Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Mobileum

Her tror jeg det er Gjennestad hagesenter som har spurt Tesla, og ikke omvendt. Det er dyktige folk som driver plantesenteret.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Rosstopher på fredag 15. desember 2023, klokken 12:40
Sitat fra: Håvar på fredag 15. desember 2023, klokken 12:37Jeg synes Gjennestad er et pussig valg, et par minutter å kjøre fra E-18 og bare 8 min fra Fokserød.
Skulle tro det var mer naturlig å plassere den på Sem/Ås ved Tønsberg, som blir omtrent midt i mellom Fokserød og Holmestrand

Enig i at Gjennestad var rart. For langt unna E18. Men kanskje folk setter pris på å kunne handle planter når de lader i stedet for burgere?

Kanskje det og er for å generelt bygge mer kapasitet på et veldig populært strekke, og samtidig blokke vekk konkurrerende ladeoperatører. Strategien virker å være å hele tiden ha overskudd i kapasitet for å bli den foretrukne ladetilbyderen. I tillegg til at ulempen med elbil skal være minst mulig, så flest mulig kjøper elbil / Tesla.
Tesla Model Y                         2021-

Mobileum

Recharge ligger allerede 15 meter unna  ;)

Bildet tatt fra Recharge-søyler, og Tesla kommer der Teslaen står.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Mobileum på fredag 15. desember 2023, klokken 12:54Recharge ligger allerede 15 meter unna  ;)

Bildet tatt fra Recharge-søyler, og Tesla kommer der Teslaen står.

Ser man det ja!
Recharge går ikke an å lade på uansett :-) (slet med en sånn i sommer)
Uansett kult at Tesla kjører på med nye ladestasjoner så en slipper å betale for dyrt, og kan forholde seg til kun en operatør i størst mulig grad.
Tesla Model Y                         2021-

Mobileum

Jeg har aldri prøvd noen andre, men har gratis lading på SuC. Nå får jeg 3 slike innen en avstand på 6 km., men bruker de sjelden. Primært når jeg har varmt batteri og under 15-20% SoC igjen, og da bare opp til 50%. 

Otkristo

Supercharger Eggedal
Det rapporters om at denne er klar for strømsetting, men ukjent når. Konsesjonssøknad hos NVE er godkjent, så det står nok på lokal nettleverandør.

Autowinder

Operative i Eggedal rapporteres det idag. Og 12 x nyeste SuC modell
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Andrewas

Av de som gjenstår å åpne som er under bygging, hvilke kan det tenkes at åpner før jul?
- Gullgruven v Bergen?
- Sørlandssenteret?
- Nordfjordeid?
- Vøringsfossen?
- Bogstadveien?
- Trysil?
- Innlandsporten?

Er det noen vi har oversett?
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

markusbb

Kjørte innom innlandsporten på vei til hytta. Her er det fult av tekniske folk og jeg fikk test lade. Så her mener de å åpne Ila dagen i dag.

Markus
Peugeot Ion 2014
Oppegård

sebjorn

Kjørte forbi Nordfjordeid i dag. På langt nær ferdig. Jobbes fortsatt under bakkenivå.

Otkristo

Sitat fra: Andrewas på onsdag 20. desember 2023, klokken 08:22Av de som gjenstår å åpne som er under bygging, hvilke kan det tenkes at åpner før jul?
- Gullgruven v Bergen?
- Sørlandssenteret?
- Nordfjordeid?
- Vøringsfossen?
- Bogstadveien?
- Trysil?
- Innlandsporten?

Er det noen vi har oversett?
Gullgruven
Her er alt klargjort fra Tesla sin side. Venter på nettleverandør for tilkobling av trafo. Tvilsomt klart før jul

Fastlane83

2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Mobileum

Heter det:

Sørlandsparken
Sørlandssenteret
eller
Sørlandsporten
??

Rosstopher

Sitat fra: Mobileum på torsdag 21. desember 2023, klokken 12:36Heter det:

Sørlandsparken
Sørlandssenteret
eller
Sørlandsporten
??

Google sier:
SitatSørlandssenteret er et kjøpesenter lokalisert i næringsområdet Sørlandsparken i Kristiansand.

Sørlandsporten er en veitunnel på E18, men kanskje det også er noe annet som ikke jeg har hørt om?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

Counterpointer

Det må da være noen som skal til Trysil før jul.
En liten oppdatering der hadde vært fint 😍

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA