Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi A3 e-tron

Startet av Ferry, fredag 18. juli 2014, klokken 09:30

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Puffen på søndag 23. november 2014, klokken 01:01
Jo, det tror jeg. Slik har det i hvert fall vært når jeg har importert brukte biler tidligere. Mva bli lagt på alt til slutt

Nei,det er feil. Det er moms på bilpris inkl frakt.
Engangsavgiften er ikke moms på.

Stikkkontakt

Sitat fra: Puffen på lørdag 22. november 2014, klokken 19:16
Denne bilen samme med Golfen kommer til å bane vei for en totalt omlegging av bilhold i Norge slik vi har kjent til nå.  Det er mitt beskjedne tips

Det er synd det ikke er flere PHEVs på markedet. Dette er en del av fremtiden,helt klart.
En Golf GTE er vel billigere enn en Golf 110 TDI/TSI med DSG dersom man korrigerer for utstyr. Om noen i Norge finner på å kjøpe Golf TSI/TDI før en GTE så kan de enkelt og greit ikke være riktig klok. Unnskyldningen må i tilfelle være Golf Variant eller Sportsvan. Eventuelt 4Motion eller at du MÅ ha manuell gir pga unger som lærekjører f.eks.

Puffen

OK, jeg gir meg.   8)  Nesten sikker på at dette var annerledes før, men feil er feil. Jeg beklager

Radiobil1


[/quote]
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 24. november 2014, klokken 18:00
Sitat fra: Puffen på lørdag 22. november 2014, klokken 19:16
Denne bilen samme med Golfen kommer til å bane vei for en totalt omlegging av bilhold i Norge slik vi har kjent til nå.  Det er mitt beskjedne tips

Det er synd det ikke er flere PHEVs på markedet. Dette er en del av fremtiden,helt klart.
En Golf GTE er vel billigere enn en Golf 110 TDI/TSI med DSG dersom man korrigerer for utstyr. Om noen i Norge finner på å kjøpe Golf TSI/TDI før en GTE så kan de enkelt og greit ikke være riktig klok. Unnskyldningen må i tilfelle være Golf Variant eller Sportsvan. Eventuelt 4Motion eller at du MÅ ha manuell gir pga unger som lærekjører f.eks.

Er det planer om Variant versjon av GTEer?

e-tron

Fikk bekreftet produksjonsuke 5 i dag ;D Bestilte 12. august. Noen andre som har fått produksjonsuke her?

olekvi

Sitat fra: e-tron på fredag 12. desember 2014, klokken 17:59
Fikk bekreftet produksjonsuke 5 i dag ;D Bestilte 12. august. Noen andre som har fått produksjonsuke her?

Bestilte samme dag som deg, men har bare fått foreløbig produksjonsuke, uke 9.  For min del er det nok Adaptive Cruise som gjør at jeg ligger litt 'bak i køen' - bilene med det skal visstnok ikke produseres før tidligst i uke 8, dessverre.

Holder ikke pusten mens jeg venter; heldigvis har jeg en S4 å kjøre så lenge :-)  (det blir litt av en overgang!)
'19 TM3P

Puffen

Bestilte tidlig i oktober, og fikk oppgitt produksjonsuke 11.  Selgeren sier han "jobber med saken" for å få tidligere produksjon.  Hva han legger i det aner jeg ikke, så jeg tviler vel egentlig på at den kommer noe før. Har også tatt med adaptive cruisecontrol.

Gekko

Hei !

Er ikke helt enig i at denne slår Ampera på alle punker edyrli. Jeg kan i alle fall tråkke godt på gassen uten at i forbruker fossilt i det hele tatt. :-)

Slik i forstår det vil Audi'en supplere med bensinmotoren hvis du tråkker til....
Think City (79' Km), Opel Ampera (68' Km), Leaf (72' Km)

autofil

På GTE jeg har bestilt, Gekko, er nettopp noe av poenget at det ikke skjer før jeg trykker inn GTE knappen. Vil tro det er likt på e-Tron?

Oy!

GTE går vel i flere hybridmodus enn GTE-modus.. den knappen gjør vel bilen bare mest mulig sportslig. Så bensinmotoren slår vel inn før det, men spørsmålet er når..

torlie

Pris nedjustert til 338k i dag.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

dsound

#56
Til alle som har kjøpt/bestilt E-tron. Gled dere helt rå bil.

torlie

Sitat fra: dsound på søndag 11. januar 2015, klokken 02:33
Til alle som har kjøpt/bestilt E-tron. Gled dere helt rå bil.

Har du kjøpt e-tron eller kun prøvekjørt? :)
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

dsound

#58
Sitat fra: torlie på søndag 11. januar 2015, klokken 10:57
Sitat fra: dsound på søndag 11. januar 2015, klokken 02:33
Til alle som har kjøpt/bestilt E-tron. Gled dere helt rå bil.

Har du kjøpt e-tron eller kun prøvekjørt? :)
Ja har kjøpt en. Kjørt ca 4000 km alt

Hurrle

Sitat fra: dsound på søndag 11. januar 2015, klokken 11:31Ja har kjøpt en. Kjørt ca 4000 km alt

Hvordan er faktisk rekkevidde på elektrisk drift nå om vinteren? Og eventuelt forbruk på ren bensin når batteri er tomt?

Vurderer denne selv men kjører minst 6 mil om dagen så noe vil uansett bli kombi eller ren bensin.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA