Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Hjortefot

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 14. august 2023, klokken 22:23Ser en kan lade med kontaktløs bank kort på V4.
Youtube or it didn't happen. Jeg har trua, men har enda ikke sett Supercharger med aktiv skjerm, eller noen som har betalt for lading med å tappe et kredittkort. Det er en liten firkant og en klump med en teslalogo på rett under. Det er alt.

Bilde fra Tesla Owners UK på X fra Goodwood Festival of Speed i sommer.
Model 3 LR - 2019

Counterpointer

Plugg and play er langt bedre en plugg, tap, tast and play.....

Handyman

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 15. august 2023, klokken 21:13Plugg and play er langt bedre en plugg, tap, tast and play.....
For Teslaer forutsetter jeg at det fortsatt bare blir plug&play.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RJK

Sitat fra: Handyman på tirsdag 15. august 2023, klokken 21:42
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 15. august 2023, klokken 21:13Plugg and play er langt bedre en plugg, tap, tast and play.....
For Teslaer forutsetter jeg at det fortsatt bare blir plug&play.
For ikke-Teslaer, er nok "Plug, tap, play" langt bedre enn "Plug, Start charging from map, "app-error" disconnect charger and try over again, repeat last step until it works or you get so irritated that you leave".

Selvsagt er Tesla sin løsning best for Tesla'er der det bare funker. Bare synd de ikke får løst dette på samme måte med biler som er "Autocharge-kompatible".
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Hjortefot på tirsdag 15. august 2023, klokken 18:57
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 14. august 2023, klokken 22:23Ser en kan lade med kontaktløs bank kort på V4.
Youtube or it didn't happen. Jeg har trua, men har enda ikke sett Supercharger med aktiv skjerm, eller noen som har betalt for lading med å tappe et kredittkort. Det er en liten firkant og en klump med en teslalogo på rett under. Det er alt.

Bilde fra Tesla Owners UK på X fra Goodwood Festival of Speed i sommer.

Ja, godt poeng. Skjermen kan jo og bare være for å gi info om ladeeffekt, ladetid, SOC osv...så en slipper å se i appen/bilen, selv om enkelte mener å kjenne igjen betalingsterminalen og navngir den.

Ser at skjermen per i dag er helt død, men kan jo være fordi det må inn software-folk, og dette ikke er ferdig utviklet, enten som infoskjerm eller betalingsskjerm, eller begge deler.
Tesla Model Y                         2021-

gjobjo

Hvor lang tid skal det ta før den nye stasjonen er ferdig på Stord, synes det tar evigheter nå :-)
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

mobie

Sitat fra: Otkristo på fredag 11. august 2023, klokken 10:41Kristiansand under konstruksjon

Det blir V3 i Kristiansand. 12 stalls mener jeg at jeg telte. De har montert de fleste, så kan ikke være så lenge igjen  :+1:

gjobjo

Da ser det ut som om Stord Tesla lader har åpnet, finner stasjonen i appen nå, betyr vel at den er åpnet?
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

ToWalkOrDrive

Sitat fra: mobie på torsdag 31. august 2023, klokken 16:35
Sitat fra: Otkristo på fredag 11. august 2023, klokken 10:41Kristiansand under konstruksjon

Det blir V3 i Kristiansand. 12 stalls mener jeg at jeg telte. De har montert de fleste, så kan ikke være så lenge igjen  :+1:

Der spanjoler nøyer seg med en dag ekstra (manyana, manyana), så gir sørlendinger seg en uke. Vanligste uttrykk:"Tar'det te uuuuga". Kjenner folk som har holdt på å bli gal av å jobbe der nede....ok, kanskje det var litt fordomsfullt og lite statistisk med bare 1 jeg kjenner  :D
Tesla Model Y                         2021-

gjobjo

Fungerer bra på Stord:-)

Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

Otkristo

Sitat fra: friendsmag på fredag 21. april 2023, klokken 12:04Er det noe nytt rundt superladerne på Vestnes og Nordfjordeid?
Konsesjonssøknad hos NVE er nå komt inn for Nordfjordeid.

Håvar

Nettstasjon for suc Narvik underveis.
Usikker på hvor de tenker plassering av ladestolper.
De tre TWC som var plassert inne i p-huset ved siden av kommunen sin Zaptec-ladeboks er dessverre fjernet.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Andrewas

Basert på bildet og hva jeg husker fra da jeg parkerte i den garasjen for noen år siden så tenker jeg at laderne kommer inne i P-huset - antagelig nært inngangen ca der kassene på bildet står. Ser ut som det blir 8 stalls - om ikke det er flere ladeskap som ikke er med på bildet.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Håvar

De har søkt om trafo på 1.6MW og effektuttak på 1MW, så tror nok ikke det blir mer enn 4 stk ladestolper.
Ikke utenkelig at det blir inni p-hus, nei

https://webfileservice.nve.no/API/PublishedFiles/Download/5f0a162c-f08f-4038-8a77-f6bdae597d58/202303194/3431278
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

sjokomelk

Én lader har effektbehov på 350kW. Normalt kan man dele trafoens størrelse i kW på 100 for å få maks antall stolper på lokasjonen. 1,6MW = 1600kW = 16 stolper.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA