Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilling av i3 - hva angrer dere på at dere droppa

Startet av Akob, mandag 28. juli 2014, klokken 22:21

« forrige - neste »

Terondo

Jeg valgte bort blant annet takluke, noe jeg en og annen gang angrer på. Det ville nok gjerne gjort litt ekstra for bilen, selv om jeg så og si aldri ville åpnet den. Den ble for dyr, dessverre. Jeg ville selvsagt helst hatt bilen med absolutt alt utstyr, men noe utstyr måtte velges bort. Svært fornøyd med alt ustyr jeg tok med. Alt brukes ikke hele tiden, men jeg vil ikke være foruten noe av det.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

TAS

Vi slo på stortromma, og bestille stort sett alt av utstyr! Dette angrer jeg i grunn på! ......for resultatet er at bilen er så kul og "hightech" at fruen har lagt beslag på den! Jeg er henvist til den forhistoriske bilen, og oppfordres til å gjøre alle mulige ærend som innebærer en viss risiko for skitt og søle inn i bilen (dvs henting/bringing av barna osv)
BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

Olemann


Ikke så lett å si hva man angrer på at man tok med, fordi man ikke så lett tenker på all den andre moroa man kunne hatt for de sparte pengene.........men viktig å tenke sånn mener jeg, for intet er lettere enn å tenke man burde jo tatt med det og det og det....:-)  Og glemme hva man måtte kuttet av annen morro (gitt at man ikke har seddelpresse i kjelleren)

Stormtrooper

Stor skjerm.....kanskje.....   Hadde vært kjekt, men ville ikke byttet med noe av det jeg tok med, og ville ikke gå over 350.
Bmw i3 uke 50?

Kin2k3

Jeg endte opp med det forhandleren beskrev som "norgespakka"

Standard interiør, standard farge, stor navi med bluetooth professional og DAB.
Standard lyd etc.

Eneste jeg hev på som ekstra var oppgraderte sommerfelger.
Det jeg tidvis angrer litt på er at jeg ikke oppgraderte interiøret slik at jeg kunne fått de comfort lysene (F.eks på dørhåndtaket ute).
Jeg angrer og litt på at jeg ikke fikk det største anlegget.
Comfort access hadde tidvis også vært kjekt å ha.
(kanskje en mer spenstig farge hadde vært greit)
Og ikke minst, hadde jeg visst hvor dårlige nærlys det er med halogen hadde jeg gått for Xenon.


Takluke har jeg ikke hatt siden jeg kjørte rundt i E36 325i.

Men jeg kan ikke klage, jeg fikk bilen tidlig i Februar og hadde jeg kastet mer penger på bilen hadde nok leveringstiden gått opp betraktelig.

Endte opp med en gøy og funky ny bil til 297.200.

Alt i alt super fornøyd.

Klykken

Xenon fjernlys er ikke et tilvalg, for da vil jeg mene de aller fleste her hadde valgt det.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kin2k3

Sitat fra: Klykken på fredag 05. desember 2014, klokken 10:43
Xenon fjernlys er ikke et tilvalg, for da vil jeg mene de aller fleste her hadde valgt det.

tenker på nærlys, jeg har halogen nærlys. Men det er kanskje LED det som er alternativt nærlys?

-Paul

Klykken

Ah, jo det er led som er alternativet. De påstår at det er 4x xenon i intensitet. Det er bedre i alle fall! :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sandpusher

Jeg kjøpte en ferdigspekket da jeg ikke orket å vente i flere måneder. Den har det aller meste, bortsett fra interør m/ACC samt soltak. Skulle jeg spekket selv, hadde jeg tatt standardfelger men inkludert ACC. Har aldri prøvd det selv, men basert på det jeg leser er dette en fin funksjon å ha ved køkjøring.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Klykken

#39
Soltak er ikke mulig å velge, eller tuller jeg?

Edit: jo, ser ut som man kan det ifølge wikien. Et som er delt på midten over fører og passasjer.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Real EoN

Soltaket er ikke delt, men det går en "stolpe" under soltaket mellom fører og passasjer for å forsterke ramma  :)
Kjekt med soltak !!
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Ferry

Jeg angrer litt på at jeg bestilte grå bil. Jeg liker at biler har farge. Grå er ingen farge, ei heller svart og hvit. En rødhåret kollega spurte om jeg stod sist i køa da jeg skulle velge farge. Jeg svarte at da det var min tur så hadde de kun oransje igjen, og det ville jeg f**n ikke ha!  ;) (ok, det var bare en omskrevet gammel vits om hårfarge)
Grå blir til og med brukt som skjellsord. Gammel og grå, grå mus, kommunegrå, gråvær, grå og kjedelig. Synd det ikke fantes blå, rød, grønn, gul m.m. Den blå stripa under dørene gjør en del. Kunne godt tenkt meg noen flere slike elementer. Kun noen små hint her og der, det må ikke overdrives

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

slint

Kona ville ha ryggekamera. Jeg stemte det ned med begrunnelse i at det er parksensor bake og en liten bil som man har god oversikt i og som er lett å parkere.

Sikten bak er begrenset, spesielt med sotede ruter. Både jeg og kona har bulket den ved rygging. Så ryggekamera hadde kanskje vært greitt å ha likevel...

bromm

Sitat fra: slint på torsdag 28. mai 2015, klokken 14:52
Kona ville ha ryggekamera. Jeg stemte det ned med begrunnelse i at det er parksensor bake og en liten bil som man har god oversikt i og som er lett å parkere.

Sikten bak er begrenset, spesielt med sotede ruter. Både jeg og kona har bulket den ved rygging. Så ryggekamera hadde kanskje vært greitt å ha likevel...
HeHe - og ikke nok med det.... På Park-pakken så er det også PDC-sensorer forran, og de er kanskje vel så viktig for der ser man virkelig nesten ingenting  ;)  Jeg synes også at auto-luke-parkeringen fungerer ganske bra, så alt i alt så er den pakken verdt pengene, ja...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA