Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Hjortefot

#1965
(Spekulasjoner om Steinkjer) Håper på V4, men to ting tyder på V3:

Tegningene på søknadene viser plassering på siden av venstre bakhjul når du rygger inn og oval stasjon sett fra toppen. V4 er så vidt jeg har forstått tenkt plassert bak bilen i slike tilfeller, så kabelen når til begge sider. Faktisk litt bedre til "feil" side, siden en del biler har ladeport bak venstre forhjul, og da kan kjøre inn med snuten først. Er det noen som har den bak høyre forhjul? Eventuelt i varianter med rattet på motsatt side?

V4-installasjonen i Nederland fikk de fine nye dispenserne levert pakket liggende i trekasser med pall under.
Model 3 LR - 2019

Gladtrd

Liten oppdatering fra Steinkjer og bygging av Superlader nå i kveld.
De er godt i gang med graving og fundamenter langs E6 er plassert ut.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

Gladtrd

De er nå igang med oppkobling allerede på de første ladestolpene på Steinkjer SuC.
Det er V3-ladere som installeres her.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

friendsmag

Er det noe nytt rundt superladerne på Vestnes og Nordfjordeid?

Otkristo

Sitat fra: friendsmag på fredag 21. april 2023, klokken 12:04Er det noe nytt rundt superladerne på Vestnes og Nordfjordeid?
Alt det formelle er klart både vedr Nordfjordeid og Vestnes.
Lang kø hos NVE er den største utfordringen.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Otkristo på fredag 21. april 2023, klokken 21:44
Sitat fra: friendsmag på fredag 21. april 2023, klokken 12:04Er det noe nytt rundt superladerne på Vestnes og Nordfjordeid?
Alt det formelle er klart både vedr Nordfjordeid og Vestnes.
Lang kø hos NVE er den største utfordringen.

På Forus i Stavanger hadde Tesla bygget ferdig stolpene før de fikk de ferdigbehandlet av NVE. Men de har sikkert mye erfaring med hva de kommer til å få godkjent og hva som er litt usikkert.
Tesla Model Y                         2021-

roder99

Tesla S85D 2016
Fiat 500e 2013, 24 kWh batteri, 83 kW motor, såld
Opel Ampera 2012, såld
Peugeot iOn 2011, såld.
Think City 2009 Gul Zebra-batteri.
Think City 2009 Svart Zebra-batteri.
Elcykel med 250 watt bosch mittmotor.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: roder99 på onsdag 26. april 2023, klokken 18:54Något nytt om SuC Reine, Lofoten?

Ser det står Q2 på kartet til Tesla. Vanligvis pleier de vel dytte slike utsatte plasser litt lenger foran seg, så kanskje det betyr at noe skjer...? Så det blir vel bare å lade på rorbuer eller i Leknes eller Svolvær ;-)
Tesla Model Y                         2021-

alb92

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 27. april 2023, klokken 09:41
Sitat fra: roder99 på onsdag 26. april 2023, klokken 18:54Något nytt om SuC Reine, Lofoten?

Ser det står Q2 på kartet til Tesla. Vanligvis pleier de vel dytte slike utsatte plasser litt lenger foran seg, så kanskje det betyr at noe skjer...? Så det blir vel bare å lade på rorbuer eller i Leknes eller Svolvær ;-)

Første info i postlistene kom vel for cirka 2 år siden. Da var det satt av 6 plasser til Tesla og 6 til en annen aktør ved Ytre havn. Det var ikke strøm hit, og Tesla fikk beskjed om at den kostnaden måtte de ta, eller så måtte de vente på en annen aktør og fylkeskommunen (som skal ha elektriske båt plasser) også dele kostnaden da. På det tidspunktet var det ikke noen annen aktør i bilde, og fylkeskommunen var mange år unna.

Etter dette, så søkte Tesla etter midlertidig plassering nærmere senter av Reine, og så vidt jeg veit, så var dette satt i plan, men alt endret seg når fylkeskommun framskynte planene på elektrisk båthavn.

Så sist jeg hørte, så venter Tesla på fylkeskommun.

Meste parten av denne infoen kjem i fra en tredje part, så usikker på hvor korrekt det er.

Andrewas

På vei sørover og vestover. Noen som vet hvordan det går med Arendal? Stopper forbi og ser om ingen poster oppdatering før jeg passerer.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Otkristo

Sitat fra: Andrewas på fredag 05. mai 2023, klokken 15:42På vei sørover og vestover. Noen som vet hvordan det går med Arendal? Stopper forbi og ser om ingen poster oppdatering før jeg passerer.
Sitat fra: Andrewas på fredag 05. mai 2023, klokken 15:42På vei sørover og vestover. Noen som vet hvordan det går med Arendal? Stopper forbi og ser om ingen poster oppdatering før jeg passerer.
Konsesjonssøknad hos NVE ligger fortsatt i behandlingskø.

Thorbjørn Hellehaven

Sitat fra: Otkristo på lørdag 06. mai 2023, klokken 11:13
Sitat fra: Andrewas på fredag 05. mai 2023, klokken 15:42På vei sørover og vestover. Noen som vet hvordan det går med Arendal? Stopper forbi og ser om ingen poster oppdatering før jeg passerer.
Konsesjonssøknad hos NVE ligger fortsatt i behandlingskø.
Anlegget ser ganske ferdig ut.
Ser mest ut som det bare gjenstår "avduking" og "snorklipping".

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Otkristo

Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på lørdag 06. mai 2023, klokken 15:30
Sitat fra: Otkristo på lørdag 06. mai 2023, klokken 11:13
Sitat fra: Andrewas på fredag 05. mai 2023, klokken 15:42På vei sørover og vestover. Noen som vet hvordan det går med Arendal? Stopper forbi og ser om ingen poster oppdatering før jeg passerer.
Konsesjonssøknad hos NVE ligger fortsatt i behandlingskø.
Anlegget ser ganske ferdig ut.
Ser mest ut som det bare gjenstår "avduking" og "snorklipping".

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Stemmer, som jeg skrev så venter de på
Godkjenning NVE før de kan klippe snoren

Electric cars in Norway

#1978
Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på lørdag 06. mai 2023, klokken 15:30Anlegget ser ganske ferdig ut.
Ser mest ut som det bare gjenstår "avduking" og "snorklipping".
Det ser man vel på Tocn, de er jo med alle.... :+1:

freshbee


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA