Nytt om kiwi - eller andre butikker ??

Startet av Louise, lør 19. jul 2014, kl. 10:44

« forrige - neste »

Powerflux

http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=42062

Fra teksten:
"Flere aktører
Samtidig markerte det åpningen på et samarbeid mellom Kiwi, Nissan, Renault og Volkswagen om oppmontering, drift og vedlikehold av mellom 50 og 75 multi-hurtigladere."
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

emil

Sitat fra: Powerflux på ons 17. sep 2014, kl. 15:30
http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=42062

Fra teksten:
"Flere aktører
Samtidig markerte det åpningen på et samarbeid mellom Kiwi, Nissan, Renault og Volkswagen om oppmontering, drift og vedlikehold av mellom 50 og 75 multi-hurtigladere."

Hvis man leser videre:

Sitat
Selve ladestasjonene har Nissan fått produsert i Frankrike, og Nissan bærer den tyngste delen av kostnadene uten at Nissans norske informasjonssjef Marina Maneas Bakkum vil ut med hvor mye penger Nissan legger i potten.

Men også Volkswagen og Renault bidrar for å få støtte for sine hurtigladeløsninger, som igjen betyr at alle elbiler som selges i Norge kan hurtiglades hos Kiwi. Dette inkluderer på sikt også Tesla.

Så Nissan står nok for selve DC laderen + CHAdeMO delen, VW betaler vel for modulene til Combo og Renault for 43kW AC delen. Uten å ha sjekket kostnadsfordelingen ellers tar nok Kiwi kanskje kostnaden med strømtilførsel.

Rio

Sitat fra: emil på ons 17. sep 2014, kl. 15:45
Så Nissan står nok for selve DC laderen + CHAdeMO delen, VW betaler vel for modulene til Combo og Renault for 43kW AC delen. Uten å ha sjekket kostnadsfordelingen ellers tar nok Kiwi kanskje kostnaden med strømtilførsel.

What could possibly go wrong? :D

:skremt:
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

emil

Sitat fra: Rio på ons 17. sep 2014, kl. 16:28

Og så produseres den i Frankrike...

Powerflux

Sitat fra: emil på ons 17. sep 2014, kl. 16:35

A match made in heaven :P
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

goggo

Sitat fra: Powerflux på ons 17. sep 2014, kl. 17:06

Bare vi norske pottitbønder kunne finne på å gå for en sånn driftsløsning...

De må da i det minste ha satt opp et eget selskap for dette og blitt enige om hvordan driften skal finansieres?

HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 2019 og Renault Twizy 2017

emil

Sitat fra: goggo på ons 17. sep 2014, kl. 17:39
Sitat fra: Powerflux på ons 17. sep 2014, kl. 17:06

Bare vi norske pottitbønder kunne finne på å gå for en sånn driftsløsning...

De må da i det minste ha satt opp et eget selskap for dette og blitt enige om hvordan driften skal finansieres?

De overlater nok driften til Ishavsveien...   :o

Rav4_EV

SitatDe overlater nok driften til Ishavsveien...   
Som legger planene på is? ;D
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

lifern

Mye negativ ladning på dette forumet.
2016 Leaf 30 kwh
Gått under 20k på 8 år.
2013 Leaf.Kjørt 242000 km.(Solgt)

goggo

LOL, nå ble jeg plutselig i bra humør og fikk lyst til å gå ut på byen og ta meg et par pils. Fri har jeg i kveld også :)

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 2019 og Renault Twizy 2017

Jan-Børre Olsen

Sitat fra: lifern på ons 17. sep 2014, kl. 18:08
Mye negativ ladning på dette forumet.
Det er jo fryktelig mye rot rundt disse laderene fra før av og ut fra sitatene skal det ikke mye fantasi til for tenke at dette blir ren kaos.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Daeedor

Hehe..vi får da håpe at de får til dette da !  :P  Jeg har en positiv innstilling , som vanlig.....  ;D 

Panduck

Sitat fra: Daeedor på ons 17. sep 2014, kl. 21:39
Hehe..vi får da håpe at de får til dette da !  :P  Jeg har en positiv innstilling , som vanlig.....  ;D

Med tanke på hvor mye problemer det er med enkelte ladere, er det bedre at de gjør det sakte, og får ting som virker. Om KIWI har suksess med ladestasjoner, kan kanskje REMA 1000 følge. Og vips, så har vi alt vi trenger av hurtigladere :)

emil

For meg er hurtiglading mer eller mindre kun relevant ved langturer, og da vil jeg ha ladeplasser langs de store veiene på samme måte som bensinstasjonene og ikke måtte kjøre inn til sentrum av byer i nærheten for å få ladet.

Panduck

Sitat fra: emil på tor 18. sep 2014, kl. 09:38
For meg er hurtiglading mer eller mindre kun relevant ved langturer, og da vil jeg ha ladeplasser langs de store veiene på samme måte som bensinstasjonene og ikke måtte kjøre inn til sentrum av byer i nærheten for å få ladet.

Langs en rekke av veiene våres ligger jo KIWI butikker rett inntil hovedveier. Jeg er enig i at for steder som Kløfta og Frogner er det dumt å måtte kjøre et stykke fra E6 for å lade, men du kan jo bruke google maps, søke på KIWI, og se hvor mange kiwibutikker som ligger RETT ved hovedveier. Ofte er KIWI like enkelt å komme seg til som bensinstasjonen.

Om det kommer hurtiglader på Vinstra, spiller det liten rolle om den er ved REMA 1000, Kiwi, Statoil eller hvasomhelst.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA