur i finvær) så vil jo både Vågå og den varslede Tesla superladeren i Årdal være midt i blinken. For min del som bor i Lærdal, så tar det omtrent akkurat like lang tid å kjøre Tindevegen og Sognefjellet eller over Filefjell og Valdresflye når jeg skal kjøre nordover. Om jeg skal sørover etter jeg kommer inn på E6 så er det raskest over Valdresflye (som også er en fin tur) og ned Heidal til Sjoa. Det er mange gode rutealternativer mellom øst og vest om sommeren, selv om enkelte av rutene har lang avstand mellom Teslaladere. Uansett så finnes det lynladere fra andre aktører som kan brukes om det blir knapt å kjøre bare på Tesla-strøm.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

What-a-watt



THE

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

What-a-watt


Hjortefot

#2275
Oppdalsporten ser ut til å være bortimot operativ med 16 stolper.  :)
Model 3 LR - 2019


Otkristo


ToWalkOrDrive

Sitat fra: Otkristo på mandag 10. juni 2024, klokken 13:42Supercharger Solli legges ned 1.6.2025


Nesten som en kan tenke at Vegvesenet gjør dette som en støtte til de streikende svenske Tesla-arbeiderne.
Eventuelt kan det være et forhandlingsutspill for å jekke opp leien...
Tesla Model Y                         2021-

What-a-watt

Gjennestad har stått ferdig i én måned nå, men ikke åpnet. 100 meter unna finnes svaret (bilde 2):



© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA