Åpner for insentiver til Hybridbiler

Startet av Mippen, tirsdag 22. juli 2014, klokken 06:24

« forrige - neste »

Mippen

Som vist i en annen tråd slår en forskningsrapport basert på 690 toyota prius plug-in og opel Ampera, at de bare blir kjørt på elektrisitet 20% av tiden. Det gir et co2 utslipp på 106g km og 110g km. Hadde de tallene vært lagt til grunn ville en Opel Ampera vært 74000kr dyrere enn den er i dag. Sånn sett kan man si at staten kanskje er for snill med hybridbilene.

Det er viktig at man belønner de som faktisk slipper ut minst, og når det er så mange ulemper i forhold til rekkevidde og lading på elbiler ville ikke mange orket å ha en elbil dersom de ikke skal få ha noen fordeler.
Fremtiden er elektrisk.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Mippen på onsdag 30. juli 2014, klokken 15:42
Som vist i en annen tråd slår en forskningsrapport basert på 690 toyota prius plug-in og opel Ampera, at de bare blir kjørt på elektrisitet 20% av tiden. Det gir et co2 utslipp på 106g km og 110g km. Hadde de tallene vært lagt til grunn ville en Opel Ampera vært 74000kr dyrere enn den er i dag. Sånn sett kan man si at staten kanskje er for snill med hybridbilene.

Det er viktig at man belønner de som faktisk slipper ut minst, og når det er så mange ulemper i forhold til rekkevidde og lading på elbiler ville ikke mange orket å ha en elbil dersom de ikke skal få ha noen fordeler.

Amen

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil


Eier: Enyaq 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA