Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av mecanica vergara, tirsdag 29. juli 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

Lapskaus

For ikke å glemme oss med Model 3. Lier er vel en av de siste plassene i verden uten ccs :P


OhmPaPa

Sitat fra: Wibla på mandag 24. februar 2020, klokken 16:55
I min verden eksisterer ikke Lier S/N. De er ca konstant i bruk av hjemmeladere.

Hvordan kommer du frem til den konklusjonen? Jeg lader f.eks. ganske ofte på Lier N og jeg bor flere timers kjøring unna.

Wibla

Sitat fra: OhmPaPa på mandag 24. februar 2020, klokken 19:13
Sitat fra: Wibla på mandag 24. februar 2020, klokken 16:55
I min verden eksisterer ikke Lier S/N. De er ca konstant i bruk av hjemmeladere.

Hvordan kommer du frem til den konklusjonen? Jeg lader f.eks. ganske ofte på Lier N og jeg bor flere timers kjøring unna.

Jeg jobber i Drammen, bor i Holmestrand - og stort sett hver gang jeg åpner appen så er det 0/1 ledige på Lier. Så jeg gidder ikke lade der med mindre jeg absolutt må, siden jeg enten må stå i kø, eller dele ladepar.

Eksempel:
2018 Tesla Model S 75D

OhmPaPa

Sitat fra: Wibla på mandag 24. februar 2020, klokken 19:40
Sitat fra: OhmPaPa på mandag 24. februar 2020, klokken 19:13
Sitat fra: Wibla på mandag 24. februar 2020, klokken 16:55
I min verden eksisterer ikke Lier S/N. De er ca konstant i bruk av hjemmeladere.

Hvordan kommer du frem til den konklusjonen? Jeg lader f.eks. ganske ofte på Lier N og jeg bor flere timers kjøring unna.

Jeg jobber i Drammen, bor i Holmestrand - og stort sett hver gang jeg åpner appen så er det 0/1 ledige på Lier. Så jeg gidder ikke lade der med mindre jeg absolutt må, siden jeg enten må stå i kø, eller dele ladepar.

Eksempel:


Det skjønner jeg godt. Men derfra til konklusjonen at det er folk som bor i nærheten som lader der hele tiden skjønner jeg ikke. Med stor trafikk gjennom Lier er det ikke like gjerne folk som meg og deg som trenger en skvett elektroner før de skal videre?

jkirkebo

Sitat fra: OhmPaPa på mandag 24. februar 2020, klokken 19:13
Sitat fra: Wibla på mandag 24. februar 2020, klokken 16:55
I min verden eksisterer ikke Lier S/N. De er ca konstant i bruk av hjemmeladere.

Hvordan kommer du frem til den konklusjonen? Jeg lader f.eks. ganske ofte på Lier N og jeg bor flere timers kjøring unna.

Tja, jeg må si meg enig. Jeg tenker heller ikke på Lier som et aktuelt Tesla-ladested, alltid fullt av hjemmeladere. De to siste gangene jeg har trengt lading i Drammen har jeg ladet på en av GK sine 12 lynladere bak Burger King. Der er det alltid ledig. Gidder ikke å stå i kø for en Tesla-lader.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Eirikvestfold

Artikkel på tek.no:
"Roland sier de ikke har noen «konkrete planer» om å legge ned de andre stasjonene i området til tross for at de altså åpner 40 nye ladere på Liertoppen. Alle laderne på den nye stasjonen skal være av V3-typen, og de vil kun ha CCS-kontakt". I første omgang 10 stk V3, men kun CCS altså.

Noen som har vært på Lier og kan bekrefte kun CCS? I så fall blir det å oppdatere.

Eirikvestfold

Sitat fra: Motorwatt på mandag 24. februar 2020, klokken 16:02
Greit nok, men var mest imponert over at du 14 dager før vet at det skal lades på en bestemt dag. Jeg er også fra sørfylket, men har aldri ladet i Lier. Tror at dette blir en av de mest brukte SuCer. Spennende om de spanderer V3, da.

Skal på tur nordover da. Med Liertoppen kan jeg klare turen med en lading istedenfor litt lading på Holmestrand og litt på Elverum :)

Magnus Hansen

Sitat fra: Eirikvestfold på tirsdag 25. februar 2020, klokken 08:09
Artikkel på tek.no:
"Roland sier de ikke har noen «konkrete planer» om å legge ned de andre stasjonene i området til tross for at de altså åpner 40 nye ladere på Liertoppen. Alle laderne på den nye stasjonen skal være av V3-typen, og de vil kun ha CCS-kontakt". I første omgang 10 stk V3, men kun CCS altså.

Noen som har vært på Lier og kan bekrefte kun CCS? I så fall blir det å oppdatere.

Det er vel ikke noe grunn til ikke å stole på Tesla når de sier dette?

Motorwatt

Da blir trykket like stort på Lier S/N når Liertoppen kun har CCS.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jkirkebo

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 25. februar 2020, klokken 09:05
Da blir trykket like stort på Lier S/N når Liertoppen kun har CCS.

Hvorfor det? Mange S/X har adapter og de vil helt klart foretrekke Liertoppen fremfor Lier. Både pga. hastighet og antall ladere. På Lier må man alltid påregne å dele med noen andre så man får fort 4 ganger så høy hastighet på Liertoppen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Motorwatt

#1271
Hvorfor det? Tror bare ikke at så mange av de ca. 30.000 S/X har fått CCS.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

#1272
Må vel vurdere CCS selv. Gir jo fleksibilitet utover Tesla ladere også.

Noen som vet hvordan ladestasjonene vises på skjermen for oss med type 2?

chiller

Jeg har oppgradert min 2017 model S til å støtte CCS, så jeg ville nok valgt liertoppen any day fremfor Lier. Men nå bor jeg i oslo så vil nok ikke være aktuelt å trenge lading så nære hjemme.

Handyman

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 25. februar 2020, klokken 13:25
Må vel vurdere CCS selv. Gir jo fleksibilitet utover Tesla ladere også.

Noen som vet hvordan ladestasjonene vises på skjermen for oss med type 2?
Tipper det blir som de med kun Type2 i TM3.... de vises ikke.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA