Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Bidda

Status Gjøvik, 15, april.
12 plasser hvorav 4 gennomkjøring.
Trafo oppbygd pga flomvern (Mjøsa)
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

oto

Noen som vet status for utvidelsen på Brogelandsheia?
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

knute

Ser ut som de meste er klart på Brokelandsheia.

De er fortsatt kabler som ikke er gravd helt ned mellom den gamle stasjonen og den nye, men transformator og alle stolpene er montert.

Bilde fra i dag:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

geear

Sært at de skal ha så mange variasjoner for hvordan de plasserer laderene og merker opp plasser.

kodax

Den plasseringen tar mer palss i bredden, men minsker risikoen for at man rygger for langt inntil, og er mye mer fleksibel ved lading av andre biler enn Tesla.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

jlan

Klart bedre løsning med søylen på siden, selv om gjennomkjøring er best. Med den gamle løsningen ser vi jo både de som rygger for nær, og de som ikke rygger nær nok. Og noen har sykler bakpå. På Aksdal sør er en av ryggestopperene forskjøvet, og en bolt stikker opp der den skulle ha stått.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Ellemelle

Fikk nettopp mail fra Tesla om at Skien superlader er åpen.


daktari

Interessant plassering, mon tro hvor mange av disse som blir opptatt av fulladede biler med eier i butikken?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

Kan ikke det koste ca. kr. 8.- pr. minutt hvis bilen er fulladet?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ladov

Sitat fra: daktari på fredag 30. april 2021, klokken 14:56
Interessant plassering, mon tro hvor mange av disse som blir opptatt av fulladede biler med eier i butikken?
Det var ladeplasser i det parkeringshuset på forhånd. Jeg sto der en lørdag i høst, det var gratis så jeg kan ikke klage på prisen. :D

Folk bør vel se det an. For lange besøk er det kanskje bedre å ta en av 11kW-laderne?

Hvor er disse plassert i forhold til de gamle laderne forresten?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Polestar

Vedrørende Arkaden i Skien, er ladeplassene tilgjengelige døgnet rundt?

Vi har 350 parkeringsplasser under tak på Arkaden og deler av parkeringen er åpen 24t i døgnet. I våre åpningstider har du alltid en time gratis parkering, ingen billett og aldri bøter.
(https://arkadenskien.no/om-arkaden-skien/)

Teksten over indikerer at første time er gratis kun gjelder når kjøpesenteret er åpent, men informasjonen på OnePark sier at første time alltid er gratis (begrenset til 1 sesjon per døgn).
(https://onepark.no/parkering/skien/arkaden-parkering-skien/)
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

bholstad


friendsmag

Er det noe tegn at Supercharger i Honningsvåg kommer som planlagt i Q2?

twinpeaks

Sitat fra: friendsmag på fredag 07. mai 2021, klokken 11:55
Er det noe tegn at Supercharger i Honningsvåg kommer som planlagt i Q2?

Mitt søk på "Tesla" eller "ladestasjon" ga ingen treff i offentlig journal for Nordkapp Kommune, så ikke sikkert at de har kommet så langt enda. Men man kommer seg greit fra Skaidi til Nordkapp (jeg var der i påske). Ishavsveien har ladestasjoner både i Honningsvåg (50 kW), Olderfjord (175 kW) og Skaidi (175 kW), ellers anbefales hotell "The View" med egen ladestasjon (7 kW hvis jeg husker rett). Jeg var i hvert fall ikke bekymret for lading når jeg var opp i nord.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA